Sinoć je u Zagrebačkom kazalištu mladih uprizorena praizvedba novog dramskog teksta jednog od najvažnijih hrvatskih suvremenih dramatičara Ivora Martinića “Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute“. Režiju potpisuje Aleksandar Švabić, a glume Doris Šarić Kukuljica, Sreten Mokrović, Petra Svrtan i Luka Knez. Ovo nije prva suradnja Zagrebačkog kazališta mladih i Ivora Martinića. Naime, u ZKM-u je 2019. postavljena i višestruko nagrađivana predstava „Dobro je dok umiremo po redu“, također u režiji Aleksandra Švabića.
Mnogi poznati došli su na premijeru predstave Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute
Među brojnim uzvanicima, na novoj ZKM-ovoj premijeri bili su Anica Tomić, Boris Jokić, Branko Kolarić, Damir Markovina, Daniela Trbović, Dubravka Ostojić, Dubravko Merlić i Željka Ogresta, Helena Buljan, Ivica i Vedrana Prlender, Jelena Miholjević, Nataša Dangubić, Rok Juričić, Saša Božić, Senka Bulić, Vinko Brešan i Sandra Botica Brešan, Zrinko Ogresta i Ozana Ramljak te mnogi drugi.
Svima koji su se nakon uzajamne emancipacije ponovno našli za obiteljskim stolom, naslov ove predstave djelovat će sumnjivo i blago uznemirujuće. I to s razlogom. S Božićima, Uskrsima, rođendanima i karminama je relativno lako – tu je buka alibi da se stvari odrade na mišiće. Svakodnevica malo komplicira stvari i treba je znati prehodati, pogotovo kad je gluha. Ono između razgovora o ručku i Dnevnika, onaj prosječni utorak nakon razgovora o vremenu i poslu, te sitne rituale koji potvrđuju skučene gabarite obiteljskog suživota. Tu tišina nije dobrodošla. U nuklearnim odnosima duge šutnje znače da je bomba već pala. Ili da će upravo pasti. U nizu razgovora za stolom Sin, Majka i Otac seciraju svoju obitelj, svoju prošlost i sve neprešućene istine, kao i onu najgoru – istinu da ga ipak ne vole bezuvjetno. Naime, predviđanje novih ekonomskih i ekoloških katastrofa od strane vlade donosi razvoj sustava zaštite, kao i informativne formulare čije jedno pitanje izazove velike prijepore. Naime, upitnik u kojem se od roditelja višečlane obitelji pita: ukoliko zbog katastrofalnih događaja, možete zadržati samo jedno dijete, koje bi to dijete bilo? Sadašnji trenutak drame trenutak u kojem roditelji priznaju najstarijem sinu, miljeniku obitelji, kako su ga u formularu odabrali kao nekoga koga bi se potencijalno odrekli, te kako bi zadržali mlađeg sina, koji je oduvijek bio problematičan. Kroz niz razgovora za stolom Sin, Majka i Otac seciraju svoju obitelj, svoju prošlost i sve neprešućene istine, kao i onu najgoru – istinu da ga ipak ne vole bezuvjetno. Kroz niz vremenski ispremiješanih razgovora kroz deset scena razlaže se i pojam obitelji, koji u svim kriznim vremenima dobiva novo značenje. Drama se formalno sastoji od samih dijaloga. Jedina didaskalija nalazi se u naslovu drame. Dijalog se sastoji od čistih, ogoljenih, gotovo faktografskih rečenica, optužbi, gorkih istina, bez imalo uljepšavanja. Povratak na čisti dijalog u vremenski ispremiješanim scenama stvara posebnu atmosferu i naboj drame – osjećaj neizvjesnosti, napetosti te ono što Martinića najviše zanima u kazalištu – jesmo li spremni čuti neumivenu istinu?
Dramski tekst „Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute“ predstavljen je krajem prošle kazališne sezone na scenskom čitanju u ZKM-ovu Bienalnom rezidencijalnom programu za afirmirane hrvatske dramske pisce koji je usmjeren na poticanje, prepoznavanje i promoviranje suvremenog hrvatskog dramskog pisma te na osnaživanje hrvatske suvremene dramatike i njezinih prominentnih predstavnika. Ovaj Martinićev tekst prošao je tako u ZKM-u sve etape nastajanja kazališne predstave: proces narudžbe teksta, prve provjere teksta u formi koncertnog čitanja pred publikom te konačno i praizvedbu teksta. Osim Ivora Martinića i Aleksandra Švabića autorski tim čine: dramaturg Marin Lisjak, scenograf Matija Blašković, scenski pokret potpisuje Petra Hrašćanec, dizajn rasvjete Anton Modrušan, dizajn zvuka, kompozitor Miodrag Gladović, kostimografkinja je Tea Bašić Erceg, a inspicijentica Dina Ekštajn.
Popularni bend Gazde prisjetio se svojih skromnih početaka i najavio novi album, a kroz razgovor su otkrili brojne anegdote iz svoje tri desetljeća duge karijere.
Tražite savršeno mjesto za obiteljski vikend u Zagrebu? Ne tražite dalje! Z Centar, smješten u srcu zapadnog dijela grada, postao je omiljena destinacija za obitelji i posjetitelje svih generacija.
Tradicionalna godišnja gala večera hrvatskih građevinara i ove je godine nadmašila sva očekivanja odazivom sudionika i prikupljenim sredstvima za humanitarni cilj.
Usne i koža obožavaju Melem, a još kad njegova poznata, hranjiva tekstura “probudi” jedinstveni ružičasti ton – nastaje ljepota inspirirana iluzijom! Novi Melem Illusionist ima prepoznatljivu teksturu i u trenu zaglađuje, oporavlja i štiti usne od isušivanja. No, to nije sve! Ovaj naoko neutralni balzam „budi“ nježan do jarko ružičasti ton, ovisno o pH-u kože. Ljepota koja se razvija na usnama i obrazima osvježava te svakom licu daje poseban, unikatan izgled – jer svaka koža ima sebi svojstven pH. Prepustite se iluziji koja će otkriti ljepotu, doslovno – s vašim potpisom.
Druga sezona ove hit serije donosi 10 novih epizoda u trajanju od 26 minuta,a snimanje serije trajat će gotovo dva mjeseca na brojnim zagrebačkim lokacijama.
Vokalni virtuoz koji je oduševio gledatelje predsjedničke inauguracije. Ljubomir Hlobik po drugi put bio je u ulozi voditelja inauguracije Predsjednika Republike Hrvatske.
Glazbena scena ove godine svjedoči nečemu posebnom – nastupu koji će, prema riječima izvođača, biti prava oluja emocija, energije i vizualnog spektakla. S pjesmom "Južina", koja je već svojim spotom osvojila publiku, naš sugovornik sprema nastup na Dori koji neće ostaviti nikoga ravnodušnim.
Brady Corbet, redatelj filma Brutalist, otkrio je da unatoč velikom uspjehu filma i 10 nominacija za Oscara, živi na rubu siromaštva i nije zaradio ništa od svojih posljednjih filmova.