Taylor Swift uzburkava stvari u Hollywoodu bombastičnim dogovorom koji je, prema izvješćima, razbjesnio filmske studije. Ova ikona popa, čiji koncertni film “Eras Tour” dolazi u kina 13. listopada, napravila je radikalan potez isključivanjem posrednika odnosno holivudskih distributera poput Disneya, Paramounta ili Universala – i sklopila dogovor izravno s AMC Theatres za distribuciju filma u njihovim kinima. Film će se prikazivati i u drugim kinima putem distribucijskog dogovora s Variance Films.
Studiji nemaju moć nad Taylor Swift
Evo zašto je ovo tako važno. Postoje tri strane uključene u donošenje filmova u kina: producent, distributer i izlagač. Prve dvije često su smještene pod istim krovom; na primjer, Disney posjeduje Pixar Animation Studios (producentska kompanija) i također distribuira Pixarove filmove sklapanjem dogovora s izlagačima (kinima).
Prihod od prodaje ulaznica zatim se dijeli između izlagača i distributera, pri čemu studio obično uzima veći dio tijekom prvog vikenda prikazivanja, dok kina uzimaju veći postotak kasnije tijekom prikazivanja filma.
Donedavno, postojala je jasna podjela između filmskih studija i kina: studijima nije bilo dopušteno posjedovati kina, zbog presude za antimonopolsku praksu iz 1949. godine. Međutim, ova presuda je ukinuta 2020. godine, što znači da bi Disney mogao pokrenuti lanac Disney kina, a izlagač poput AMC-a mogao bi se uključiti u distribuciju.
Dakle, kada je Taylor Swift saznala da holivudski studiji pokušavaju kontrolirati kada će i gdje “Eras Tour” doći u kina (što je uobičajeno za filmska izdanja), umjesto toga su se okrenuli AMC Theatresu, rekavši: “I’ve got a blank space, baby, and I’ll write your name.”
Ovo je moćan potez, a studiji su, kako se izvješćuje, ljutiti zbog toga. Nijedan od njih za sada nije zaista iskoristio priliku za vlasništvom nad vlastitim kinima – bili su previše usmjereni na pokretanje svojih usluga streaminga, posebno nakon što je pandemija COVID-19 natjerala sve da proglase da je iskustvo gledanja filmova mrtvo. Ali kina su ustala iz mrtvih (oni to čine cijelo vrijeme) i ovog ljeta su se trijumfalno vratila zahvaljujući dvostrukim divovima “Barbie” i “Oppenheimer”.
Međutim, kako ulazimo u jesen i zimske mjesece, kina se osjećaju prevarenima jer su studiji povukli datume izlaska filmova. Zašto? Zato što su holivudski scenaristi i glumci u štrajku, što znači da ne mogu promovirati nove filmove. To će naštetiti prihodima od ulaznica tijekom prikazivanja novih filmova. Umjesto da brzo riješe štrajk, studiji su odlučili pretrpjeti financijski udarac izlaska filmova za 2023. godinu – udarac koji kina moraju pretrpjeti zajedno s njima, iako nemaju ništa s pregovorima o štrajku.
Kao stražari većih filmskih distribucija, studiji drže mnogo moći. No, ispostavilo se da nemaju nikakvu moć nad Taylor Swift.
Taylor Swift ima roditelje koji joj daju veliku podršku, i to ne samo u smislu velikih zagrljaja i navijanja na njezinim koncertima. Njezina majka, Andrea Smith, bivša je marketinška menadžerica, a njezin otac, Scott Swift, broker koji se preobrazio u financijskog savjetnika, čija je karijera u Merrill Lynchu prerasla u osnivanje Swift Grupe, grupe za upravljanje bogatstvom pod okriljem Merrill. Drugim riječima, obitelj Swift na raspolaganju ima mnogo novca i poslovnog znanja.
Prema izvješću Puck News, obitelj Swift angažirala je redatelja Sama Wrencha da snimi “Taylor Swift: The Eras Tour” s proračunom između 10 i 20 milijuna dolara. Razgovarali su izravno s distributerima. Barem jedan distributer razmišljao je o izdavanju filma 2025. godine, dugo nakon što je turneja završila, a obitelj Swift ga je željela prikazati u kinima zajedno s turnejom. Dakle, počeli su pregovarati s izvršnim direktorom AMC Theatresa, Adamom Aronom – sastavili su tajni dogovor tijekom nekoliko tjedana i najavili ga bez da su prethodno o tome obavijestili filmske studije.
Film Taylor Swift zaludio je fanove
IndieWire izvještava da su studiji “iznimno ljutiti” i iznenađeni ovom viješću. Prema izvješću Puck News, Universal Pictures je također “jako ljutit”. Nisu samo razmatrali preuzimanje “Taylor Swift: The Eras Tour” za distribuciju, sada su morali premjestiti horror film“The Exorcist: Believer” sa svog cool datuma izlaska, petka 13. listopada, kako bi izbjegli da ih “zgnječi” film Taylor Swift.
Nakon što je najavljeno prikazivanje “Taylor Swift: The Eras Tour” u kinima i počela pretprodaja ulaznica, prva stvar koja se dogodila bila je da su fanovi Taylor Swift srušili aplikaciju AMC-a u nastojanju da pogledaju koncertni film na velikom ekranu. Sljedeća stvar koja se dogodila bila je ta da su ti isti obožavatelji Taylor Swift srušili rekord AMC-a u prodaji ulaznica u samo tri sata i postavili novi rekord od 26 milijuna dolara.
Film Taylor Swift ima prilično drugačiji koncept od studijskog filma sa scenarijem. Vrijeme će pokazati može li takav dogovor – koji potpuno isključuje velike holivudske distributere putem izravnog dogovora između producenata i izlagača – predstavljati prijetnju postojećoj strukturi producent-distributor-izlagač.
Ali ovo nije jedino mjesto gdje se naziru pukotine u sustavu studija. Dok AMPTP ostaje zaglavljen s udrugama u povijesnom štrajku, manji neovisni distributeri poput A24 sklapaju privremene sporazume sa SAG-AFTRA-om kako bi nastavili proizvoditi i promovirati svoje filmove. Ako AMC Theatres Distribution ostvari hit, AMC bi mogao proširiti svoje ambicije kao izlagač-distributer.
Hoće li ovaj potez biti uspješan za filmske studije ili će ih financijski oštetiti pokazat će vrijeme.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
HBO je, tijekom glamurozne prezentacije za medije u užurbanoj i uvijek inspirativnoj atmosferi New Yorka, službeno najavio vijest koja je uzbudila obožavatelje diljem svijeta, potvrdivši da franšiza „Igra prijestolja“ ulazi u svoju najsnažniju razvojnu fazu do sada, jer će dvije velike serije iz Westerosa dobiti nove sezone svake godine sve do 2028., tako da se publika može pripremiti na kontinuirani povratak u ovaj mračno-epski svemir koji i dalje oblikuje suvremenu televiziju.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
Reality zvijezda u novoj epizodi The Kardashians otvoreno progovorila o apstinenciji, ljubavnim brodolomima i tome zašto joj danas solo život savršeno odgovara.