Succession u stvarnom životu: Obitelj Bernarda Arnaulta, trećeg najbogatijeg muškarca, funkcionira upravo tako
Tko je Bernard Arnault? Osnivač LVMH-a i njegova obitelj imaju itekako uzbudljivu priču.
01 travnja 202415:00
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Bernard Arnault sam je sinonim za svijet luksuzne odjeće i modnih dodataka. 74-godišnji izvršni direktor francuskog luksuznog konglomerata LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, ili skraćeno samo LVMH, izgradio je svoje bogatstvo u razdoblju od gotovo četiri desetljeća te tako okupio neka od najvećih imena iz svijeta mode, nakita i alkohola, uključujući Louis Vuitton, TAG Heuer i Dom Pérignon.
Tko je Bernard Arnault, koliko vrijedi i kako njegovo petero djece sudjeluje u poslovanju luksuznog diva koji je njihov marljiv otac izgradio?
Ovo je priča o čovjeku koji ne zna što znači riječ neuspjeh.
Bernard Arnault moćnik je iz svijeta mode i luksuza
Bernard Arnault trenutno je treći najbogatiji čovjek na svijetu, s neto vrijednošću od oko 171 milijardu dolara, prema Bloombergu, iako su on, osnivač AmazonaJeff Bezos i izvršni direktor TesleElon Musk mijenjali mjesta s vremena na vrijeme.
Usput je doveo svoje petero odrasle djece do samog vrha, izgradivši obiteljski posao koji je rezultirao golemim bogatstvom, pa čak i povukao usporedbe s hit HBO-ovom serijom “Succession”.
U svijet biznisa i njega je uveo otac.
Bernard Arnault dolazi iz sjevernog francuskog grada Roubaixa. Studirao je inženjerstvo na jednoj od najprestižnijih francuskih škola, École Polytechnique, a nakon diplome otišao je raditi u očevu građevinsku tvrtku Ferret-Savinel.
Godine 1984. Arnault je kupio posrnulu tvrtku pod nazivom Agache-Willot-Boussac. Agache-Willot-Boussac posjedovao je brendove poput francuske robne kuće Bon Marché i modne kuće Christian Dior. Bernard Arnault i pokrenuo preokret, smanjivši troškove i rasprodavši neke od njezinih poslova, izvijestio je Times.
Zbog takvih poteza je ta tvrtka zaradila dodatnih 112 milijuna dolara na prihod od 1,9 milijardi dolara.
1987. godine kupio je modnu kuću Celine i financirao francuskog dizajnera Christiana Lacroixa. U kasnim 1980-ima Arnault je rekao da mu je cilj voditi najveću svjetsku luksuznu tvrtku u sljedećem desetljeću.
Zatim se “namjerio” na LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, potrošivši 2,6 milijardi dolara na kupnju dionica kako bi do 1989. postao najveći dioničar tvrtke, a na kraju i njezin predsjednik i glavni izvršni direktor, piše The New York Times.
Dvije supruge i petero djece slavnog milijardera
Arnault je oženio Anne Dewavrin 1973. Par je u braku dobio dvoje djece, a tijekom braka Arnault je preselio obitelj u Sjedinjene Države na nekoliko godina u “otvorenoj reakciji na uspon francuskih socijalista i njihovu odlučnost da oporezuju bogate”, navodi France 24. On i Dewavrin rastali su se 1990. godine, piše Financial Times. Arnault se potom oženio koncertnom pijanisticom Hélène Mercier 1991.
Arnault ima petero djece: dvoje s prvom suprugom i troje sa sadašnjom suprugom.
Do prošle godine putovao je privatnim zrakoplovom vrijednim 73 milijuna dolara, a prodao ga je nakon što su Twitter računi počeli pratiti letjelicu. Posjeduje nekretnine u blještavom Saint-Tropezu na Francuskoj rivijeri. Ranije ove godine kupio je 22 milijuna dolara vrijednu nekretninu u Hamptonsu, navodi Observer.
Bernard Arnault djecu je odgajao za uspjeh
Delphine, Arnaultova najstarija kći, etablirala se kao središnja figura u carstvu LVMH.
Delphinein mlađi brat Antoine glavni je direktor Christian Dior SE, holding kompanije LVMH, a na tu je funkciju imenovan u prosincu 2022. Antoine je oženjen sa supermodelom Natalijom Vodianovom, koju je navodno upoznao na snimanju za kampanju Louis Vuitton 2008. kada je bio šef komunikacija brenda.
Alexandre, sin Bernarda Arnaulta i Mercier, postao je izvršni potpredsjednik u Tiffany & Co. nakon što je LVMH kupio brend nakita.
Alexandreov mlađi brat Frédéric je izvršni direktor TAG Heuera.
I na kraju, Arnaultov najmlađi sin, Jean, pridružio se obiteljskom poslu 2021. kao dio marketinškog tima modne kuće Louis Vuitton u odjelu za satove.
Pjevačica je nakon glasanja u Europskom parlamentu podržala inicijativu „My Voice, My Choice“ i poručila da je zajedništvo građanki i građana ključno za stvarne društvene promjene.
Supruga Matea Kovačića na isti je dan proslavila 33. rođendan i drugu godišnjicu svog modnog brenda, prisjetivši se početaka i zahvalivši onima koji je podržavaju.
Slavna glumica i hrvatski galerist pojavili su se na zabavi nakon premijere filma Marty Supreme, gdje su modno usklađeni pružili podršku zvjezdanim prijateljima.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.