Uz nju je prvi put u Zagrebu nastupila slavna belgijska violinistica Maya Levy. Maya je proglašena BBC glazbenicom godine, a u Zagreb je sa svojom Guarneri violinom doletjela iz Pariza. Musical Stories malo je drugačiji koncept uživanja u klasičnoj i popularnoj glazbi, a osmislila ga je Matea Leko tijekom pandemije koronavirusa kada nije mogla nastupati pred publikom.
Već treći put ste zagrebačkoj publici predstavili Musical Stories. Kako reagiraju na koncert na kojemu je u prvom planu wellbeing koncept?
Osjetila sam da je na prvom koncertu bilo iznenađenja. U 11 sati prije podne uz remek djela klasične i filmske glazbe, vježbali smo disanje i izvodili jednostavne joga vježbe za opuštanje uz Saru Vargović. Ja sam prvi put tijekom sviranja klavira uz sebe imala šalicu kave. Čarobno! Navečer je to bio koktel (smijeh). No, već nakon prvih nekoliko minuta je bilo opuštenije i vidjela sam da publika shvaća što im želim poručiti. Glazba je čista emocija i ne treba nikada prestati istraživati načine na koje se u njoj može uživati. Glazba, razgovori i pokret su koncept koji ćemo i dalje razvijati, uvijek uz sjajne suradnike, a na posljednja dva koncerta smo uživali u opuštenim razgovorima s mojim gostima i naravno poeziji koju je interpretirao glumac Janko Popović Volarić.
Kako su nastale Musical Stories?
Nastale su tijekom pandemije kada je pristup publici bio iznimno ograničen. No, zahvaljujući tehnologiji, našli smo se na društvenim mrežama. U kratkom roku moj kanal Musical Stories by Matea Leko na YouTubeu je imao više od 3 milijuna pregleda što mi je bio veliki poticaj da nastavim stvarati nove Glazbene priče. Ideja je bila da svaki put uz izvođenje glazbenog djela publici predstavim kontekst i priču koja je povezana s autorom ili vremenom u kojem je kompozicija nastala. Iza mnogih remek djela u glazbi kriju se nesretne ljubavi, gorke sudbine, ali i vesele romanse i inspirativne priče. Kao i današnji celebrityji, i tada su veliki skladatelji bili samo ljudi, i celebrityji. Želim publici približiti te sjajne, često genijalne ljude koji su se borili sa sličnim problemima kao i mi danas, da i publika osjeti da smo svi mi samo ljudi, a glazba jedan od načina izražavanja emocija i svojevrsna psihoterapija.
Koliko dugo traje vaša osobna glazbena priča?
Ja sam profesionalna glazbenica, školovana pijanistica i čime god se u životu dalje bavila glazba će me uvijek profesionalno pratiti. U svijet klasične glazbe ušla sam sa 6 godina, prvo s violinom, potom klavirom, a na zagrebačku Muzičku akademiju sam primljena kao najmlađa studentica, sa samo 17 godina. Akademiju sam završila u Zagrebu, a usavršavanje sam nastavila u Beču i Milanu. Uslijedilo je vrlo intenzivno razdoblje s brojnim nastupima po cijeloj Europi. U jednom trenutku sam odlučila privatni život staviti na prvo mjesto, razvila sam i poslovni dio, što sam dugo željela uz glazbu, a onda se dogodila ljubav. Zbog supruga sam se odselila na Cipar gdje danas živim. No, Zagreb je moj grad i volim mu se vraćati na sve načine tako da sam Musical Stories uživo odlučila pokrenuti upravo u Zagrebu.
Kako će se dalje razvijati Musical Stories?
Sljedeći koncert će biti 8. lipnja u Ljubljani na prekrasnom Ljubljanskom gradu i jako mu se veselim. Ta atmosfera starog dvorca je baš čarobna i savršeno odgovara mom konceptu. U Ljubljani će, kao i u Zagrebu, uz mene nastupiti i mlada violinistica Maya Levy koja dolazi iz Pariza, a kojoj je BBC dodijelio titulu „rising star“. Za Zagreb planiramo još događanja i suradnji kojima se veselim jer vidim da Zagrepčani i njihovi gosti uživaju u kulturnim događanjima u gradu. Za Musical Stories svaki put odaberemo prigodnu temu. Do sada su nastupi održani za vrijeme adventa, na Valentinovo i na Majčin dan. Ljeto je idealno za nastupe na otvorenom i velika je vjerojatnost da će se dogoditi još poneki nastup tijekom ljetnih mjeseci.
Kako ste se prilagodili životu na Cipru?
Odlično! Živim na grčkom dijelu otoka i odmah sam primijetila mediteranski mentalitet u kojemu se živi opušteno, a Ciprani, kao i mi, uživaju u druženjima s prijateljima i obitelji. Otok ima bogatu povijest, kulturnu scenu i osjeća se kozmopolitski utjecaj i otvorenost. No, moja obitelj je u Hrvatskoj i zato sam često u avionu s pelenama. Imam i sinčića koji će uskoro napuniti 2 godine i već je napola Zagrepčanin.
