Tijekom godina, mnoštvo različitih pop zvijezda i članova bendova progovorilo je nakon velikih uspjeha svojih pjesama kako bi otkrili da im je, iz ovog ili onog razloga, neugodno, da osjećaju sram zbog određenih pjesama.
Možda zbog teksta pjesme ili zbog toga što je pjesma postala previše popularna i zasjenila sve ostale. Što god bio slučaj, ove zvijezde se srame svojih uspješnica.
Backstreet Boys
“If You Want It To Be Good Girl (Get Yourself Bad Boy)”
Pjesmu koja se nalazi na debitantskom albumu benda iz 1996. obožavatelji vole, ali je bend mrzi.
“Svi vole tu pjesmu, ali zašto? To je najgora pjesma u povijesti. Šalili smo se da zvuči poput udarca vreće mačaka o zid”, rekao je AJ McLean za Marie Claire.
Nazvao ju je “doslovno jednom od najglupljih pjesama“.
Ipak, izveli su je u Cancunu 2024., kada su proslavili 30 godina od osnivanja grupe. “Sada je možemo doživotno povući“, rekao je. “Zakopati, spaliti, upucati, što god!”
Pharrell Williams
“Blurred Lines” (duet s Robinom Thickeom)
Pharrell je imao veliki hit s Robinom Thickeom “Blurred Lines”, a na kraju je taj hit doveo do sudske drame kada su izgubili na sudu od nasljednika Marvina Gayea, kojega su navodno plagirali.
Ipak, sam tekst pjesme izazvao je kontroverzije zbog toga što zvuči kao da promovira silovanje. I Pharrell se slaže da pjesma i nije najbolje ostarjela.
“Isprva sam mislio ‘Što je tu silovanje?’ A onda sam shvatio da postoje muškarci koji koriste isti jezik kada iskorištavaju ženu, i nije važno što se ja tako ne ponašam i to nije način na koji razmišljam o stvarima. Samo je bitno kako to djeluje na žene… Shvatio sam da u našoj zemlji prevladava šovinistička kultura. Dosad to nisam shvaćao. Nisam shvaćao da neke od mojih pjesama služe tome. To mi nije palo na pamet”, priznao je Pharrell za GQ godinama kasnije.
Paramore
“Misery Business“
Hayley Williams službeno je izbacila jedan od najvećih hitova benda s nastupa uživo 2018. nakon rasprave na internetu o nekim “antifeminističkim” stihovima u pjesmi, posebno stihu “Jednom kurva, nikad nisi ništa drugo, žao mi je što se to nikada neće promijeniti.”
“Ovo je izbor koji smo napravili jer smatramo da trebamo. Osjećamo da je vrijeme da se odmaknemo od toga“, rekla je.
“To je bilo 2008. kada je ta pjesma izašla. Mislim da smo se stvarno promijenili u proteklih 10 godina. Prešli smo dug put. Tada se nije pričalo o biseksualnosti niti o bilo kakvoj vrsti fluidnosti”, rekla je 2018.
“Da moram ponovno napisati tu pjesmu, vjerojatno bih je uredila. Što se teksta tiče, ima nekoliko stereotipa u sebi. Tvoj se um toliko promijeni u 10 godina, a ti toliko narasteš. Ono što je istina za vas može se razvijati.”
Nirvana
“Smells Like Teen Spirit“
Pokojni Kurt Cobain s vremenom je počeo mrziti veliki hit benda i često ga je odbijao svirati na nastupima uživo.
“Svi su se toliko fokusirali na tu pjesmu. Razlog velike reakcije je to što su ga ljudi vidjeli na MTV-u milijun puta. Uvukla im se u mozak. Ali mislim da ima toliko drugih pjesama koje sam napisao, a koje su jednako dobre, ako ne i bolje od te pjesme, poput ‘Drain You’. To je definitivno jednako dobro kao ‘Teen Spirit’. Volim tekst te pjesme i nikada se ne umorim od sviranja. Možda mi se ne bi sviđala da je tako popularna kao ‘Teen Spirit’“, rekao je za Rolling Stone.
Lana del Rey
“Ultraviolence“
Lana u pjesmi pjeva “he hit me and it felt like a kiss” (udarac se činio kao poljubac) za čime sada pomalo žali, kako je rekla za Pitchfork.
“Ne sviđa mi se. Ne. Ja to ne pjevam. Pjevam ‘Ultraviolence’, ali tu rečenicu više ne pjevam. To da je netko agresivan u vezi bio je jedini odnos koji sam poznavala. Neću reći da su ti stihovi bili 100 posto istiniti, ali osjećam se ugodno reći da je ono na što sam navikla bila teška, burna veza, a to nije bilo zbog mene“, objasnila je.
