Paradoks električne revolucije: „Nitko od ministara ne vozi električno vozilo, a čak ih ni Grad Zagreb nema u svojoj floti“
Električni automobili sve više postaju dio naše svakodnevice i donose značajne promjene u automobilskoj industriji i infrastrukturi. Kako tehnološki napredak utječe na proizvodnju električnih automobila? Koji su glavni izazovi u infrastrukturi potrebnoj za podršku električnim vozilima? Kako električni automobili mijenjaju tradicionalnu automobilsku industriju? Na ta ključna pitanja u Špici s Macanom odgovaraju Vedran Sorić, stručnjak za prodaju, digitalizaciju i nove tehnologije u prodaji, te Hrvoje Prpić, predsjednik Hrvatske nacionalne udruge za elektromobilnost, Strujni krug.
U automobilskoj industriji sve više raste interes za električna vozila, ali još se uvijek javljaju pitanja o njihovoj isplativosti i održivosti. Hibridna vozila se zato na prvu čine kao idealno rješenje – spoj električnog i klasičnog benzin/dizel pogona. Realna situacija s hibridima je drugačija, upravo zbog spoja dvije različite vrste pogona. „Hibrid zvuči kao idealan, no održavanje je previše kompleksno. Tehnologija je otišla naprijed brže nego što smo uspjeli adekvatno educirati ljude. Auto se pokvari – tko će ga popraviti”, pita se u Špici s Macanom, Vedran Sorić, stručnjak za prodaju, digitalizaciju i nove tehnologije u prodaji.
Električni automobili su tema nove epizode podcasta Špica s Macanom
Hrvoje Prpić, investitor i lider u industriji novih tehnologija smatra kako su hibridi samo prijelazno razdoblje između motora s unutarnjim izgaranjem i električnih motora. „Plug in hibridi su pokušaj da se nastave prodavati motori koji su se do sada proizvodili, jer je tvornicama žao zatvoriti te pogone, ali im se dodaje baterija da budu skoro električni“, napominje Prpić koji vozi električni auto – Teslu Model 3 te je predsjednik udruge Strujni krug – nacionalne neprofitne organizacije koja promiče e-mobilnost.
Jedna od ključnih prednosti električnih vozila su niži troškovi vožnje u usporedbi s vozilima koji imaju druge vrste motora. „Ako se auto može puniti kući, onda je vožnja električnim automobilom jeftinija od dizela 4 puta, a od benzinca čak 7 do 8 puta“, objasnio je Prpić. Također napominje kako se najviše polemika javlja oko dometa električnih vozila, no zapravo domet nikad nije bio problem ljudima koji voze električne aute, već samo onima koji na njih još nisu prešli.
Sorić, vozač dizelaša – Maseratija Levante, s druge strane napominje kako era dizelskih vozila još nije gotova. „Dizela su puno puta otpisali, pa se vratio u velikom sjaju. Otpisali su i benzince, pa su se opet pojavili u različitim varijantama hibrida uz napomenu da manje troše, ali realno gledajući, ne troše ništa manje“, istaknuo je. Također napominje kako sve ovisi o tome voziš li po ograničenjima – ako to nije slučaj, potrošnja hibrida i klasičnih motora svodi se na isto.
Državne subvencije potiču potrošače na kupnju novih električnih vozila, no problem je u tome što to potiče ljude da kupuju zbog trenutno povoljnih cijena, a ne nužno zbog dugoročnih promjena u ponašanju kupaca. Prpić za kraj ističe i paradoks vezan uz državne subvencije. „Nitko od ministara ne vozi električno vozilo, a čak ih ni Grad Zagreb nema u svojoj floti“.
Tko su bili gosti u Špici s Macanom na temu električnih automobila?
Hrvoje Prpić je poduzetnik, investitor i predsjednik Hrvatske Nacionalne Udruge za Elektromobilnost – Strujni krug. Jedan je od osnivača CRANE-a (Croatian business angels network) , osnivač HGspota, partner u offSpaceu – prvi projekt realiziran kroz CRANE te investitor u još nekoliko projekata. Poznat je i po svom angažmanu na edukaciji i poticanju mladih poduzetnika te promoviranju digitalne transformacije. Njegov poslovni uspjeh i doprinos digitalnoj industriji učinili su ga važnim akterom u tehnološkom sektoru Hrvatske. Predsjednik je udruge Strujni krug, nacionalne neprofitne organizacije koja promiče e-mobilnost i predstavlja Hrvatsku pri europskoj agenciji za elektromobilnost AVERE.
Vedran Sorić prodajni je savjetnik s višegodišnjim iskustvom u prodajnom sektoru i vlasnik je konzultantske tvrtke Sorbel Group. Menadžerskim pozicijama u jednoj lokalnoj i 3 globalne korporacije te poduzetničko iskustvo iz 3 firme,izgradio je status dinamične osobe snažnog nastupa usmjerene na rezultate. Najtraženiji je sales trener i motivacijski govornik u regiji. Direktor je i suvlasnik Prodajnog mindseta gdje se bavi edukacijama i savjetima za razvijanje prodajnog načina razmišljanja.
Kliknite da bi gledali najnoviju epizodu podcasta Špica s Macanom.
U drugoj sezoni podcasta Krešimir Macan sa stručnjacima iz različitih sektora donosi novu perspektivu i razmatra potencijalna rješenja za izazove i aktualnosti iz Hrvatske i svijeta. Špica s Macanom premijerno se emitira na YouTube kanalu http://bit.ly/spicamacan svake subote od 10 sati, te reemitira na osam lokalnih televizija – Mreža TV, Z1, Libertas TV, Trend TV, TV Nova, TV Jadran, TV Dalmacija i Osječka TV, a sve epizode dostupne su i za slušanje na Spotifyju https://bit.ly/spicaspotify.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.