Zagrebački hotel Esplanade najavljuje jedinstveni eno-gastro događaj s Michelinovom zvjezdicom
Na gala večeri u Esplanadi uzvanike očekuje jedinstvena gozba od pet sljedova delicija koju potpisuje
chef Oldřich Sahajdák, koja započinje dobrodošlicom, a prati je selekcija odabranih vina i piva koja za ovu prigodu stižu iz Češke.
Oldřich Sahajdák chef je jednog od najprestižnijih restorana u srcu Praga, La Degustation Bohême Bourgeoise, koji je primio brojna priznanja te već punih deset godina zaredom nosi prestižnu Michelinovu zvjezdicu. Sahajdák u Zagreb dolazi sa svojim timom kreativnih chefova kako bi s Anom Grgić Tomić, prvom damom Esplanadine kuhinje i cheficom godine 2022. prema izboru Gault & Millau, pripremao ekskluzivnu gurmansku večeru u restoranu Zinfandel’s.
Chef Oldřich Sahajdák potpisuje jelovnik i za ovu prigodu priprema neka od svojih autorskih jela, kao i neke novitete u koje unosi dašak češke kuhinje s twistom. Gala večera će ujedno biti jedinstvena prilika za goste da uz svaki slijed kušaju neka od priznatih čeških vina, kao i pivo vrhunske kvalitete. Tartufi, čvarci, patka, mak te tamno pivo s medom i lješnjacima samo su neke od namirnica kojima će se ovaj virtuozni chef poigrati tijekom večeri.
„Hotel Esplanade već godinama priprema gala večere uz gostovanja poznatih chefova s Michelinovim zvjezdicama. Drago mi je što nastavljamo tu tradiciju i što će naši gosti moći uživati u još jednoj gurmanskoj poslastici, osobito jer ovaj put jela dolaze u spoju s pivom i vinom iz Češke. Mnogi znaju da je Češka poznata po pivu, ali nisu imali priliku kušati odlično pivo koje stiže iz autentične češke pivovare Fenetra, kao ni vino koje također dolazi iz priznatih čeških vinarija poput Petr Koráb, Petr Kočařík, Vino Loigi i Dva Duby. Sigurna sam da će se i ove godine tražiti stol više”, naglasila je chefica Ana Grgić Tomić.
Etablirani chef Oldřich Sahajdák u svojoj je karijeri radio u prestižnim restoranima u Novom Zelandu, SAD-u, Italiji i Portugalu s međunarodno priznatim chefovima, a danas nadgleda kuhinju jednog od najpoznatijih restorana u Pragu te sa svojim timom redovito gostuje u poznatim restoranima u Europi i Aziji.
Chef Oldřich Sahajdák suvlasnik je restorana La Degustation Bohême Bourgeoise, otvorenog 2006. godine, na dan kada mu se rodio sin. Moglo bi se reći da mu je kuhanje zapisano u genima. Naime, njegovi roditelji, kao i baka i djed, također su bili kuhari i chefovi, te je odrastao gajeći ljubav prema hrani. Kao dijete provodio je mnogo vremena uz obitelj u kuhinji, isprobavajući nova jela. Iako je u svojim tinejdžerskim danima želio postati nogometna zvijezda, to mu se nije ostvarilo. Kako sam naglašava, tada mu je preostalo samo jedno – da postane vrhunski chef. Od 1989. godine bavi se kuhanjem, a vrlo brzo odlučio je napustiti svoju rodnu Češku te putovati svijetom i učiti o kulinarskom zanatu. Nakon što je proveo tri godine u Njemačkoj, otišao je u Novi Zeland, zatim u SAD te Italiju i Portugal. Umjesto da sanja o radu u velikim, poznatim restoranima, chef Oldřich odabrao je manja mjesta u selima, gdje je upoznao lokalnu tradicionalnu hranu svake zemlje i učio kuhati s nekima od najboljih chefova. Takvo načelo njeguje i danas, a u svom restoranu poslužuje isključivo tradicionalna jela sa svježim sezonskim namirnicama. Sahajdák se potom odlučio vratiti u Češku, a 1996. je počeo raditi za Roc Ambiente Company, jednu od najrespektabilnijih