Odličan izložbeni program Zagreb Design Weeka oduševljava raznolikošću i inovacijama
Zagreb ovog rujna postaje prava meka za ljubitelje dizajna i kreativnih inovacija – dvanaesto izdanje Zagreb Design Weeka od 9. do 21. rujna otvara vrata svoje bogate izložbene priče u prostorima Jadran filma i odabranim partner lokacijama u centru grada. Prvih šest dana posjetitelji će imati priliku razgledati čak petnaest izložbi iz Hrvatske, Španjolske, Slovenije, Njemačke, Švicarske, Italije i Meksika, što jasno pokazuje kako ZGDW i dalje potvrđuje status međunarodne platforme kreativnosti.
Središnji događaj svakog izdanja je ZGDW AWARD, jedina međunarodna nagrada za dizajn u Hrvatskoj. Na ovogodišnjem natječaju sudjeluje 211 finalista, a pobjednike u šest kategorija bira međunarodni peteročlani žiri: prof. Zlatko Kapetanović, Siniša Sudar, Adam Johnston, Wolfgang Natlacen i Katalina Silva. Proglašenje pobjednika i svečana dodjela nagrada održat će se na otvorenju, u utorak, 9. rujna u 18 sati, u Jadran filmu.
Ovaj tjedan dizajna obiluje i tematski fokusiranim izložbama. Katalonija, ovogodišnja ZGDW regija u fokusu, predstavit će se s dvjema izložbama: „Disseny català“, pregledom stoljeća katalonske kreativnosti, te studentskom izložbom modnog dizajna „Rodne perspektive u modi“. Povodom obilježavanja 1.100 godina Hrvatskog Kraljevstva, domaću publiku očekuje i izložba Borisa Ljubičića „New Look Croatia“, gdje autor propituje vizualne simbole hrvatskog identiteta.
Modni entuzijasti neće propustiti izložbu „Slo(w) moda“, koja donosi rad troje mladih slovenskih dizajnera – Lan Krebsa, Gašpara Mariniča i Tanje Vidič – čiji radovi već kroče globalnom modnom scenom.
Međunarodna suradnja posebno dolazi do izražaja kroz izložbu „Poster Safari“, nastalu u partnerstvu sa Zurich Design Weekom, koja spaja vizualnu umjetnost i javni prostor. AR aplikacija omogućuje posjetiteljima da ožive plakate animacijama, a osam lokacija u centru Zagreba prenosi atmosferu švicarskog grada u hrvatsku prijestolnicu.
ZGDW donosi i inovativne pristupe povezivanja sporta, umjetnosti i dizajna – nogometni klub A.S. Velasca iz Milana, kojeg vodi Wolfgang Natlacen, pokazuje kako nogomet može postati totalno umjetničko djelo. Natlacen će u Zagrebu održati i predavanje, dok će multidisciplinarni meksički projekt „Lotería Califerne“ donijeti spoj ilustracije, pripovijedanja i kulturnog istraživanja Baja Californije.
Inovativnost se nastavlja i kroz food design, na izložbi „βIO⁻⁹∞LUDIC⁹“ Ivana Jakarića, koja spaja mikrobiologiju, gastronomiju i igru u interaktivno iskustvo fermentacije. Ljubitelji povijesti filma moći će uživati u izložbi plakata Jadran filma, uključujući Picassov plakat za „Bitku na Neretvi“ iz 1970., a edukativni program terrapija 3.0 osvještava utjecaj konzumerizma na okoliš kroz kritičke i provokativne radove studenata.
Ne smijemo zaboraviti ni povijest dizajna – izložba „Das Braun Design: Istraživanje nasljeđa inovacije“ prvi put u Hrvatsku donosi 63 arhivska predmeta iz tvorničke zbirke Braun, čime se promatra filozofija jednostavnosti, reda i sklada.
Završni segment programa posvećen je mladima i budućnosti dizajna – izložba fakulteta i škola „Gen Z“ okuplja studente iz 11 institucija, dajući im jedinstvenu priliku da predstave svoje radove i kreativna rješenja široj javnosti.
Dvanaesto izdanje Zagreb Design Weeka potvrđuje kako dizajn nije samo estetika, nego platforma koja spaja kulturu, edukaciju, tehnologiju i društvenu kritiku. Od globalnih inovacija do lokalnih talenata, od mode do hrane, od sporta do plakata – ZGDW 2025 nudi iskustvo koje nadmašuje očekivanja i poziva posjetitelje da sami postanu dijelom dizajnerskog narativa.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Predsjednica Kreativne Istre i osnivačica Tijare govori nam o transformaciji Istre u međunarodnu destinaciju vjenčanja, snazi kreativnih industrija i emociji koja stoji iza svakog savršeno ispričanog eventa.
Zagrebačka frizerska scena upravo je dobila prostor koji izgleda kao da je stigao iz neke velike svjetske metropole. Raptur 2.0, smješten u Cankarevoj 15, donosi potpuno novo iskustvo ljepote – mjesto gdje se dizajn, umjetnost i frizerska filozofija stapaju u jedan doživljaj.
Inspirirana sjećanjima na djetinjstvo, nova Merla kolekcija „Veselite se jako!“ spaja vrhunski damast, crvene detalje i blagdanski ugođaj, a uz stolnjake i posteljinu donosi i ukrasne dodatke za elegantan blagdanski dom.
U Mesničkoj ulici, u samom srcu Zagreba, otvorio se prostor koji već na prvi pogled mijenja ritam grada i poziva na usporavanje, na dah ljepote i dodir estetike. Melograno concept store galerija novo je utočište luksuza, umjetnosti i bezvremenskog dizajna, mjesto u kojem se svaka stvar doima kao pažljivo odabrano zrno u raskošnom plodu nara.
Nevidljive kuhinje postaju jedan od najtraženijih trendova u uređenju doma za 2026. godinu. Minimalističke, funkcionalne i estetski nenametljive, savršeno se uklapaju u koncept suvremenog stanovanja gdje se granice između kuhinje i dnevnog boravka brišu. Cilj je da prostor odiše elegancijom i skladom, bez „vizualne buke“ koju obično stvaraju otvorene radne površine, uređaji i mnoštvo detalja.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.