Javnozdravstvena akcija „Nevidljivi teret“ u povodu obilježavanja Svjetskog dana šećerne bolesti
Simboličnom šetnjom i plavim balonima pod geslom #NevidljiviTeret, skrenuta je pozornost na izazove s kojima se svakodnevno susreću osobe s dijabetesom tipa 1.
Uoči Svjetskog dana šećerne bolesti, u središtu Zagreba održana je javnozdravstvena akcija „Nevidljivi teret“. Cilj akcije bio je skrenuti pozornost na nevidljive terete s kojima se svakodnevno suočavaju osobe koje žive s dijabetesom te potaknuti razumijevanje i zajedništvo šire zajednice.
Okupljanje je održano kod Zdenca života ispred Hrvatskog narodnog kazališta, mjesta koje simbolizira vitalnost i mogućnost kvalitetnog života unatoč dijagnozi dijabetesa. U isto su vrijeme na Zdenac života stigla i dva plava balona #NevidljiviTeret – jedan sa Sveučilišne klinike Vuk Vrhovac, a drugi iz KBC-a Zagreb (Rebro).
Balone su simbolično do Zdenca nosile osobe koje žive s dijabetesom tipa 1, njihovi prijatelji, obitelji i građani koji su im se spontano pridružili u znak podrške. Baloni #NevidljiviTeret predstavljaju svakodnevne izazove koje dijabetes nosi – od stalnog praćenja razine glukoze i planiranja obroka, do prilagodbe svake fizičke aktivnosti i doze inzulina. Iako su ti napori često nevidljivi okolini, oni su stvaran i trajni teret koji oboljeli nose svaki dan. Poruka akcije bila je jasna: taj nevidljivi teret postaje lakši kada postoji razumijevanje, podrška i zajedništvo.
“Akcija Nevidljivi teret snažan je podsjetnik da šećerna bolest iako često nevidljiva oku, svakodnevno oblikuje živote tisuća ljudi. Osobe sa šećernom bolešću tipa 1, njihovi bližnji i cijela zajednica zaslužuju našu trajnu podršku – ne samo na Svjetski dan šećerne bolesti, već svaki dan. Dobra kontrola šećerne bolesti zahtijeva niz svakodnevnih odluka – o prehrani, tjelesnoj aktivnosti, doziranju inzulina – koje se nadovezuju na sve druge životne izazove. Upravo zato moderna tehnologija ima ključnu ulogu: od uređaja za kontinuirano mjerenje glukoze do pametnih inzulinskih pumpi koje omogućuju bolju kontrolu bolesti, smanjuje neizvjesnost i značajno unapređuju kvalitetu života oboljelih. Kao dijabetolog, s ponosom podržavam ovu akciju koja podiže svijest o često nevidljivim, ali za oboljele i njihove obitelji velikim naporima koje svakodnevno ulažu. Tehnologija, edukacija i zajedništvo – to su temelji na kojima gradimo bolju budućnost za sve koji žive sa šećernom bolešću.” naglasio je prof. dr. sc. Dario Rahelić, predstojnik Sveučilišne klinike za endokrinologiju, dijabetes i bolesti metabolizma Vuk Vrhovac.
„Dijabetes melitus tip 1 može se razviti u djeteta bilo koje dobi, od dojenačke do adolescencije. Tijekom odrastanja svako razdoblje nosi svoje specifičnosti vezane za regulaciju dijabetesa, što zahtijeva usku suradnju bolesnika, obitelji i članova medicinskog tima, kako bi se uskladile potrebe za dobrim zbrinjavanjem bolesti sa svim drugim elementima odrastanja. Briga o dijabetesu zahtijeva svakodnevno donošenje niza odluka o dozi inzulina, prehrani i aktivnostima, koje se nadovezuju na druge svakodnevne odluke i izazove tijekom odrastanja i odgoja djeteta. Stoga kao društvo moramo pružiti podršku i razumijevanje pacijentima i njihovim obiteljima, i to ne samo ovaj jedan dan.“ dodala je doc. dr. sc. Nevena Krnić, pročelnica Zavoda za dječju endokrinologiju i dijabetes, KBC Zagreb.
Akciju su podržali Hrvatski savez dijabetičkih udruga (HSDU) i Zagrebačko dijabetičko društvo (ZDD), s ciljem podizanja svijesti o važnosti dostupnosti modernih tehnoloških rješenja koja svakodnevno olakšavaju život osobama s dijabetesom.
„Ovom akcijom želimo podsjetiti javnost da dijabetes nije uvijek vidljiv izvana, ali je svakodnevno 24 h prisutan u životu oboljelih. No uz svakodnevnu motivaciju, pravilniju prehranu, tjelesnu aktivnost i suvremenu terapiju i tehnologiju, osobe s dijabetesom tipa 1 mogu voditi ispunjen, aktivan i kvalitetan život. Dijabetes im neće biti prepreka za ostvarivanje svih životnih želja i postignuća“, istaknuo je Davor Bučević, predsjednik Hrvatskog saveza dijabetičkih udruga.
Plavi balon, koji su sudionici akcije nosili do Zdenca života, dio je međunarodne inicijative Big Blue Balloon Challenge – globalnog pokreta koji simbolično „diže“ svijest o dijabetesu i povezuje gradove i zajednice diljem svijeta s istim ciljem: učiniti nevidljivi teret vidljivim. Ove se godine obilježava peto izdanje globalne kampanje, koja je prošle godine dosegla gotovo 200 milijuna ljudi. U izazovu može sudjelovati svatko, dovoljno je objaviti fotografiju s plavim balonom uz hashtag #BlueBalloonChallenge.
Studeni je mjesec u kojem se odaje počast ne samo osobama koje žive s dijabetesom tipa 1, već i roditeljima, skrbnicima i voljenima čija svakodnevna podrška čini neprocjenjivu razliku. Jer upravljanje dijabetesom često je čin neprekidnog balansiranja, baš poput držanja balona u zraku – zahtijeva pažnju, predanost i snagu.
Akcijom „Nevidljivi teret“ građanima je upućena poruka da dijabetes ne mora biti prepreka ispunjenom i aktivnom životu, osobito kada postoje razumijevanje, podrška zajednice te suvremena tehnološka i terapijska rješenja koja značajno modu pridonijeti boljoj kontroli bolesti i kvaliteti života.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.