Sean “Diddy” Combs, jedan od najuspješnijih glazbenih mogula u povijesti rapa, uhićen je i optužen za trgovinu ljudima i iznudu.
Tužioci tvrde da je “zlostavljao, prijetio”, te su istaknuli da je “stvorio kriminalnu organizaciju” koja se bavila prisilnim radom, otmicama, paljevinama i podmićivanjem.
Combs je izjavio da nije kriv, a njegov odvjetnik je rekao da “nije učinio te stvari”. Sudac mu je odbio jamčevinu nakon što su tužioci tvrdili da predstavlja prijetnju zajednici.
Ovaj sudski postupak dolazi nakon godine u kojoj se glazbenik suočio s tužbama nekoliko žena, uključujući njegovu dugogodišnju partnericu Casandru “Cassie” Venturu, koja ga optužuje za seksualno i fizičko zlostavljanje.
U izjavi prošlog prosinca, Diddy se branio od onoga što je opisao kao “odvratne optužbe” koje su iznijeli “pojedinci koji traže brzu zaradu”.
“Želim biti potpuno jasan: nisam učinio nijednu od strašnih stvari koje oni tvrde”, rekao je.
Sean Combs – koji je također poznat pod imenima Puffy, Puff Daddy, P Diddy, Love i Brother Love – promijenio je pravila hip-hopa 1990-ih, no njegova karijera obilježena je kontroverzijama.
Diddyjeva karijera: Kronologija
1969.-1989.: Rani život u New Yorku
Sean John Combs rođen je u Harlemu i odrastao u Mount Vernonu u saveznoj državi New York.
Njegova majka, Janice, bila je pomoćnica u nastavi, dok je njegov otac Melvin bio bivši član američkog ratnog zrakoplovstva i suradnik trgovca drogom Franka Lucasa, koji je kasnije poslužio kao inspiracija za film Ridleyja Scotta “American Gangster”.
Godine 1972. Melvina su ubili drugi dileri nakon što je pogrešno identificiran kao doušnik. Combs je tada imao samo dvije godine, a okolnosti očeve smrti saznao je mnogo kasnije.
Odgojila ga je samohrana majka, bio je upadljiv dječak koji je volio rap glazbu i igrao nogomet za školsku momčad.
Kao tinejdžer, plesao je u glazbenim spotovima za izvođače poput Diane Ross i Fine Young Cannibals.
Ugledajući se na majku, koja je radila više poslova kako bi uzdržavala Seana i njegovu sestru Keishu, također je raznosio novine prije nego što se upisao na studij poslovne administracije na Sveučilištu Howard.
Rani 1990-ih: Planovi za zabavu završavaju tragedijom
Na sveučilištu je Sean Combs stekao reputaciju organizatora raskošnih zabava, od kojih su neke privukle više od tisuću gostiju.
Nakon što je angažirao glazbenike poput Heavy D i Terryja Rileya za nastupe na tim događanjima, privukao je pažnju osnivača Uptown Recordsa, Andrewa Harrella, koji mu je ponudio pripravništvo u New Yorku.
Sean je naposljetku napustio sveučilište kako bi ondje radio puno radno vrijeme, pomažući u razvoju ranih karijera izvođača kao što su Mary J. Blige i Jodeci.
Međutim, tragedija se dogodila 1991. kada je Sean suorganizirao košarkašku utakmicu i koncert poznatih osoba na City Collegeu u New Yorku. Gotovo 5 000 ljudi došlo je u dvoranu koja je mogla primiti samo 2 730 osoba. U stampedu koji je nastao devet ljudi je poginulo, a 29 je ozlijeđeno.
Istražna služba Ureda gradonačelnika New Yorka okrivila je Combsa za zapošljavanje neiskusnih zaštitara. Ipak, zvijezda i njegovi odvjetnici su tvrdili da on nije bio odgovoran za sigurnost na tom događaju.
“City College je nešto s čim se nosim svaki dan svog života”, rekao je glazbenik 1998. “Ali stvari s kojima se nosim ni u kojem slučaju ne mogu mjeriti s boli koju obitelji prolaze. Svaki dan se molim za obitelji i za djecu koja su izgubila živote.”