Tema zadnjeg nastupa je bilo majčinstvo na Majčin dan. Kako vi spajate umjetnost, projekte na kojima radite, dvije države i majčinstvo?
Kao i sve mame, povremeno jako kaotično (smijeh). Ali, majčinstvo mi je dalo dodatnu inspiraciju, veliku snagu i samopouzdanje, kao i osjećaj da ne može i ne treba uvijek sve biti savršeno. Upravo taj dio uvijek ističemo u razgovorima s dr. Ljiljanom Škrinjarić koja je kao psihoterapeut uvijek moja gošća na sceni nakon glazbenog dijela večeri, i uz publiku biramo aktualne teme i tražimo načine kako sebi život učiniti boljim. Tim razgovorima se uvijek veselim, a primijetila sam, i publika. Za balans privatnog i poslovnog života, naravno, organizacija je vrlo važna, ali još je važnije da u sve što radimo unesemo emocije, pa nam se puno i vrati, na ovaj ili onaj način. Kada sam krenula razvijati koncept Musical Stories nisam bila svjesna koliko predivnih ljudi će mi se po putu pridružiti. Hvala svima na dosadašnjoj suradnji i veselim se što ćemo ispričati još mnogo glazbenih priča u Hrvatskoj i šire.
Nakon što je splitski Park Mladeži ponovno bio epicentar elektroničke euforije, ULTRA Europe se preselio na more – doslovno. Festival koji već godinama nadmašuje sam sebe, ovoga je tjedna spojio hedonizam, glazbu i čisti mediteranski luksuz kroz svoj jedinstveni koncept Destination ULTRA. A Brač i Vis? Ovih su dana više nalikovali Ibizi nego mirnim jadranskim otocima koje poznajemo iz razglednica.
Tamo gdje se klasika i šljokice susreću, nastaje – magija. A u slučaju glazbenog spektakla “Disco Opera 2025”, riječ je o čistoj eksploziji ritma, emocije i neodoljive nostalgije. Nakon serije rasprodanih koncerata i oduševljenih reakcija diljem regije, ova glazbena senzacija vraća se na veliku pozornicu Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog – i to 25. listopada, u još glamuroznijem i produkcijski raskošnijem izdanju.
Ako ljeto ima svoj soundtrack, Maja Šuput upravo ga je napisala. U svom prepoznatljivom stilu koji spaja dozu drskosti, ženstvenosti i čiste zabave, nova pjesma Nisam ja za male stvari ušla je na scenu na velika vrata — s prvom pozicijom u trendingu i gotovo 200.000 pregleda u samo tri dana. Maja još jednom pokazuje zašto je kraljica ljetnih partyja i neprikosnovena diva domaće pop scene.
Kad prvi taktovi prođu kroz zrak iznad Dunava, a sunce zalazi iza impozantnih bedema Petrovaradinske tvrđave, znaš da si na mjestu gdje prestaje svakodnevica, a počinje nešto više – doživljaj. Exit 2025 nije bio samo još jedan festival – bio je trenutak koji te uhvati, preplavi i ostane s tobom.
Split nije spavao. Tri dana, tisuće ritmova, deseci tisuća duša – sve je kulminiralo u jednom trenutku: završnoj večeri ULTRA Europe 2025, kad su Afrojack, Martin Garrix i Hardwell tresli Park Mladeži kao da se Zemlja okreće oko njihove glazbe. I možda se i okreće – barem za sve one koji znaju da ULTRA nije samo glazba, već životni stil.
Drugi dan ULTRA Europe festivala 2025. bio je sve što smo sanjali – i više od toga. Split je ponovno pulsirao kao jedno od najvažnijih mjesta elektroničke glazbene karte, a Park Mladeži pretvoren je u vibrantnu oazu neonskog sjaja, zvuka koji vibrira pod kožom i emocije koju može probuditi samo glazba. Glazba koju ne slušaš – već osjećaš.
Ljeto u Opatiji ima svoj zvuk – i sinoć je zvučalo kao "Sofia". Na velikoj sceni Ljetne pozornice, okupanoj mjesečinom i morskim povjetarcem, nastupio je karizmatični Alvaro Soler i oduševio publiku svojim prvim koncertom u Hrvatskoj. Bio je to trenutak koji se dugo čekao, a kad se napokon dogodio – nadmašio je očekivanja.
Kad poznata voditeljica Tatjana Jurić pozira uz bazen, teško je odlučiti što prvo privlači pažnju – sunčani dan u raskošnom resortu, elegantno vezana marama na glavi ili besprijekorno odabran kupaći kostim koji spaja sve ono što želimo nositi ovog ljeta.