Disney napokon dolazi k sebi i odriče se woke inkluzivnih budalaština
Disney je ponovno u središtu pozornosti, ovaj put ne zbog čarolije, nego zbog odluka koje otvaraju ozbiljna pitanja o granicama umjetnosti, tržišta i društva. Nakon niza filmskih promašaja, studio se odlučio vratiti izvornim vrijednostima te navodno planira angažirati bijelu glumicu za novu, igranu verziju filma Rapunzel. Ta odluka dolazi nakon što su mnogi njihovi nedavni projekti, uključujući Snow White i The Little Mermaid, izazvali žustre rasprave, ali i financijske gubitke.
U industriji koja već desetljeće traži ravnotežu između zastupljenosti i tržišne isplativosti, Disney Rapunzel remake sada postaje simbol prekretnice. Glasine o mogućem angažmanu Scarlett Johansson za ulogu majke Gothel dodatno su potaknule interes javnosti, ali i otvorile pitanje koliko Disney danas doista razumije vlastitu publiku. Ova promjena nije tek estetska; riječ je o povratku strategiji koja se pokušava distancirati od svega što je posljednjih godina bilo označeno kao „woke“.
Iako je Disney Rapunzel remake još u ranoj fazi pripreme, već sada je jasno da će njegov ton biti drukčiji od svega što smo posljednjih godina gledali pod Disneyevim logom. Nakon razdoblja koje je obilježilo redefiniranje poznatih likova kroz suvremene ideološke okvire, čini se da se kompanija vraća klasičnom pripovijedanju, ali i komercijalnom realizmu. Odustajanje od DEI odjela i njegovo preimenovanje u „Opportunity and Inclusion“ odražava pokušaj da se korporativni narativ prilagodi novom političkom i kulturnom ozračju.
Disney mijenja smjer: odustaje od “woke” ere i vraća se vlastitim korijenima
No, pitanje koje ostaje jest može li Disney ponovno pronaći onu ravnotežu između umjetničke vizije i potrebe za profitom, bez gubljenja vlastitog identiteta. U svijetu u kojem se svaka kreativna odluka tumači kao politička poruka, povratak klasičnoj Rapunzel može se čitati i kao svojevrsni pokušaj iskupljenja. Publika će, naravno, odlučiti koliko je taj povratak uvjerljiv, ali činjenica da se uopće događa govori mnogo o trenutku u kojem se Disney nalazi – između nostalgije i nužnosti preobrazbe.
Ako je nekoć Disney bio mjesto gdje se bajke pretvaraju u stvarnost, danas postaje zrcalo svijeta koji više ne zna točno što od bajke želi.
Obožavatelji serije Stranger Things danas konačno dolaze do odgovora na jedno od najčešćih pitanja uoči završetka kultne Netflixove priče – koliko zapravo traje oproštaj od Hawkinsa. Uoči božićnog objavljivanja završnog dijela pete sezone, kreatori serije otkrili su točne minute posljednjih epizoda, što jasno pokazuje da se radi o završnici epskih razmjera.
Objavljen je prvi službeni trailer za „Odiseju“, novi film Christophera Nolana, čime je započelo odbrojavanje do jednog od najiščekivanijih filmskih događaja posljednjih godina. Riječ je o Nolanovu prvom dugometražnom projektu nakon „Oppenheimera“, filma koji je 2024. godine osvojio Oscara za najbolji film i najbolju režiju, a ovoga puta slavni redatelj okreće se jednom od temeljnih djela zapadne civilizacije – Homerovu epu „Odiseja“.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Kada Steven Spielberg najavi novi film, filmski svijet ne reagira – on staje. Upravo se to dogodilo nakon što su se u New Yorku i Los Angelesu pojavili misteriozni jumbo plakati s jednostavnom, ali snažnom porukom: „Sve će biti otkriveno.“ Nekoliko dana kasnije stigla je potvrda – objavljen je prvi trailer za „Disclosure Day“, novi znanstvenofantastični film legendarnog redatelja, čija je premijera zakazana za 12. lipnja 2026. godine.
Jedna od najgledanijih Netflixovih serija posljednjih godina vraća se s novom sezonom koja donosi značajne promjene – ne samo u Emilynom privatnom životu, već i u njezinoj profesionalnoj karijeri. Peta sezona serije „Emily u Parizu“, koja na platformu stiže 18. prosinca, širi svoju priču izvan granica francuske prijestolnice i vodi gledatelje u Rim, grad koji će imati ključnu ulogu u razvoju radnje.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.