Nisu podignute kaznene optužbe zbog tragedije, ali su članovi obitelji poginulih tužili organizatore, fakultet i grad, optužujući ih za nemar.
Odšteta je iznosila 3,8 milijuna dolara od kojih je Sean Combs platio 750 000 dolara iz svoga džepa.
Sredina do kasnih 1990-ih: Novi početak
Sean je došao na ideju spajanja R&B pjevača poput Mary J. Blige s uličnim, snažnim zvucima hip-hopa.
Dok je bio u Uptownu, potpisao je ugovor s mladim brooklynskim reperom Christopherom Wallaceom – poznatijim kao Biggie Smalls ili Notorious B.I.G. – i započeo rad na njegovom debi albumu.
Međutim, njegov odnos s Harrellom se raspao i Combs je otpušten. Kao odgovor, osnovao je svoju vlastitu kuću, Bad Boy Records, i poveo Biggie sa sobom.
Debi album Biggieja, Ready To Die, proglašen je vječnim rap klasikom, prodavši milijune primjeraka i donijevši multi-platinaste singlove Juicy i Big Poppa.
Gospodin Combs brzo je proširio roster Bad Boy labela, objavivši hit albume Faith Evans, Ma$e, 112 i Total.
Zvuk Bad Boy Recordsa bio je sofisticiran i dotjeran. Njihovi najveći singlovi koristili su zamjetne sampleove iz poznatih hitova. Ova praksa nije bila odobravana među hip-hop puristima, no bila je privlačna DJ-ima na radiju.
1997.: Ubojstvo Notorious B.I.G.-a
U ožujku 1997. Biggie Smalls je ubijen u napadu iz automobila u dobi od 24 godine.
Ubojstvo nikada nije razjašnjeno, ali se neprekidno povezuje s rivalstvom Istočne i Zapadne obale koje je zavladalo rap muzikom 1990-ih, a koje je prethodno odnijelo život Tupacu Shakuru.
Sean Combs, koji je bio u automobilu iza svog prijatelja, pretočio je svoju tugu u pjesmu I’ll Be Missing You, koja je postala jedna od najvećih pjesama 1997. godine.
Pjesma, koja se temelji na hitu Every Breath You Take grupe The Police, također se pojavila na Combsovom debi albumu No Way Out, koji je prodan u sedam milijuna primjeraka diljem svijeta.
1999.: Pucnjava u New Yorku
Do ovog trenutka, Bad Boy je postao jedna od najvažnijih etiketa u rapu. Osim svojih izdanja, umjetnici poput Mariah Carey i Jennifer Lopez tražili su od Diddyja da remiksira njihove pjesme, nadajući se dodatku hip-hop kredibiliteta.
No, bilo je i problema. U svibnju 1999. godine, Combs je uhićen zbog sumnje da je napao izvršnog direktora Interscope Recordsa, Stevea Stoutea, nakon nesuglasice oko glazbenog videa. Priznao je krivicu za uznemiravanje i osuđen je na jednodnevni tečaj upravljanja bijesom.
Kasnije te godine, optužen je za posjedovanje oružja kada su policajci pronašli dva pištolja kalibra devet milimetara u njegovu automobilu, nakon što je rasprava u klubu postala nasilna.
Bivši predsjednik Bad Boy Entertainmenta tužio je Combsa 2003. godine, tvrdeći da mu je bivši poslovni partner prijetio bejzbol palicom i prisilio ga da potpiše prijenos svojih udjela u tvrtki.
U svojoj tužbi, Kirk Burrowes također navodi da je Combs zastrašio Mary J. Blige da ga otpusti kao njezinog menadžera 2001. godine.
Diddy je odbacio optužbe, nazivajući ih “potpunom fantazijom”. Žalbeni sud odbacio je slučaj 2006. godine, presudivši da je istekao rok za podnošenje tužbe.
