Emilia Clarke brani “green screen”: Ako to nije prava gluma, zašto onda svi veliki glumci to rade?
Moderni filmovi sve više su napravljeni uz pomoć računala, a mnogi se glumci žale da je tako teško uživjeti se u ulogu. Emilia Clarke se s time ne slaže.
Svatko tko prati moderne filmove zna da danas nema velikoga blockbustera bez upotrebe modernih tehnologija, poput kompjutorski generirane slike (CGI) koja se dobiva uz pomoć popularne tehnike „zelenog ekrana“ odnosno „green screena“.
Ukratko, glumci glume ispred velikoga najčešće zelenoga platna (ponekad i plavog), a sve okruženje koje je potrebno u sceni doda se uz pomoć računala. Za moderne filmove o superjunacima i SF spektakle, ovo je često jedini način da se sve dočara kako treba.
Emilia Clarke često je glumila uz pomoć tehnike green screen
Zbog specifičnosti ovakvoga načina proizvodnje filmova i serija, mnogi glumci s visoka gledaju na uloge u projektima koji previše koriste CGI, a poznata glumica Emilia Clarke sada je progovorila o toj praksi.
Emilia Clarke izjavila je za Los Angeles Times da se ne slaže s ljudima koji tvrde da gluma pred zelenim ekranom nije prava gluma.
Njezina glumačka karijera obuhvaća nekoliko velikih franšiza, od serije “Game of Thrones” u kojoj se proslavila, preko “Ratova zvijezda” (spin-off film Solo: A Star Wars Story) do “Terminatora” (neuspješni nastavak “Genisys“), a sada i Marvelovog filmskoga svemira u novoj Disney+ seriji “Secret Invasion”. Svi ovi filmovi su od nje zahtijevali interakciju sa zelenim ekranima.
U novoj Marvelovoj seriji The Secret Invasion Emilia Clarke ima glavnu ulogu.FOTO: PROFIMEDIA
“Stigma je da ljudi ne glume u takvim filmovima“, rekla je Emilia Clarke, govoreći o načinu glume ispred zelenog ekrana. “Kad to čujem pomislim, ‘zašto onda traže od svih ovih sjajnih glumaca da tu glume, i zašto oni to prihvaćaju?’”
Clarke smatra da kad gluma pred green screenom ne bi bila prava gluma, onda veliki glumci kao što su Samuel L. Jackson i Olivia Colman (“The Favourite“, “The Crown“) ne bi to željeli raditi. Oboje glumaca glume s Emiliom Clarke u novoj Marvelovoj seriji, kao i Ben Mendelsohn, Don Cheadle i Kingsley Ben-Adir. Upravo je glumačka ekipa bila glavni razlog zašto se glumica pridružila ovom projektu.
“Glumačka postava je briljantna“, rekla je. “Kada sam saznala tko sve glumi, pitala sam samo: ‘Gdje da se potpišem?‘”
Anthony Hopkins poznat je po tome što mrzi green screen
Anthony Hopkins je „popljuvao“ green screen u intervjuu za The New Yorker 2021.
Dvostruki dobitnik Oscara govorio je o vlastitom iskustvu u Marvelovom filmskom svemiru, u kojemu je glumio Odina u filmovima o Thoru.
U Thoru Anthony Hopkins glumio je njegova oca Odina.FOTO: PROFIMEDIA
“U ‘Thoru’ imate Chrisa Hemswortha – koji izgleda kao Thor – i redatelja poput Kennetha Branagha, koji je tako siguran u ono što želi“, rekao je tada Hopkins. “Stavili su me u oklop; nalijepili su mi bradu. Rekli su mi: Sjedi na prijestolju, viči malo. Ako sjedite ispred zelenog ekrana, besmisleno je glumiti”.
Hopkinsu je najviše smetalo to što prilikom ovakvoga načina snimanja glumac ne vidi okruženje oko sebe. Nalazi se u studiju okružen prazninom te se mora praviti kao da se oko njega nalazi okruženje koje će u kadar biti dodano naknadno, uz pomoć računala.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
HBO je, tijekom glamurozne prezentacije za medije u užurbanoj i uvijek inspirativnoj atmosferi New Yorka, službeno najavio vijest koja je uzbudila obožavatelje diljem svijeta, potvrdivši da franšiza „Igra prijestolja“ ulazi u svoju najsnažniju razvojnu fazu do sada, jer će dvije velike serije iz Westerosa dobiti nove sezone svake godine sve do 2028., tako da se publika može pripremiti na kontinuirani povratak u ovaj mračno-epski svemir koji i dalje oblikuje suvremenu televiziju.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.