restoranskih tvrtki u Češkoj. Godine 2003. pohađao je CIA (Culinary Institute of America) u gradu St. Helena u Kaliforniji. Putujući svijetom i istražujući najbolje gastrodoživljaje, odlučio je da je vrijeme da i Prag dobije jedno takvo mjesto – restoran u kojem se priprema hrana s najboljim lokalnim proizvodima i gdje se o gostima brine kao o prijateljima. Vlasnici grupe Ambiente pristali su postati njegovi poslovni partneri te je od 2006. godine postao suvlasnik restorana La Degustation Bohême Bourgeoise. Chef Oldřich Sahajdák ističe da pri osmišljavanju jela zadire duboko u povijest svoje zemlje i Austro-Ugarskog Carstva. Pri kreiranju jelovnika bira tradicionalna jela upravo iz tih zemalja i spaja ih modernim tehnikama, tvoreći vrhunski gastrodoživljaj koji je danas prepoznat u cijelom svijetu. Kod chefa Oldřicha Sahajdáka u obzir dolaze samo lokalne i sezonske namirnice, a u prilog tome govori i to da konačni jelovnik odobrava svakodnevno, i to tek nakon što se uvjeri u dostupnost svježih lokalnih namirnica tog dana. U prilog popularnosti govori i to da gotovo da ne postoji poznata osoba koja za vrijeme boravka u Pragu ne posjeti i restoran La Degustation Bohême Bourgeoise, što je svakako potvrda njegovoj kvaliteti i prestižu koji njeguje u javnosti. Chef i njegov tim redovito gostuju u poznatim restoranima Europe i ostatka svijeta, od Londona do Singapura. Jela ne voli potpisivati jer želi svakodnevno rasti, isprobavati različite namirnice i stapati ih u nove okuse, no ipak tartar od govedine i sendvič s tartufima njegova su autorska jela koja se poslužuju od samog otvaranja restorana, pa je preko njih na neki način postao i prepoznatljiv.
Restoran La Degustation Bohême Bourgeoise nalazi se u srcu Praga, a poznat je kao mjesto tradicionalne češke kuhinje na osebujan način. Godine 2012. prepoznata je njegova kvaliteta te je nagrađen Michelinovom zvjezdicom koju posjeduje i danas. Jedan je od samo dva restorana u Češkoj nagrađenih spomenutim gastropriznanjem. Iako je poznat kao vrhunsko gastronomsko mjesto, u restoranu se njeguje opuštena atmosfera. Posjetitelje se potiče da određena jela jedu rukama, baš kao što bi to činili da ručaju ili večeraju kod kuće. Chefovi i osoblje smatraju sve svoje goste prijateljima te se tako prema njima i odnose. Restoran broji 35 mjesta, a poslužuje pet menija i 12 do 15 amuse-bouchesa, odnosno malih zalogaja. Chefov je običaj da svaki meni bude jedinstven i da se sastojci ne ponavljaju, ako ne računamo osnovne. Jelovnik je pomno usklađen s godišnjim dobima, uz svakodnevne minimalne izmjene. Svako jelo osmišljeno je na dan same pripreme, a ovisi o dostupnosti namirnica. Često chefovi sami ubiru gljive, love ribe iz lokalnih rijeka i jezera, a sve s ciljem da posjetiteljima pruže pravi gastrodoživljaj Češke, poštujući njezinu tradiciju i bogatu kulinarsku povijest. Svako jelo priča svoju priču.
Ekskluzivna gala večera održat će se u srijedu, 26. travnja 2023. u restoranu Zinfandel’s s početkom u 20 sati. Večer započinje gala dobrodošlicom u Lounge & Cocktail Baru, a nastavlja se večerom od pet sljedova uz odabranu glazbu. Cijena večere iznosi 195 EUR po osobi te uključuje odabrano vino i pivo uz svaki slijed te vodu, kavu, čaj i petit fourse. Broj mjesta je ograničen, a rezervacije se primaju telefonom na 01 45 666 44 ili e-poštom na zinfandels@esplanade.hr
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.