“Mrzim Telephone. Je li to strašno što to kažem? To je pjesma koju mi je najteže slušati“, rekla je.
“U konačnici miks i proces završetka produkcije bili su vrlo stresni za mene. Dakle, kada kažem da je to moja najgora pjesma,to nema nikakve veze s pjesmom, samo s mojom emocionalnom povezanošću s njom,” pojasnila je.
R.E.M.
“Shiny Happy People“
Frontmen benda Michael Stipe osvrnuo se na hit benda u intervjuu s BBC-jem.
“To je pop pjesma napisana za djecu… Da postoji jedna pjesma koja je poslana u svemir da predstavlja R.E.M. ostatak vremena, ne bih želio da to bude Shiny Happy People“, otkrio je.
Oasis
“Wonderwall“
Frontmen Oasisa Liam Gallagher nimalo ne voli svoj veliki hit, a zamjera mu i međunarodni uspjeh.
“Jebeno ne mogu podnijeti tu jebenu pjesmu. Svaki put kad je moram otpjevati, želim se zagrcnuti. Problem je što je to za nas bila velika, velika pjesma. Odete u Ameriku, a oni vas pitaju: ‘Jeste li vi gospodin Wonderwall?’ Želiš nekome razbiti bradu,” rekao je ranije o popularnosti pjesme.
Antonija Šola, kantautorica prepoznatljivog glasa i senzibiliteta, još jednom potvrđuje zašto je već godinama jedna od najvoljenijih glazbenih autorica u regiji. Ovoga je tjedna predstavila novi spot za pjesmu Čuvaj me, premijerno izvedenu na 17. CMC festivalu u Vodicama, gdje su je publika i kritika dočekali s oduševljenjem.
Ako ste ovih dana prošetali Gornjim gradom, znate o čemu pričamo – plato Gradec ponovno je epicentar dobre hrane, glazbe i ljetne zabave. Baš Naš festival vratio se jači nego ikad prije, a osim odlične atmosfere pod lampicama i DJ ritmova zbog kojih se ostaje do ponoći, ono što ove godine osvaja na prvu definitivno je – hrana.
Nakon što nas je osvojio introspektivnim „Scratch Our Itch“ i zarazno razigranim „Everybody“, kantautor i multiinstrumentalist Srđan Petric donosi treći singl s debitantskog EP-a You Never Know — emotivnu i osobnu pjesmu pod nazivom „Danielino“.
Ljeto je godišnje doba koje traži glazbu s dušom – onu koja te osvaja već na prvo slušanje, poziva na bijeg od svakodnevice i budi najnježnije emocije. Upravo takva je nova pjesma „Tebi pripadam“, kojom se Alen Đuras, jedan od najautentičnijih vokala domaće glazbene scene, vraća na radare glazbenih zaljubljenika.
Zagreb, početak ljeta. Na playlisti preslušavamo Dry Your Eyes, novu pjesmu Filipa Rudana koja nas već na prvo slušanje vodi u drugačiji svemir — mekši, introspektivniji, atmosferičan poput soundtracka za sumrak u velikom gradu. Onog trenutka kad se sve smiri, a emocije krenu govoriti.
Neki glasovi ne prestaju odjekivati – čak ni kada se oko njih sve promijeni. Takav je glas Pere Galića, kultnog frontmena Opće opasnosti, koji nakon emotivnog i glazbeno intenzivnog razdoblja odlučuje napraviti hrabar korak: započinje samostalnu karijeru i predstavlja svoj prvi solo singl Na kraju. I to na način koji je i moćan i ranjiv – točno onakav kakvog ga pamtimo.
U svijetu u kojem se glazba sve češće sklapa iz fragmenata, uz pomoć softverskih alata i naknadnih produkcijskih čuda, pojavio se netko tko nas nježno, ali odlučno podsjeća da srce glazbe i dalje kuca u živoj, neponovljivoj svirci. Janko Novoselić, cijenjeni hrvatski jazz bubnjar i istaknuto ime domaće instrumentalne scene, najavio je izlazak albuma Jazz Kvartet novim singlom Alone Together — pjesmom koja nije samo još jedna jazz obrada poznatog standarda, nego manifest jedne glazbene filozofije.
Kada se spojite tople lipanjske večeri, miris mora i glazba koja dira ravno u srce – dobivate čaroliju koja se pamti. Upravo to dogodilo se sinoć u Opatiji, gdje je Ljetna pozornica postala epicentar glazbenih emocija zahvaljujući jednom od najvoljenijih izvođača regije. Željko Joksimović svojim je koncertom doslovno zapalio Opatiju, okupivši tisuće ljudi koji su zajedno s njim pjevali, plakali, plesali – i slavili glazbu.