Francuski konglomerat LVMH, koji je Marc Jacobsa prigrlio još 1997. godine, istog trenutka kad je ovaj karizmatični Amerikanac preuzeo dizajnersku palicu u Louis Vuittonu, sada navodno pregovara o prodaji brenda za oko milijardu dolara. Ako se dogovor realizira, Jacobs bi mogao napustiti europski luksuzni Olimp i uploviti u ruke američkih brend menadžment kompanija poput Authentic Brands Groupa, Bluestar Alliancea ili WHP Globala. No pitanje nije samo tko će kupiti brend Marc Jacobs — već što će ostati od njegove esencije kada novac zamijeni viziju.
Jer Marc Jacobs nije samo ime. On je kulturni katalizator. Provokator. Dizajner koji je devedesetih redefinirao grunge, a kasnije oblikovao vizualni jezik luksuza u suradnjama s umjetnicima poput Murakamija i Stephena Sprousea. Danas, kroz TikTok strategiju, Heaven liniju i viralne trenutke s Victorijom Beckham u vrećici, Jacobs nastavlja igrati na rubu između ironije, nostalgije i svježeg komercijalnog instinkta.
No LVMH, čini se, želi uredniji portfelj – brendove visoke izrade i europske pedigree, s jasno definiranim mjestom na tržištu visoke mode. Jacobs, sa svojom njujorškom dušom i “kultura-prvo” pristupom, iskače iz tog okvira. To što se brend jedva spominje u LVMH-ovim financijskim izvještajima, unatoč Tote Bag hitu i sveprisutnom parfemu “Daisy”, možda dovoljno govori.
Potencijalni kupci vide priliku – ali i izazov. Brend menadžment kuće često kapitaliziraju brze suradnje, licenciranje i masovnu distribuciju, ali rijetko ulažu u dugoročne vizije. A Marc Jacobs – koliko god komercijalan bio – i dalje je modna kuća koja živi od priče, stava i umjetničke drskosti. Stručnjaci upozoravaju: ako se kreativna nit prekine u korist isključivo brojki, brend bi lako mogao postati sjena nekadašnje slave.
S druge strane, postoji i nada. Američki konglomerati poput Tapestryja ili PVH-a mogli bi ponuditi stabilnost, kapital i razumijevanje modne industrije koje Jacobs zaslužuje. Uz to, dokumentarni film “Marc by Sofia” redateljice Sofije Coppole, koji uskoro stiže na Venecijanski filmski festival, mogao bi dodatno učvrstiti njegovu poziciju kao modnog vizionara i kulturne ikone.
Hoće li netko imati hrabrosti i strpljenja ponovno osnažiti Marc Jacobs kao modnu silu, a ne samo kao ime na etiketi torbice? Hoće li netko prepoznati da ono što Jacobs prodaje nije samo proizvod — već svjetonazor?
Pred nama je trenutak koji bi mogao odrediti budućnost jednog od najutjecajnijih dizajnera našeg vremena. Hoće li Marc Jacobs postati samo još jedno ime u katalogu licenciranih brendova — ili će napokon dobiti prostor da ponovno zablista, slobodan od korporativnih ograničenja?
Ako nas je njegova karijera išta naučila, onda je to da se Marc Jacobs nikad ne smije otpisati. Možda, upravo sada, počinje njegova nova modna revolucija.