HELLO
Domagoj Kukec

Hugh Hefner je izgradio Playboy brend na temelju fotografija brojnih žena koje su se pojavljivale na njegovim stranicama, zabavljajući generacije čitatelja svojom ljepotom i promoviranjem izražene ženske seksualnosti.

Playboy sve više u skladu s #MeToo pokretom

No, skorašnja 70. godišnjica Playboya donosi velike promjene. Časopis više ne izlazi, Playboy Mansion je prodan developeru, a posljednji preostali Playboy Club u Londonu zatvoren je 2021. godine. Playboy brend se prilagođava post-#MeToo svijetu, a pitanje je kakva je njegova budućnost.

Hugh Hefner je preminuo mjesec dana prije nego što su se pojavile optužbe protiv filmskog producenta Harveyja Weinsteina 2017. godine, što je potaknulo pokret #MeToo, u kojem su žene koje su preživjele seksualni napad javno progovorile protiv svojih zlostavljača.

U posljednjim godinama, mnogi su ponovno procijenili Hefnerovo nasljeđe i odnos prema ženama. Dokumentarna serija “The Secrets of Playboy” iz 2022. godine detaljno je opisala optužbe za seksualno zlostavljanje protiv Hefnera koje je podnijelo nekoliko bivših Playboy djevojaka, uključujući modela Sondru Theodore i TV ličnost Holly Madison. Hefnerov odnos sa ženama i Playboyem bio je složen. Većina žena prikazanih u Playboyu odgovarala je nametnutom standardu ljepote – mršave, plavokose, zdrave bjelkinje.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Playboy (@playboy)

U međuvremenu, Hefnerov osobni odnos s mnogo mlađim djevojkama navodno je obilježen kontrolom i emocionalnim zlostavljanjem. Bivša djevojka Holly Madison je u svojoj knjizi “Down the Rabbit Hole” iz 2015. godine opisala je kako ju je Hefner tretirao kao “glorificiranog kućnog ljubimca”.

Hefnerova smrt značila je izbjegavanje suočavanja s pokretom #MeToo. Međutim, Playboy je izdao priopćenje u kojem je podržao žene prikazane u “The Secrets of Playboy” i nazvao Hefnerova djela “odvratnima”. Priopćenje ističe da se brend više ne povezuje s obitelji Hefner te će se usredotočiti na aspekte naslijeđa tvrtke koji su u skladu sa slobodom izražavanja.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Playboy (@playboy)

Danas Playboy ima drukčiji odnos prema ženama

Danas je Playboy potpuno drukčija tvrtka nego ona koju je Hefner pokrenuo prije gotovo 70 godina. Tvrtka tvrdi da su oko 80% zaposlenika Playboya žene, a njihov moto se promijenio sa “Zabava za muškarce” na “Zadovoljstvo za sve”. Dionicama tvrtke se javno trguje, a 40% upravnog odbora i menadžmenta čine žene.

Playboy se okrenuo prema sadržaju koji stvaraju kreatorice putem svoje aplikacije Playboy Centerfold. Slično usluzi OnlyFans, Playboy Centerfold omogućuje pretplatnicima uvid u sadržaj autorica koje se i dalje nazivaju “zečicama”, te komunikaciju s njima. Na aplikaciji “zečice” mogu prezentirati svoja tijela na način koji one same žele, vraćajući moć u svoje ruke.

Budućnost Playboya možda leži u onome što je Hefner odbacio: žene koje javno progovaraju i preuzimaju kontrolu. Zatvaranjem vrata Mansiona, “zečice” napokon preuzimaju brend kao svoj vlastiti.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Playboy (@playboy)

druge vijesti