Plastične boce su postale simbol jednokratne potrošnje i ogromnog pritiska na okoliš. No, sama činjenica da je jednoj plastičnoj boci potrebno 450 i više godina da se razgradi u prirodi stvara sliku ozbiljnog problema za sve nas.
Procjenjuje se da svake godine u oceanima završi više od 8 milijuna tona plastike, što ugrožava život mnogih morskih biljaka i životinja. Ali prijetnja ovdje ne prestaje jer se plastični otpad raspada na manje dijelove, čestice mikro plastike, koji ulaze u prehrambeni lanac, predstavljajući prijetnju zdravlju ljudi.
Kako prestati s kupovinom plastičnih boca
Kad smo u gužvi, na izletu, u shoppingu ili šetnji u prirodi uvijek posegnem za vodom u plastičnim bocama. Najlakše je, najjednostavnije i nemamo vremena razmišljati o tome koliku štetu kupovinom plastike radimo za cijeli ekosustav. No, postoji jednostavno i praktično rješenje za smanjenje ove vrste otpada – prelazak na BRITA filtriranu vodu. Jedna od najvećih prednosti korištenja BRITA vode je smanjenje plastičnog otpada. Umjesto da svaki put kupujete vodu u plastičnoj boci, BRITA boca ili vrč omogućuju pročišćavanje vode iz slavine.
Dobrobiti filtrirane vode iz slavine
Pored dobrobiti za održivost filtrirana voda pruža i mnoge dobrobiti za vaše zdravlje i financijsku uštedu. Pa tako jedan BRITA filter može zamijeniti do 150 litara flaširane vode, što znači da u prosjeku štedite oko 150 plastičnih boca. Proizvodnja, transport i odlaganje plastičnih boca zahtijevaju ogromne količine energije i fosilnih goriva. Dokazano je da korištenjem 2 L BRITA vode dnevno smanjujete svoj ugljični otisak za 134 kg godišnje. A istovremeno se i osjećamo bolje doprinoseći održivosti jer svaka plastična boca manje je korak prema čišćim oceanima i zdravijem planetu. Ništa manje nas ne veseli i financijska ušteda jer jedna litra BRITA vode košta samo 0,06€, a smanjenjem kalcifikacije unutar kuhala za vodu ili aparata za kavu više nećete imati talog kamenca i zahtijevati često čišćenje ili servis. Tu su i brojne zdravstvene dobrobiti jer BRITA filtracijom smanjuje količinu klora, kamenca, teških metala (poput olova i bakra), pesticida, herbicida, mikro plastike, PFAS vječnih kemikalija i drugih nečistoća koje se nalaze u vodi iz slavine. BRITA voda je boljeg okusa i uvijek je pri ruci što olakšava konzumaciju obaveznih 8 čaša vode dnevno i omogućuje tako nephodnu zdravu hidraciju.
Uključimo dobar osjećaj
Ne trebamo se više osjećati bespomoćno, kada je u pitanju briga o okolišu, jer i male promjene u dnevnim navikama mogu dovesti do velikih promjena. Bojkot vode u plastičnim bocama donosi brojne koristi – od smanjenja plastičnog otpada i zaštite okoliša, do značajnih financijskih ušteda i boljeg zdravlja. Svaki izbor koji napravimo ima utjecaj na naš planet, a korištenje BRITA vode predstavlja mali, ali važan korak prema održivoj budućnosti. Sada je pravo vrijeme da kažemo zbogom plastičnim bocama i prigrlimo ekološki osviještenu alternativu. Saznajte više o BRITA proizvodima na www.brita.hr
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.