Poslušajte „Ovaj Božić“ – Novu, čarobnu pjesmu Filipa Dizdara
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Ono što je posebno intrigantno jest način na koji je sve počelo — gotovo filmski, sasvim slučajno. Dizdar u arhivi zvukova namijenjenih za film pronalazi stari, pomalo šumovit glazbeni sample. Tek nekoliko sekundi, dovoljno loše kvalitete da ga većina glazbenika odbaci, ali s onom toplom, retro iskrom koja priziva Motown eru i blagdanske klasike što nam se zauvijek urežu pod kožu. Upravo iz tog „nesavršenog” fragmenta Filip je izgradio melodiju koja nosi cijelu pjesmu.
„Taj je sample imao dušu. Odsvirao sam ga ponovno, malo ga izmijenio i upravo je iz te male melodije nastala cijela pjesma”, otkriva glazbenik. Motiv koji se čuje na samom početku postao je emocionalna točka oslonca, nešto poput glazbenog ukrasa koji neprimjetno, ali snažno određuje atmosferu.
Glazba je bila gotova već dugo, no tek je ove godine pjesma dobila svoj konačni oblik — riječi koje je Filip napisao i producirao samostalno, otvarajući time novo kreativno razdoblje u kojem se, kako kaže, okreće indie zvuku. „Ovo je neka vrsta mog povratka. Već početkom godine izlazi nova pjesma”, ističe.
Baš kao što pjesma nosi priču o spontanosti, tako se i videospot razvio iz jednostavne zamisli u pravi mali animirani film. Prvotno zamišljen kao običan lyric video, spot je, Filip priznaje, jednostavno nije „osjetio“. Božić, sa svim svojim nijansama, tražio je više. I zato je posegnuo za hrpom stock snimki, složio vlastitu vizualnu priču i pretvorio je u animirani univerzum koji prati pjesminu toplinu.
„Bilo je puno više posla nego što sam planirao, ali drago mi je. Spot je dao pjesmi pravi identitet“, kaže.
A možda najljepša potvrda stigla je iz njegove dnevne rutine: njegov sin Val, u posjetima studiju, ostajao bi „hipnotiziran“ pjesmom i slikom. „Kad vidim njegovu reakciju, znam da sam napravio nešto dobro“, dodaje Filip uz smijeh.
„Ovaj Božić“ treća je blagdanska pjesma u njegovoj karijeri, iako, kako priznaje, nije pretjerano božićno „orijentiran“. No upravo u prosincu uvijek iznova pronalazi inspiraciju, onu tihu iskru koja u čovjeku budi nostalgiju, blagost i nadu.
„Prošla mi je godina bila odlična i nadam se da će sljedeća biti još bolja. U planu imam novu glazbu i filmove, a ovu pjesmu doživljavam kao savršen uvod u sve što dolazi“, zaključuje.
Pjesma „Ovaj Božić“ dostupna je na svim digitalnim servisima — a njezina toplina, čini se, doseže i više od sezonalnosti. Ona je blagdanska razglednica, povratak, nova stranica i podsjetnik da ponekad upravo mali, slučajni trenuci stvaraju najljepšu glazbu.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
Hrvatska glazbena scena ovog tjedna dobiva poseban razlog za slavlje – Keops je objavio svoj najnoviji singl "Misery Memento", koji najavljuje nadolazeći album Bitter Story for Humanity. Ipak, ono što ovaj projekt čini posebno intrigantnim je suradnja s renomiranim kompozitorom i umjetnikom Markom Purišićem, poznatijim pod umjetničkim imenom Baby Lasagna.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.