Swinton, poznata po svojim proračunato tihim, gotovo neljudskim ulogama, djeluje kao da je oduvijek stajala negdje između svijeta živih i onog iz Rowlingičine mitologije.
Kad zlo promijeni lice
Ideja da bi Tilda Swinton kao Voldemort mogla donijeti novu dimenziju zla, ne u kriku, nego u šutnji, u suzdržanosti pogleda i hladnoj preciznosti pokreta, istodobno oduševljava i uznemiruje. Ralph Fiennes u originalnom filmu bio je sablastan u svojoj teatralnosti, ali Swinton bi mogla sve to razoriti u tišini – pretvoriti zlo u nešto što ne traži pozornost, nego je jednostavno prisutno, kao magla koja se ne raspršuje.
U tom mogućem preokretu skriva se pitanje koje nadilazi filmske granice – što znači promijeniti lice mitskog zla? Ako HBO doista ide prema zrelijoj, mračnijoj interpretaciji serijala, onda bi Swinton bila savršena točka preokreta. Njezina prisutnost ne bi bila tek glumački izbor, nego konceptualni čin: dokaz da se legende mogu prepisivati, da moć fikcije leži u njezinoj sposobnosti da iznova zamišlja vlastite granice.
Rasprave koje su se rasplamsale na društvenim mrežama pokazuju koliko je Tilda Swinton kao Voldemort postala više od glasine – ona je metafora promjene, kulturni trenutak u kojem publika istodobno strahuje i želi vidjeti nešto novo. Ako se glasine potvrde, ovo bi mogla biti jedna od onih uloga koje ne mijenjaju samo film, nego i način na koji gledamo priče koje smo mislili da poznajemo.