2005.-2018.: Veza s Cassie Ventura
Sean Combs i Cassie Ventura bili su u vezi koja je trajala više od desetljeća i bila ispunjena usponima i padovima. Godine 2005., dvadesetogodišnja pjevačica Casandra Elizabeth Ventura postigla je manji klupski hit u Njemačkoj sa svojim debi singlom “Me & U”. Nakon što je čuo taj hit tijekom izlaska, Combs uvjerava Cassie, kako je poznata u profesionalnom svijetu, da se pridruži Bad Boy Records potpisujući ugovor o deset albuma.
Njezin istoimeni debi album objavljen je 2008. godine, a futuristički, svemirski R&B zvuk dobio je pohvale kritičara. U to vrijeme, Diddy i Cassie su bili u vezi. Međutim, u građanskoj tužbi podnesenoj u prosincu 2023. godine, Cassie je izjavila da je mogul iskoristio svoju moć kako bi postavio temelje “manipulativne i prisilne romantične i seksualne veze”.
U tužbi je navela opise nasilja, navodeći da ju je Diddy “redovito udarao i šutirao, ostavljajući joj podljeve i modrice”. Cassie ga je također optužila za seksualno zlostavljanje i silovanje, tvrdeći da su mnogima od tih incidenata bili svjedoci članovi “izuzetno odane mreže” Diddyjevih suradnika, koja “nije bila spremna učiniti ništa značajno” kako bi zaustavila nasilje.
Diddy je snažno porekao optužbe, optuživši Cassie za pokušaj iznude. Slučaj su riješili dan nakon što je podnesen u New Yorku, a odvjetnik Seana Combsa izjavio je da nagodba “ni na koji način nije priznanje krivnje”.
2007.-2024.: Poslovne inicijative
Nakon 2007. godine, glazba je pala u drugi plan kada je gospodin Combs potpisao ugovor s britanskom tvrtkom za pića Diageo kako bi promovirao francusku marku votke, Cîroc, u Sjedinjenim Državama, s raspodjelom profita 50-50. Njegovo zalaganje omogućilo je marki da se pojavi u brojnim glazbenim spotovima, uključujući i njegov vlastiti singl “Ciroc Star”, te je pomoglo povećanju prodaje s 40 000 na 2 000 000 kutija godišnje do 2014. godine.
Otprilike u isto vrijeme, suosnivač je medijske kompanije Revolt, čiji se TV kanali i web stranice opisuju kao “neispričani, autoritativni glas hip-hop kulture”. Sean Combs prekinuo je suradnju s obje tvrtke 2023. i 2024. godine, nakon što je prethodno tužio Diageo, optuživši je za zanemarivanje njegovog brenda zbog rase.
2019.: Gina Huynh optužuje ga za zlostavljanje
Prve optužbe za zlostavljanje protiv Seana Combsa došle su od njegove bivše djevojke, modela Gine Huynh. Iako su te optužbe tada uglavnom bile medijski slabo popraćene, Huynh je dala intervju YouTuberici Tashi K, kada je izjavila da je Diddy bio fizički zlostavljač i ponudio joj novac za pobačaj tijekom njihove burne petogodišnje veze. U jednom je trenutku navela da je Combs “jako nagazio moj trbuh – kao da mi je oduzeo dah”.Na optužbe nije odgovorio.
Rujan 2023.: Glazbeni povratak
Sean Combs završio je osmogodišnju glazbenu pauzu objavljivanjem svog petog albuma. Album pod nazivom “The Love Album: Off The Grid” uključivao je suradnje s izvođačima poput The Weeknda, Justina Biebera, 21 Savagea i Mary J. Blige.
Objavljivanje albuma poklopilo se s dobivanjem nagrade Global Icon na MTV Awards. U studenom je “The Love Album” donio mu prvu solo nominaciju na dodjeli Grammyja, u kategoriji najboljeg progresivnog R&B albuma. Međutim, povukao se s ceremonije kako su se njegove pravne poteškoće povećavale.
Studeni 2023.: Tri tužbe u jednom tjednu
U istom tjednu kada je Cassie podnijela (i riješila) svoju tužbu protiv Diddyja, dvije su se žene javile s optužbama za zlostavljanje i napad.
