Pisac George R. R. Martin, autor Igre prijestolja naveo je koju TV epizodu smatra najboljim finalom “u povijesti televizije“. Velikan fantasyja mnoge je iznenadio svojim izborom.
Autor Igre prijestolja ponosan je što se i njegova epizoda našla na popisu 25 savršenih
Martin je napisao blog post na svojoj web stranici u kojemu je naveo svoje omiljene epizode TV serija u posljednjih četvrt stoljeća. Na to ga je potaknuo Vanity Fair koji je nedavno objavio svoju listu 25 „savršenih“ TV epizoda u posljednjih 25 godina, a na njoj se našla i jedna Martinova epizoda Igre prijestolja.
Odabrana epizoda bila je pretposljednja epizoda druge sezone serije, Blackwater, koja je emitirana u svibnju 2012. i bila je usredotočena na lik Stannisa Baratheona, koji vodi svoju vojsku u bitku za osvajanje King’s Landinga (koji je glumio Dubrovnik).
George R. R. Martin napisao je roman Igra prijestolja koji je stvorio jednu od najpopularnijih fantasy franšiza na svijetu.FOTO: Profimedia
“Nikada nisam tvrdio da sam savršen… ali ako dobri ljudi iz Vanity Faira to žele reći, tko sam ja da se raspravljam”, napisao je na svojoj stranici, podijelivši poveznicu na cijeli popis.
“Naravno, oni zapravo ne govore da sam savršen. Govore o Blackwateru, jednoj od epizoda koje sam napisao za Igru prijestolja” dodao je, također navodeći da mu je, iako je i njemu od četiri epizode serije koje je osobno napisao ova omiljena, epizoda četvrte sezone „The Lion and the Rose“ također jako draga.
Nastavio je objašnjavajući kako se slaže s mnogim drugim odabirima s liste Vanity Faira – na primjer s epizodom The Suitcase iz serije Mad Men, Ozymandias iz Breaking Bad i The Pine Barrens iz The Sopranos.
Međutim, na drugom mjestu u objavi otkrio da njemu najdraža epizoda svih vremena nije spomenuta na popisu – finale sezone Six Feet Under (Dva metra pod zemljom).
Autor Igre prijestolja smatra ovo finale najboljim
“Ako bih morao odabrati jednu epizodu koja je još bolja od svih ostalih na popisu, ipak bi to morala biti posljednja epizoda serije Six Feet Under”, napisao je. “Dosta mi se svidjela ta serija, iako ne mogu reći da sam je volio onoliko koliko sam volio Rome ili Deadwood ili Fargo ili nekoliko drugih serija koje nedostaju na popisu. Ali ta zadnja epizoda bila je daleko najbolje finale u cijeloj povijesti televizije”, nastavio je. “I ne mogu zamisliti kako bi išta moglo biti bolje“. Six Feet Under dramska je serija s komičnim elementima koja je išla na HBO-u od 2001. do 2005., a pratila je obitelj koja vodi pogrebno poduzeće.
Serija Six Feet Under išla je od 2001. do 2005. i pratila obitelj koja vodi pogrebno poduzeće.FOTO: Profimedia
“Naravno, nijedno umjetničko djelo nikada nije doista savršeno… ali vrlo je drago čuti da ste to možda uspjeli ili ste se barem približili“, zaključio je. “Ipak, uvijek postoji sljedeći put… i bez obzira na to koliko je dobro (ili loše) neka od mojih priča primljena, uvijek želim biti bolji sljedeći put kad sjednem pred računalo.”
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.