Rovinjski dizajn koji osvaja svijet: Studio Tumpić/Prenc ponovno piše povijest Pentawardsa!
Na svjetskoj sceni dizajna ambalaže malo je trenutaka koji istinski oduzimaju dah – a jedan od njih upravo se dogodio. Studio Tumpić/Prenc, kreativni dvojac poznat po inovativnim vizualnim identitetima, ponovno je zablistao, ovog puta na najprestižnijem svjetskom natjecanju za dizajn ambalaže – Pentawardsu. Njihova kreacija za liniju ekstra djevičanskih maslinovih ulja Famìa nije samo osvojila srebro, nego i srca međunarodnog žirija, svrstavajući Rovinj i Hrvatsku među najzvučnija imena globalne dizajnerske scene.
Pentawards, koji se ove godine održao u spektakularnoj „Čeličnoj katedrali“ u Amsterdamu, svake godine privlači najpoznatije brendove i dizajnere svijeta – od Coca-Cole do Tom Ford Beautyja. U konkurenciji od čak 62 zemlje i više od 700 radova, vizualni identitet Studija Tumpić/Prenc izdvojio se svojom originalnošću i pričom koja nadilazi ambalažu. Inspiriran arhitekturom Rovinja i mediteranskim ozračjem, dizajn Famìe koristi raznobojne etikete koje simboliziraju intenzitet ulja, dok raspored boca stvara slikovitu kompoziciju nalik gradiću na moru. Kupci tako ne kupuju samo vrhunski proizvod, nego i autentičan komadić Istre.
Ovo je već četvrto veliko priznanje za isti projekt – nakon Zagreb Design Weeka, European Design Awardsa i Communication Artsa – čime Studio Tumpić/Prenc potvrđuje status jedne od najkreativnijih dizajnerskih agencija u regiji. Njihov rad za Famìu uskoro će se naći i u prestižnoj knjizi izdavača TASHEN, koja okuplja najbolje primjere dizajna ambalaže na svijetu.
„Svaka naša ambalaža nosi priču – o mjestu, ljudima i emocijama koje stoje iza proizvoda. Drago nam je da je upravo ta priča prepoznata u svijetu,“ izjavili su iz Studija Tumpić/Prenc.
Ovaj uspjeh nije samo dizajnerska pobjeda, nego i dokaz da hrvatska kreativnost ima univerzalnu privlačnost. Studio Tumpić/Prenc ponovno je pokazao kako se domaća tradicija i suvremeni dizajn mogu spojiti u projekt koji nadahnjuje i osvaja – od Rovinja do Amsterdama, i dalje.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Predsjednica Kreativne Istre i osnivačica Tijare govori nam o transformaciji Istre u međunarodnu destinaciju vjenčanja, snazi kreativnih industrija i emociji koja stoji iza svakog savršeno ispričanog eventa.
Zagrebačka frizerska scena upravo je dobila prostor koji izgleda kao da je stigao iz neke velike svjetske metropole. Raptur 2.0, smješten u Cankarevoj 15, donosi potpuno novo iskustvo ljepote – mjesto gdje se dizajn, umjetnost i frizerska filozofija stapaju u jedan doživljaj.
Inspirirana sjećanjima na djetinjstvo, nova Merla kolekcija „Veselite se jako!“ spaja vrhunski damast, crvene detalje i blagdanski ugođaj, a uz stolnjake i posteljinu donosi i ukrasne dodatke za elegantan blagdanski dom.
U Mesničkoj ulici, u samom srcu Zagreba, otvorio se prostor koji već na prvi pogled mijenja ritam grada i poziva na usporavanje, na dah ljepote i dodir estetike. Melograno concept store galerija novo je utočište luksuza, umjetnosti i bezvremenskog dizajna, mjesto u kojem se svaka stvar doima kao pažljivo odabrano zrno u raskošnom plodu nara.
Nevidljive kuhinje postaju jedan od najtraženijih trendova u uređenju doma za 2026. godinu. Minimalističke, funkcionalne i estetski nenametljive, savršeno se uklapaju u koncept suvremenog stanovanja gdje se granice između kuhinje i dnevnog boravka brišu. Cilj je da prostor odiše elegancijom i skladom, bez „vizualne buke“ koju obično stvaraju otvorene radne površine, uređaji i mnoštvo detalja.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.