Nove generacije dizajnera na otvorenju modnog spektakla
Posebno izdanje Bipa FASHION.HR-a započinje 19. ožujka! Modni dirigenti prve večeri dizajneri su mlađe generacije koji do sad nisu imali prilike biti na ovako velikom projektu, a svakako to zaslužuju. Čast da otvore najveći modni događaj tako će pripasti Vicku Racetinu, Helen Kelen, brandu SSYYNN koji je dio XD Fashion grupe te Jeleni Geštakovski s brandom y/GIA.
Talent, upornost i inovativan pristup modi ovu su četvorku doveli u fokus hrvatske modne scene u proteklih nekoliko godina.
Prateći njihov rad i korištenje nekih novih tehnika u radu, nadolazeća modna manifestacija prepustila im je pistu i sva svjetla reflektora uperila u njih.
Nove generacije dizajnera u fokusu su zbog svog talenta i pristupa
Nagrađivani Vicko Racetin u svojoj najnovijoj kolekciji istražuje djetinjstvo, nostalgiju i sjećanja na svoju odjeću sa starih fotografija. Inspirirana dalmatinskim zavičajem i ribarskom tradicijom, kolekcija donosi lookove koji balansiraju između stroge preciznosti kroja i taktilne topline ručno rađenih tekstura. Blago oversize siluete evociraju naslijeđene komade koji su rasli zajedno s vlasnicima, dok bogati printovi i ručno heklani džemperi unose slojevitost i emociju. Ova muška ready-to-wear kolekcija nije samo odjeća – ona je priča satkana od sjećanja, reinterpretirana kroz suvremeni dizajnerski jezik.
Vicko Racetin
I Jelena Geštakovski u svojoj se modnoj priči referira na djetinjstvo i odrastanje pa su u oblikovanju komada prisutni trendovski motivi 2000-ih godina. Kolekcija proučava fenomen ,,prevare’’ hrvatskog društva i propituje statusne simbole srednjeg staleža. Odjevni predmeti i modni dodaci, siluetama, teksturama i printom, sugeriraju stilske momente tog razdoblja, a kako bi se dočarao lažni sjaj društva, upotrebljavani su tekstili s premazom i karakteristični tekstilni uzorci spomenutog vremena. Nostalgična kolekcija pod imenom ,,zlatne’’, poentira nemogućnost materijalnog ostvarenja i providnost lažnog statusnog predstavljanja.
Jelena Geštakovski
S punim pravom i bez lažnog sjaja, na arhivi branda XD Design, predstavit će se i SSYYNN iza kojeg stoji umjetnik i dizajner Deni Horvatić. Koristeći koncept sinonima kao inspiraciju za svoju filozofiju i kodove brenda na više razina i načina, i ove sezone polazna točka je XD XENIA DESIGN, brand koji je istovremeno sličan, a različit. Baš kao što sinonimi predstavljaju različite riječi istog ili sličnog značenja, i zamjenjivi su u različitim kontekstima, SSYYNN koristi slične principe u dizajnu i komunikaciji, a ove sezone naglasak je na formi odjevnog komada.
Deni Horvatić
Kolekcija Helen Kelen istražuje granice dizajna kroz oštre linije, minimalističke krojeve i prozirne slojeve koji stvaraju dojam višedimenzionalnosti. Inspirirana techno glazbom, arhitektonskim sci-fi referencama te estetikom clubbing i BDSM kulture, spaja ove utjecaje u jedinstvenu cjelinu. Središnji element čini kombinacija tekstura i second-hand materijala poput pamuka, eko kože, trapera i mrežastih tkanina, stvarajući slojevite, dinamične komade. Crvena boja služi kao akcent, dinamično naglašavajući rubove, šavove i detalje, simbolizirajući strast, snagu i sirovu energiju koju nosi, a elementi poput trakica, pojaseva i višestrukih džepova dodatno naglašavaju estetiku scene.
Helen Kelen
Večer u kojoj se slave neke nove ideje službeno će podržati Perwoll, brand koji oduševljava novitetima – ovog puta inovativnom tehnologijom protiv sivila u proizvodu Perwoll Light Colors za svu svijetlu odjeću.
U Paviljonu 8 Zagrebačkog velesajma sve će biti spremno za otvaranje najveće modne manifestacije koju već prvu večer čekaju četiri revije, četiri potpuno različite kolekcije i četiri hrvatska dizajnera o kojima će se još puno pričati.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.