U tužbi podnesenoj u Manhattanu, Joi Dickerson-Neal optužila ga je da ju je drogirao i seksualno napao kada je bila studentica 1991. godine. Također je tvrdila da je zabilježio napad i distribuirao snimku bez njezina pristanka. Treća žena, Liza Gardner, također je podnijela prijavu optužujući Combsa da ju je prisilio na seks ranih 1990-ih, a zatim ju je, nekoliko dana kasnije, gušio toliko da je izgubila svijest.
Sve su tužbe stigle ubrzo prije isteka New York Adult Survivors Act, koji je privremeno dopuštao da se podnesu optužbe za zlostavljanje u slučajevima koji bi inače već otišli u zastaru.
Sean Combs negirao je sve optužbe, dok je njegov glasnogovornik nazvao tužbe “pokušajem iznude”. “Optužbe o navodnom neprimjerenom ponašanju gospodina Combsa iz više od 30 godina prije, podnesene u posljednjem trenutku, on u potpunosti negira i odbacuje,” izjavili su u priopćenju. “Zakonodavna vlast u New Yorku sigurno nije namjeravala ili očekivala da se Adult Survivors Act koristi za neprimjerene svrhe. Javnost bi trebala biti skeptična i ne žuriti s prihvaćanjem ovih neutemeljenih optužbi.”
Prosinac 2023.: Optužbe za maloljetničku prostituciju
Četvrta žena podnijela je tužbu u prosincu, tvrdeći da su Combs, bivši predsjednik Bad Boy Recordsa Harve Pierre i još jedan muškarac “seksualno trgovali” njome i “silovali” je 2003. godine, kada je imala 17 godina. U sudskim dokumentima žena je navela da joj je prije napada dato “velike količine droga i alkohola” te da je ostavljena u takvoj boli da jedva mogla stajati ili se sjetiti kako se vratila kući. U odgovoru, Combs je izjavio da “nije učinio ništa od strašnih stvari koje se navode”, dok je Pierre rekao da su “odvratne optužbe” “lažne i očajnička pokušaja za financijskom dobiti”. Sudac u slučaju kasnije je odlučio da će žena, koja je svoju tužbu podnijela anonimno, morati koristiti svoje pravo ime ako želi nastaviti.
Dana 6. prosinca, Diddy je odgovorio na val tužbi izjavom na svojoj Instagram stranici. “DOSTA JE DOSTA,” napisao je. “Posljednjih nekoliko tjedana šutio sam i promatrao kako ljudi pokušavaju ubiti moj karakter, uništiti moju reputaciju i moj naslijeđe. “Bolne optužbe protiv mene iznijeli su pojedinci koji traže brzu isplatu. Da budem sasvim jasan: nisam učinio nijednu od strašnih stvari koje se navode. Borit ću se za svoje ime, svoju obitelj i istinu.”
Veljača 2024.: Optužbe za manipulaciju
Glazbeni producent Rodney Jones Jr., koji je producirao devet pjesama na albumu “The Love Album”, tužio je Seana Combsa u veljači 2024. godine, optuživši repera da je inicirao neželjeni seksualni kontakt i prisilio ga da unajmljuje prostitutke te sudjeluje u seksualnim radnjama s njima.
U sudskim dokumentima podnesenim u New Yorku, Jones je također tvrdio da je Diddy pokušao “manipulirati” njime kako bi se seksao s drugim muškarcem, govoreći mu da je to “normalna praksa u glazbenoj industriji”. Diddyjev odvjetnik Shawn Holley nazvao je producenta “ništa drugo nego lažljivcem” i opisao njegove tvrdnje kao “čistu fikciju” koju je moguće pobiti “neoborivim, nedvosmislenim dokazima“.
Ožujak 2024.: Pretresi nekretnina
Jedan mjesec kasnije, federalni agenti izvršili su pretrese na dvije nekretnine u vlasništvu Diddyja u Los Angelesu i Miamiju. Tijekom pretraživanja njegove kalifornijske vile, zaplijenjeni su računala i drugi uređaji.
Prema izvještaju New York Timesa, Diddy je zaustavljen na aerodromu u Miamiju dok se pripremao za odlazak na Bahame. Navodno je predao niz elektroničkih uređaja, ali nije bio uhićen.
