Ovoga prosinca u kina nam dolazi novi film redateljice Vlatke Vorkapić, koja je ljubitelje domaće kinematografije osvojila hit komedijom „Sonja i bik“. Kad tradicija vlada, tajne cvjetaju – tako se ukratko može opisati „Sveta obitelj“ u kojoj pratimo priču obitelji koja vješto čuva svoje tajne služeći se religioznošću, tradicijom i imetkom.
Radnja je smještena u fiktivno slavonsko selo 60-ih godina 20. stoljeća, u koje urbani utjecaji slabo prodiru, a pridržavanje starih običaja je imperativ.
U središtu pozornosti je imućna obitelj gazde Marka, koja svoju disfunkcionalnost sakriva bogatstvom, religioznošću te njegovanjem tradicije pod svaku cijenu. Sve navedeno služi kao paravan i fasada kako bi se sakrila strogo čuvana obiteljska tajna.
Gazda Marko, koji kao „pater familias“ u potpunosti kontrolira obitelj, isprosi ruku siromašne nadničarke Janje za svoga sina Ivu. Mladoj Janji se ta ponuda učini kao ostvarenje svih snova.
Film pokazuje dva svijeta, lice i naličje, dvije strane obitelji gazde Marka. Jedan svijet je uljepšani izlog nakićen raskošnom tradicionalnom nošnjom, ukusnom hranom i narodnim običajima, a namijenjen je pokazivanju mještanima.
Drugi svijet, onaj u četiri zida, daleko je od očiju javnosti i poznat isključivo Marku, supruzi Ani i sinu Ivi. Nakon početnog oduševljenja zbog udaje za sina bogatog gazde, Janja ubrzo shvaća da je brak na koji je pristala zapravo zamka i da je ona odabrana samo da popuni njihovu sliku savršene obitelji.
Kao zanimljiv prijelaz iz jednog svijeta u drugi redateljici je poslužio bećarac, popularni vokalno-instrumentalni napjev slavonske regije, koji se obično izvodi na svadbama i drugim narodnim veseljima, gdje bećari, izvođači ovog napjeva uživaju veliku popularnost. I dok gosti, opijeni rakijom i gozbom, oduševljeno plješću na stihove bećarca, otrežnjujuća je činjenica kako su stihovi nerijetko prožeti okrutnim šalama i prostotama.
Je li bećarac samo vesela tradicijska bezazlena pjevana doskočica koja zaslužuje biti pod zaštitom UNESCO-a ili je to tradicija koja prvenstveno slavi patrijarhat – poslušajte, pa odlučite sami. Bećarac, koji je ujedno i teaser, u „Svetoj obitelji“ pjeva poznati srpski glumac s holivudskom karijerom, Nikola Đuričko, koji je fantastično utjelovio lik gazde Marka.
Unatoč tome što raskrinkavanje generacijskih trauma više nije tabu, svevremenska tematika ovog filma i danas je aktualna i svakako se može povezati s društvenim problemima o kojima prečesto čitamo na portalima i društvenim mrežama.
Moralne vrijednosti koje to nisu, sakrivanje iza plašta religioznosti, očuvanje tradicije i statusa quo pod svaku cijenu – svaki od ovih problema Vlatka Vorkapić vješto prikazuje u svom novom filmu čija nas premijera očekuje 5. 12. ove godine. Osim spomenutog Nikole Đurička, glumačku ekipu čine Anita Matić Delić, Ivan Čuić, Lana Pilić, Judita Franković Brdar, Aleksandar Cvjetković te mnogi drugi.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.