Ruže na ulici otkrivaju mračnu tajnu: Što se krije iza osmijeha i ljubavi u Zagrebu?
U Krapinsko-zagorskoj županiji CESI pokreće kampanju protiv nasilja nad ženama, uz umjetničku instalaciju ruža kao simbola sjećanja na žene koje su izgubile život zbog nasilja.
Koliko puta godišnje vidimo ružu kao znak ljubavi? Valentinovo, Dan žena, godišnjica… Ruže su uvijek poruka: „Volim te“, „Oprosti“ ili „Čestitam“. Poklanjamo ih kad želimo nekoga razveseliti, obradovati ili pokazati pažnju. Ali što se događa između tih datuma, u trenucima koji nisu ni praznik ni slavlje? Što znači kada ruže niču same, na ulici, kao podsjetnik na nešto što nije lijepo, što boli i uništava živote?
Na Trgu Ksavera Sandora Gjalskog 4 u Zaboku postavljeno je deset ruža, kao simbol deset ubijenih žena u Hrvatskoj 2025. godine. Svaka ruža podsjeća da nasilje ne počinje šamarom, već riječima koje vrijeđaju, kontrolom, ucjenom i ignoriranjem. Počinje onda kada se netko osjeti manjim, neslobodnim i uplašenim.
Kampanjom „Ružе su crvene, ljubav nije plava“, CESI – Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje u Krapinsko-zagorskoj županiji, želi potaknuti razgovor o zdravim odnosima, osvijestiti oblike nasilja koji često ostaju neprepoznati te potaknuti žene na traženje podrške, ali i zajednicu da reagira ako primijeti nasilje“, izjavila je Vendi Keserica Tomičić, stručna suradnica Centra za edukaciju, savjetovanje i istraživanje.
Zabrinjavajuće stanje
Svaka četvrta žena u Hrvatskoj doživjela je neki oblik nasilja od partnera ili muškog člana obitelji. Svakih 15 minuta jedna žena doživi nasilje. Mnoge žrtve i dalje ne znaju prepoznati oblike nasilja kojima su izložene, kao ni važnost i dugoročnost posljedica kontinuiranog nasilja. Nasilje opravdavaju i povezuju s drugim društvenim i ponašajnim obrascima, koji su vrlo često društveno prihvatljivi.
Nasilje u vezi ne počinje udarcem, ono počinje polako i gotovo neprimjetno kroz kontrolu, ljubomoru, potkopavanje samopouzdanja, manipulaciju i izolaciju žrtve od prijatelja i obitelji. U društvu koje žene često uči da šute i trpe, mnoge žene nikada ne nauče što je zdrava ljubav, kako prepoznati obrasce nasilja ili razlikovati ljubav od manipulacije.
Umjetnost kao glas protiv nasilja
Poseban doprinos kampanji dale su umjetnice koje svojim radom potiču društvene promjene.
Akademska kiparica Adela Mesić izradila je deset ruža, svaka simbolizira sjećanje i nadu. Bit će postavljene na glavnom trgu u Zaboku, a potom i u Krapini između 3. studenoga i 10. prosinca, u razdoblju obilježavanja međunarodnih dana posvećenih borbi protiv nasilja nad ženama i promicanju ljudskih prava. Ilustratorica Hana Tintor autorica je vizualnog identiteta kampanje, kaveza od ruža, simbola ljepote koji skriva opasnost i upozorava da se iza prividne nježnosti može kriti kontrola i manipulacija.
O Centru za edukaciju, savjetovanje i istraživanje
CESI – Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje djeluje od 1997. godine s ciljem promicanja rodne ravnopravnosti i zaštite ženskih prava. CESI u Krapinsko–zagorskoj županiji pruža besplatnu pravnu i psihološku podršku ženama žrtvama nasilja kroz SOS telefon i savjetovalište, osiguravajući siguran prostor, stručnost, povjerljivost i razumijevanje. Od svojih početaka, CESI je pomogao mnogim ženama prekinuti krug nasilja i započeti novi život.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.