Zagrebački hotel Esplanade najavljuje jedinstveni eno-gastro događaj s Michelinovom zvjezdicom
Na gala večeri u Esplanadi uzvanike očekuje jedinstvena gozba od pet sljedova delicija koju potpisuje
chef Oldřich Sahajdák, koja započinje dobrodošlicom, a prati je selekcija odabranih vina i piva koja za ovu prigodu stižu iz Češke.
Oldřich Sahajdák chef je jednog od najprestižnijih restorana u srcu Praga, La Degustation Bohême Bourgeoise, koji je primio brojna priznanja te već punih deset godina zaredom nosi prestižnu Michelinovu zvjezdicu. Sahajdák u Zagreb dolazi sa svojim timom kreativnih chefova kako bi s Anom Grgić Tomić, prvom damom Esplanadine kuhinje i cheficom godine 2022. prema izboru Gault & Millau, pripremao ekskluzivnu gurmansku večeru u restoranu Zinfandel’s.
Chef Oldřich Sahajdák potpisuje jelovnik i za ovu prigodu priprema neka od svojih autorskih jela, kao i neke novitete u koje unosi dašak češke kuhinje s twistom. Gala večera će ujedno biti jedinstvena prilika za goste da uz svaki slijed kušaju neka od priznatih čeških vina, kao i pivo vrhunske kvalitete. Tartufi, čvarci, patka, mak te tamno pivo s medom i lješnjacima samo su neke od namirnica kojima će se ovaj virtuozni chef poigrati tijekom večeri.
„Hotel Esplanade već godinama priprema gala večere uz gostovanja poznatih chefova s Michelinovim zvjezdicama. Drago mi je što nastavljamo tu tradiciju i što će naši gosti moći uživati u još jednoj gurmanskoj poslastici, osobito jer ovaj put jela dolaze u spoju s pivom i vinom iz Češke. Mnogi znaju da je Češka poznata po pivu, ali nisu imali priliku kušati odlično pivo koje stiže iz autentične češke pivovare Fenetra, kao ni vino koje također dolazi iz priznatih čeških vinarija poput Petr Koráb, Petr Kočařík, Vino Loigi i Dva Duby. Sigurna sam da će se i ove godine tražiti stol više”, naglasila je chefica Ana Grgić Tomić.
Etablirani chef Oldřich Sahajdák u svojoj je karijeri radio u prestižnim restoranima u Novom Zelandu, SAD-u, Italiji i Portugalu s međunarodno priznatim chefovima, a danas nadgleda kuhinju jednog od najpoznatijih restorana u Pragu te sa svojim timom redovito gostuje u poznatim restoranima u Europi i Aziji.
Chef Oldřich Sahajdák suvlasnik je restorana La Degustation Bohême Bourgeoise, otvorenog 2006. godine, na dan kada mu se rodio sin. Moglo bi se reći da mu je kuhanje zapisano u genima. Naime, njegovi roditelji, kao i baka i djed, također su bili kuhari i chefovi, te je odrastao gajeći ljubav prema hrani. Kao dijete provodio je mnogo vremena uz obitelj u kuhinji, isprobavajući nova jela. Iako je u svojim tinejdžerskim danima želio postati nogometna zvijezda, to mu se nije ostvarilo. Kako sam naglašava, tada mu je preostalo samo jedno – da postane vrhunski chef. Od 1989. godine bavi se kuhanjem, a vrlo brzo odlučio je napustiti svoju rodnu Češku te putovati svijetom i učiti o kulinarskom zanatu. Nakon što je proveo tri godine u Njemačkoj, otišao je u Novi Zeland, zatim u SAD te Italiju i Portugal. Umjesto da sanja o radu u velikim, poznatim restoranima, chef Oldřich odabrao je manja mjesta u selima, gdje je upoznao lokalnu tradicionalnu hranu svake zemlje i učio kuhati s nekima od najboljih chefova. Takvo načelo njeguje i danas, a u svom restoranu poslužuje isključivo tradicionalna jela sa svježim sezonskim namirnicama. Sahajdák se potom odlučio vratiti u Češku, a 1996. je počeo raditi za Roc Ambiente Company, jednu od najrespektabilnijih