Omiljeno odredište Splićana za druženje i uživanje ponovno je otvorilo svoja vrata. S novim imenom i novom pričom, restoran Mokosh, smješten unutar povijesne vile Tončić u Slavićevoj ulici, spreman je nastaviti stoljetnu tradiciju oaze za guštanje u sjeni drveća jednog od najljepših starih splitskih perivoja.
Mediteranska tradicija zajedničkog uživanja u hrani i druženju te povijest vile koju je kao svoj obiteljski dom podigao čuveni arhitekt Kamilo Tončić učinivši je jednim od središta splitskog društvenog i umjetničkog života inspiracija su priče koja otvara novo poglavlje u životu građevine koja je Splićanima osobito u srcu.
Osobitu čar vili Tončić daje njen poznati perivoj koji se posjetitelju otkriva čim stupi iza zidina koje ga dijele od vreve grada. Raskošan i pomalo divlji mediteranski vrt upotpunjen je prepoznatljivom fontanom koja nježno žubori stvarajući osobitu, opuštajuću atmosferu, dok prirodna hladovina i prostranstvo perivoja s puno skrovitih mjesta stvaraju opuštajuću oazu u kojoj se tako lako prepustiti uživanju.
U središtu secesijskog perivoja smjestila se vila, koja u novom poglavlju svoje priče posjetiteljima otkriva neke kutke koji su donedavno bili skriveni od očiju javnosti. Ulaz vodi kroz svijetlu verandu u stilu zimskog vrta do glavnog salona i dviju simetrično smještenih soba s mnoštvom dekorativnih detalja.
Tijekom preuređenja, provedenog uz duboko poštovanje prema Tončićevom naslijeđu u suradnji s arhitekticom Katjom Stubnyom i dizajnerskim studiom 502, zadržani su postojeći strogi geometrijski i prostorni odnosi, a selektivnom upotrebom materijala i intervencijama u unutrašnjem uređenju naglašen je osjećaj prostornosti i fluidnosti. Ključna komponenta koja definira ovaj projekt je intenzivna upotreba boje kao sredstva za oblikovanje prostora, dok je dizajn interijera proizašao iz posvećenosti očuvanju izvornog arhitektonskog jezika zgrade, a svaki njegov pažljivo odabrani segment, poput slika Jelene Bando koje krase središnji salon i keramičkih vaza studija Anaestudio, teži izazvati emocije, potaknuti razgovor i ponuditi više senzorno iskustvo koje nadopunjuje kulinarske užitke.
Restoran Mokosh dobio je ime po zaboravljenoj staroslavenskoj boginji prirode, zaštitnici žena, domaćinstva i obitelji. Inspiracija za naziv proizlazi iz prirodne oaze koja okružuje vilu te povezanosti dekorativnih elemenata otkrivenih u kući i vrtu s povijesnim etnografskim uzorcima. Mokosh svojom pričom podržava viziju o kreiranju mjesta na kojem se ljudi okupljaju, druže i slave život i prirodu.
U skladu s ovim posebnim ambijentom osmišljena je gastronomska ponuda koju je kreirao Alberto Garcia Perez. Chef s impresivnim životopisom u koji spadaju rad u restoranima s tri Michelinove zvjezdice i život na različitim kontinentima, a čija se kulinarska filozofija temelji na jednostavnosti, sezonalnosti i vrhunskim sastojcima, u Mokoshu spaja svoju španjolsku spontanost s razigranim duhom Splita te kroz jela koja su istovremeno iznenađujuća, zabavna i pristupačna nudi jedinstveno vibrantno gastronomsko iskustvo.
Restoran Mokosh prilagođava svoju atmosferu i ponudu ritmu dana, od doručka i marendi do večernjih koktela, tapasa i vinske liste, ispreplićući ljepotu druženja i zajedništva s bogatstvom okusa i ambijenta, nastavljajući tradiciju ovog povijesnog mjesta okupljanja ljubitelja umjetnosti i mediteranskog načina života.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.