Ministarstvo domovinske sigurnosti izjavilo je da pretrage predstavljaju “dio tekuće istrage”, no nije bilo jasno na koji su način njihova ispitivanja povezana s građanskim postupcima protiv Combsa. Njegov odvjetnik nazvao je pretrese “lovom na vještice temeljenu na neutemeljenim optužbama iz građanskih tužbi” te izjavio da je njegov klijent nedužan.
Rujan 2024.: Uhićenje i optužbe
Sean Combs uhićen je u newyorškom hotelu u ponedjeljak, 16. rujna, suočen s tri optužbe: organizirani kriminal; trgovina ljudima za seksualne svrhe, putem prisile, prijevare ili ucjene; te prijevoz za sudjelovanje u prostituciji.
U optužnici tužitelji su naveli da je organizirao događaje nazvane “Freak Offs”, na kojima je prisiljavao žene da se upuste u interakcije sa seksualnim radnicama i snimao ih.
Dokument od 14 stranica također je optužio Combsa da je svoju golemi poslovni imperij pretvorio u kriminalno poduzeće koje prijeti i zlostavlja žene. Opisao je dugogodišnji obrazac nasilnog napadanja i prisile na žene kako bi “ispunile njegove seksualne želje”.
Pojavivši se sljedećeg dana na sudu, Sean Combs izjasnio se da nije kriv. Sudac mu je odbio jamčevinu nakon što su tužitelji tvrdili da predstavlja prijetnju zajednici.
Igor Barberić nije samo ime s potpisom na kazališnom plakatu – on je cijeli umjetnički univerzum. Koreograf, redatelj, izvođač, vizionar i čovjek koji pleše jednako dobro s tijelom kao i s idejama. Njegov svijet je scena, ali i ulica, studio, proba, trenutak tišine prije izlaska svjetla. Kad staneš pred njega, vidiš nekoga tko diše pokret i misli ritmom. U njegovim predstavama nema slučajnosti – svaki korak ima emociju, svaka gesta smisao.Karijeru je gradio po Europi, ali je srce ostavio u Zagrebu, gdje danas stvara najmodernije mjuzikle hrvatske scene. “Mamma Mia!”, “Chicago”, “Footloose”, “Six” – iza svih stoji njegova energija, estetika i savršena preciznost. No Barberić nije samo redatelj – on je i filozof pokreta, čovjek koji vjeruje da ples može promijeniti pogled na svijet.Na televiziji ga znamo iz “Plesa sa zvijezdama”, gdje uz osmijeh i britak komentar spaja profesionalizam i toplinu. Iza reflektora, on je vegan, aktivist i zaljubljenik u svjesan život. Kaže da ne broji kalorije, nego spašene živote – i tako zapravo definira svoj pristup svemu.Kod njega umjetnost i svakodnevica nisu razdvojene. Sve što radi, ima estetiku, smisao i pokret. Njegov život je koreografija u kojoj se smjenjuju emocija, disciplina i sloboda. On ne govori samo o umjetnosti – on je živi dokaz da umjetnost može biti način života.I zato Igor Barberić nije samo umjetnik – on je energija, stav i stil. On nas podsjeća da se ne moramo bojati pokreta, promjene ni ranjivosti. Jer, kako bi on rekao, “sve dok plešeš, živiš”.
Nakon dva poroda i velikih oscilacija u težini, Meghan Trainor priznaje da je uz liječnički nadzor krenula na GLP-1 terapiju i danas se osjeća najbolje u životu.
Glumica godine zasjenila je sve na GQ Men Of The Year zabavi u Los Angelesu, samo nekoliko dana nakon što je njezin novi film doživio težak poraz u kinima.
Instruktorica joge otkrila je da su ona i Alec Baldwin potražili stručnu pomoć kako bi lakše savladali izazove braka, medijskog pritiska i velike generacijske razlike.