restoranskih tvrtki u Češkoj. Godine 2003. pohađao je CIA (Culinary Institute of America) u gradu St. Helena u Kaliforniji. Putujući svijetom i istražujući najbolje gastrodoživljaje, odlučio je da je vrijeme da i Prag dobije jedno takvo mjesto – restoran u kojem se priprema hrana s najboljim lokalnim proizvodima i gdje se o gostima brine kao o prijateljima. Vlasnici grupe Ambiente pristali su postati njegovi poslovni partneri te je od 2006. godine postao suvlasnik restorana La Degustation Bohême Bourgeoise. Chef Oldřich Sahajdák ističe da pri osmišljavanju jela zadire duboko u povijest svoje zemlje i Austro-Ugarskog Carstva. Pri kreiranju jelovnika bira tradicionalna jela upravo iz tih zemalja i spaja ih modernim tehnikama, tvoreći vrhunski gastrodoživljaj koji je danas prepoznat u cijelom svijetu. Kod chefa Oldřicha Sahajdáka u obzir dolaze samo lokalne i sezonske namirnice, a u prilog tome govori i to da konačni jelovnik odobrava svakodnevno, i to tek nakon što se uvjeri u dostupnost svježih lokalnih namirnica tog dana. U prilog popularnosti govori i to da gotovo da ne postoji poznata osoba koja za vrijeme boravka u Pragu ne posjeti i restoran La Degustation Bohême Bourgeoise, što je svakako potvrda njegovoj kvaliteti i prestižu koji njeguje u javnosti. Chef i njegov tim redovito gostuju u poznatim restoranima Europe i ostatka svijeta, od Londona do Singapura. Jela ne voli potpisivati jer želi svakodnevno rasti, isprobavati različite namirnice i stapati ih u nove okuse, no ipak tartar od govedine i sendvič s tartufima njegova su autorska jela koja se poslužuju od samog otvaranja restorana, pa je preko njih na neki način postao i prepoznatljiv.
Restoran La Degustation Bohême Bourgeoise nalazi se u srcu Praga, a poznat je kao mjesto tradicionalne češke kuhinje na osebujan način. Godine 2012. prepoznata je njegova kvaliteta te je nagrađen Michelinovom zvjezdicom koju posjeduje i danas. Jedan je od samo dva restorana u Češkoj nagrađenih spomenutim gastropriznanjem. Iako je poznat kao vrhunsko gastronomsko mjesto, u restoranu se njeguje opuštena atmosfera. Posjetitelje se potiče da određena jela jedu rukama, baš kao što bi to činili da ručaju ili večeraju kod kuće. Chefovi i osoblje smatraju sve svoje goste prijateljima te se tako prema njima i odnose. Restoran broji 35 mjesta, a poslužuje pet menija i 12 do 15 amuse-bouchesa, odnosno malih zalogaja. Chefov je običaj da svaki meni bude jedinstven i da se sastojci ne ponavljaju, ako ne računamo osnovne. Jelovnik je pomno usklađen s godišnjim dobima, uz svakodnevne minimalne izmjene. Svako jelo osmišljeno je na dan same pripreme, a ovisi o dostupnosti namirnica. Često chefovi sami ubiru gljive, love ribe iz lokalnih rijeka i jezera, a sve s ciljem da posjetiteljima pruže pravi gastrodoživljaj Češke, poštujući njezinu tradiciju i bogatu kulinarsku povijest. Svako jelo priča svoju priču.
Ekskluzivna gala večera održat će se u srijedu, 26. travnja 2023. u restoranu Zinfandel’s s početkom u 20 sati. Večer započinje gala dobrodošlicom u Lounge & Cocktail Baru, a nastavlja se večerom od pet sljedova uz odabranu glazbu. Cijena večere iznosi 195 EUR po osobi te uključuje odabrano vino i pivo uz svaki slijed te vodu, kavu, čaj i petit fourse. Broj mjesta je ograničen, a rezervacije se primaju telefonom na 01 45 666 44 ili e-poštom na zinfandels@esplanade.hr
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.