HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Svih deset filmova povezuje isti osjećaj istinitosti koji je Keaton uvijek nosila sa sobom. Njezini likovi nisu bili stvoreni da bi se svidjeli, nego da bi pokazali da život, baš kao i umjetnost, ponekad ne traži objašnjenje.

1. Annie Hall (1977.)

Film koji je obilježio cijelu njezinu karijeru i preoblikovao pojam romantične komedije. Diane Keaton je u ulozi Annie donijela novu vrstu ženskog lika – inteligentnu, pomalo nesigurnu, ali duboko autentičnu. U tom liku prepoznale su se žene koje nisu željele biti savršene. Film je osvojio četiri Oscara, uključujući onaj za najbolju glumicu, i zauvijek upisao Keatonino ime u filmsku povijest.

2. The Godfather (1972.)

Prije nego što je postala Annie Hall, Diane Keaton bila je Kay Adams, tiha, ali moralno snažna figura u svijetu mafije. Diane Keaton je često tumačila žene koje nose unutarnji nemir iza mirnog lica, a upravo je ta suzdržanost u „Kumu“ učinila njezinu izvedbu još upečatljivijom.

3. The Godfather Part II (1974.)

U nastavku legendarne sage, Keatonina Kay postaje simbol razočaranja i otpora. Njezin hladan pogled i odlučnost u ključnim scenama odraz su emocionalne težine žene koja odbija biti talac tuđe moći. Film je dokaz njezine sposobnosti da kroz tišinu ispriča priču jaču od dijaloga.

4. Manhattan (1979.)

U ovom filmu Woodyja Allena, Keaton tumači lik Mary Wilkie, intelektualke koja živi između cinizma i nježnosti. Film je crno-bijela studija urbane nesigurnosti, a Keaton je u njemu oličenje emocionalne inteligencije koja ne pokušava impresionirati, nego razumjeti.

5. Interiors (1978.)

U jednom od najtežih i najintimnijih Allenovih filmova, Keaton istražuje granice tuge, tišine i obiteljskih odnosa. Njezina izvedba bila je suzdržana, ali razoružavajuće stvarna. Filmovi Diane Keaton često su nudili prostor u kojem su emocije disale bez teatralnosti, a „Interiors“ je savršen primjer te suptilne snage.

6. Reds (1981.)

U filmu Warrena Beattyja, Keaton je utjelovila novinarku Louise Bryant, ženu koja pokušava spojiti ljubav, idealizam i političku strast. Film joj je donio drugu nominaciju za Oscara i potvrdio njezin status glumice koja ne bira uloge zbog glamura, nego zbog dubine.

7. Baby Boom (1987.)

Romantična komedija s društvenom pozadinom osamdesetih prikazuje Keaton kao poslovnu ženu koja nasljeđuje dijete i mora preispitati vlastite prioritete. U toj priči o ravnoteži između karijere i majčinstva, Keaton je pronašla ton koji je i duhovit i iskren, bez sentimentalnosti.

8. Father of the Bride (1991.)

Kao Nina Banks, Keaton je utjelovila majku koja promatra kako joj se obitelj mijenja. Film je pun topline i humornih trenutaka, ali i one tihe nostalgije kojom Keaton zna obojiti i najsvakodnevnije scene.

9. The First Wives Club (1996.)

Kao jedna od triju žena koje nakon razvoda odluče preuzeti kontrolu nad vlastitim životima, Keaton je pokazala koliko lako može spojiti komediju i ozbiljnost. Film je postao kultan jer je otvoreno govorio o ženskoj solidarnosti, ali i o dostojanstvu koje dolazi s godinama.

10. Something’s Gotta Give (2003.)

Romantična drama u kojoj Keaton glumi spisateljicu Ericu Barry, donijela joj je novu generaciju obožavatelja. Njezina izvedba, prožeta humorom i ranjivošću, bila je dokaz da filmovi Diane Keaton i dalje istražuju složenost ženskog iskustva — sada kroz prizmu zrelosti i samopouzdanja.


Oznake:

američka filmografija američka glumica američka ikona američka kinematografija američka umjetnost američke glumice američki film američki klasici američki klasici filma Annie Hall Baby Boom biografija Diane Keaton Diane Keaton Diane Keaton biografija Diane Keaton citati Diane Keaton filmografija Diane Keaton karijera Diane Keaton karizma dramski filmovi Father of the Bride feministički filmovi film i društvo film i kultura filmovi devedesetih filmovi Diane Keaton filmovi sedamdesetih filmska analiza filmska estetika filmska gluma filmska inspiracija filmska legenda filmska nostalgija filmska ostavština filmska povijest filmska umjetnost filmske dive filmske priče filmske zvijezde filmski klasici filmski uzor filmski uzori gluma bez patetike Glumačka legenda glumački raspon holivudska elegancija Hollywood 70-ih Hollywood 80-ih Hollywood 90-ih hollywoodska estetika hollywoodska glumica hollywoodska karijera hollywoodska povijest hollywoodska zvijezda Interiors karijera Diane Keaton klasici filma klasični filmovi klasik kinematografije kultne scene kultni filmovi kultura filma kulturni utjecaj legendarni filmovi Manhattan najbolji filmovi Diane Keaton najbolji filmovi svih vremena najpoznatiji filmovi nezavisni film old Hollywood Oscar Oscar nagrade Oscar winner Oskarovka poznate glumice poznati filmovi realistična gluma Reds retro filmovi retro Hollywood romantična komedija romantični filmovi Something's Gotta Give suvremena gluma suvremena kinematografija suvremeni klasici The First Wives Club the godfather The Godfather Part II umjetnost filma urbani filmovi utjecaj Diane Keaton vintage Hollywood Warren Beatty Woody Allen ženska perspektiva ženske uloge ženski filmovi ženski identitet ženski likovi život Diane Keaton

druge vijesti

beyonce

Grammyji su podijelili kategoriju country albuma na tradicionalnu i suvremenu. Možda je to sjajna vijest.

Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.

Glazba/Festivali

25 prosinca 2025