Niko Čuturić jedno je od najprepoznatljivijih imena nove generacije hrvatskih influencera – kreator sadržaja koji je svojom autentičnošću i toplinom osvojio publiku na društvenim mrežama. Pod korisničkim imenom @kojeniko stvorio je prepoznatljiv svijet kratkih, duhovitih videa u kojima često utjelovljuje lik svoje majke, spajajući humor, emociju i svakodnevne situacije u formu koja je istodobno bliska i zarazna. Njegovi su skečevi postali viralni, a prirodnost i iskrenost koje donosi u svaki kadar izdvojile su ga iz mora sličnih kreatora. Osim što se istaknuo kao lice koje nasmijava tisuće ljudi, Niko je i netko tko otvoreno govori o osobnim temama – od iskustava vršnjačkog nasilja do zdravstvenih izazova koje je prošao. Upravo ta ranjivost i spremnost da progovori o stvarima koje mnogi skrivaju čine ga posebnim i važnim glasom u digitalnom prostoru. U svojoj kreativnosti kombinira humor i refleksiju, zabavu i emociju, stvarajući sadržaj koji prelazi granice običnog “influencanja”. Njegova estetika je čista, promišljena i uvijek iskreno njegova – bez pretvaranja, s dozom ironije i topline koja ga čini voljenim među publikom svih generacija.Danas Niko Čuturić broji više od sto tisuća pratitelja na TikToku i Instagramu, surađuje s brojnim brendovima i sudjeluje u javnim projektima koji promoviraju pozitivne društvene poruke. Ipak, unatoč rastućem uspjehu, ostaje dosljedan sebi – onaj koji voli nasmijati, potaknuti na razmišljanje i pokazati da je u redu biti stvaran.Niko ne gradi samo karijeru influencera, nego priču o mladom čovjeku koji svojim radom i pristupom redefinira što znači biti “javna osoba” u digitalnom dobu – s dozom šarma, iskrenosti i neupitnog talenta.
Glumica je otkrila koliko joj je teško, ali i oslobađajuće bilo izgraditi život ispočetka te ispričala emotivan trenutak kada je prvi put ušla u svoj dom kao slobodna žena.
U svijetu osobne njege, gdje se od muškaraca često očekuje besprijekorna urednost i pažnja prema detaljima, intimna higijena postaje ključna komponenta svakodnevne rutine. Među svim aspektima njege tijela, brijanje testisa izdvaja se kao izazovno područje koje zahtijeva posebnu pažnju, preciznost i odgovarajuće proizvode. Bez obzira na to je li brijanje motivirano estetskim razlozima, higijenskim potrebama ili željom za udobnošću, važno je pristupiti ovom zadatku s oprezom kako bi se izbjegle iritacije, crvenilo i nelagoda.
U trenutku kada muškarac odluči pustiti bradu, ona prestaje biti samo modni detalj i postaje pravi izraz osobnog identiteta, stila i samopouzdanja, no istovremeno zahtijeva pažnju i odgovornu njegu kože ispod dlake, jer zanemarivanje ovog aspekta može rezultirati svrbežom, perutanjem, neurednim izgledom i osjećajem zapuštenosti.
Svečanom dodjelom nagrada i premijernom projekcijom najnovijeg filma Jima Jarmuscha Otac majka sestra brat u subotu navečer je u prepunoj dvorani CineStara Branimir službeno zatvoren 23. Zagreb Film Festival. Zatvaranje je proteklo u svečanoj, emotivnoj i vrlo živopisnoj atmosferi koju su svojim prisustvom dodatno obogatili brojni domaći i međunarodni gosti iz filmskog svijeta. Među njima su se istaknuli montažer Yorgos Mavropsaridis, brazilski scenarist Tibério Azul i francuski redatelj Léo Favier, a uz njih su bili i direktor festivala Boris T. Matić, izvršna direktorica Lana Matić te programska direktorica Selma Mehadžić.
U samom srcu Zagreba, u intimnoj atmosferi Atelieru LM, ovog je vikenda otvorena izložba „Portreti i šire“ koja donosi jedinstven presjek tri desetljeća domaće kulturne i društvene scene, a publiku istodobno poziva da zastane pred više od 400 portreta koji oblikuju naše zajedničko pamćenje. Izložba je osmišljena kao pažljivo komponirana vizualna pripovijest koja istodobno otkriva lica, ali i trenutke u kojima se fotografija pretvara u osobni susret, dok svaki kadar donosi onu tihu, ali snažnu poruku koja se rađa u odnosu fotografa i portretiranog.