Old Pilot’s Nebo: Hrabrost i strast hrvatskih majstora craft whiskeyja
Old Pilot’s London Dry Gin osvojio je zlato na International Wine & Spirit Competitionu u Londonu, a Old Pilot’s Vodka briljirala je na San Francisco World Spirits Competitionu.
U svijetu craft pića rijetko kada naiđete na priču koja spaja strast, inovaciju i prijateljstvo kao što je slučaj s Hrvojem i Tomislavom, kreativnim umovima iza brenda Old Pilot’s. Od prve boce gina koja je osvojila prestižne međunarodne nagrade, do nove ere whiskeyja nazvanog Nebo, ova priča govori o hrabrosti, strpljenju i želji da svaki gutljaj donese dozu inspiracije i slobode.
Hrvoje Bušić i Tomislav Anadolac zajedno su pokrenuli destileriju koja ne samo da je podignula hrvatsku craft scenu na novu razinu, nego i stvara pića koja svojim okusima pričaju priču o letu, tradiciji i nebeskim visinama.
Od samog početka znali su da žele stvarati pića vrhunske kvalitete. Prvotni izazov bio je financijske prirode – whiskey, kao piće koje zahtijeva dugotrajno odležavanje i specijaliziranu opremu, bio je preskup i tehnički zahtjevan za njihovu mladu destileriju. Zato su se odlučili za proizvodnju gina, njihove „druge ljubavi” – koji je brzo postao svjetski uspjeh.
Old Pilot’s London Dry Gin osvojio je zlato na International Wine & Spirit Competitionu u Londonu, a Old Pilot’s Vodka briljirala je na San Francisco World Spirits Competitionu. Ovi uspjesi potvrdili su njihov inovativan pristup i posvećenost detaljima.
Proizvodnja whiskeyja počela je u jeku pandemije 2020. godine, kada su svi ugostiteljski objekti bili zatvoreni i prodaja gina gotovo zamrla. Umjesto da čekaju, Hrvoje i Tomislav iskoristili su slobodnu opremu i odlučili investirati sva tada raspoloživa financijska sredstva s poslovnog računa u nadogradnju postrojenja, pokrećući proizvodnju whiskeyja.
Dok su se drugi financijski povlačili i stvarali rezerve za neizvjesno vrijeme, oni su odlučili krenuti u nešto što zahtijeva strpljenje i viziju. Izazov je bio velik: za 100 litara gotovog whiskeyja potrebno je obraditi više od 2.000 litara destilerskog piva i čekati minimalno tri godine, koliko propisuje europska regulativa. No, ova odluka pokazala se ispravnom jer je upravo Nebo njihov najambiciozniji projekt do sada.
Ključna škola za whiskey bila im je proizvodnja njihovog Old Pilot’s Barrel Aged Gina, koji je odležavao u hrastovim bačvama. Tamo su naučili kako bačve utječu na arome i kako odabrati najbolje drvo za svoj whiskey.
U whiskeyju Nebo koriste kombinaciju tehnika starog i novog svijeta. Sretni su što hrvatski propisi ne ograničavaju kao oni u Škotskoj ili SAD-u, što im omogućava veću kreativnost. Kombiniraju hrast hrvatskog i američkog podrijetla te koriste najkvalitetnije žitarice, jer, kako ističu, „okus i miris počinju sa sirovinom, a ne bačvom.”
Svaka boca Nebo whiskeyja ručno je punjena i etiketirana. Podaci na etiketi pisani su rukom jer razvijaju brojne varijante koje već pet godina kontinuirano usavršavaju. Tako su se odlučili za koncept pojedinačnih izdanja nazvanih Flight Number (Release br. 1, 2, 3…), čime nastavljaju priču i povezanost s avijacijom, odnosno svojim brendom Old Pilot’s.
Trenutno izlaze s tri izdanja: 4 Grain Whiskey, bogata kombinacija kukuruza, ječma, pira i raži; Peated Single Malt, whiskey s profinjenim dimljenim karakterom; te Single Malt, čist i autentičan izraz ječmenog destilata.
Za Hrvoja i Tomislava whiskey Nebo nije samo novi proizvod – to je simbol njihove filozofije i stalnog razvoja.
Whiskey Nebo, koji dolazi iz destilerije Duh u boci, nije samo novo poglavlje hrvatske craft scene – to je dokaz da hrabrost, preciznost i upornost mogu stvoriti proizvod koji nadilazi granice. A kroz brend Old Pilot’s, Bušić i Anadolac nastavljaju pričati priču o letu, viziji i slobodi stvaranja – potvrđujući da nebo, doslovno i simbolično, nikada nije granica.
U ambijentu koji je mirisao na smirenost, kreativnost i čisto zadovoljstvo za sva osjetila, održana je radionica “Art Flow – Put do sebe”, novo lice holističkog doživljaja koje je osvojilo sve prisutne. Spoj suvremene umjetnosti i aromaterapije pokazao se kao idealna formula za bijeg od svakodnevice, a iza ovog jedinstvenog koncepta stoje mlada umjetnica Dorin Zelenika i luksuzni prirodni brend Alqvimia.
U svijetu u kojem se maloprodaja neprestano mijenja, jedan brend već desetljećima uspijeva ostati vjeran svojim vrijednostima, a istovremeno predvoditi promjene. dm je i ove godine potvrdio svoj status lidera na hrvatskom tržištu, ostvarivši izniman rast prometa od 10,04 posto, što ukupno iznosi 571,06 milijuna eura. No iza brojki stoji mnogo više od poslovnog uspjeha – tu su ulaganja u održivost, digitalizaciju, zajednicu i, ponajviše, ljude.
Od štrudle do bečkog odreska, pratite kulinarsku avanturu u šest nastavaka koja povezuje prošlost i sadašnjost te otkriva priče iza jela koja se prenose generacijama.
U srcu Zagreba, u mirisnom raju Muzeja čokolade, Pepe Jeans priredio je večer koja je opojno spajala dvije najveće ljudske strasti – mirise i čokoladu. Povod? Predstavljanje novih parfema Addictive Indulgence za nju i za njega – senzualnih, gurmanskih i toplih mirisa koji slave užitak u svakom obliku.
Kako dani postaju kraći, a zrak sve hladniji, koža nas neumoljivo podsjeća da je stigla sezona kada joj je potrebna dodatna pažnja. Zima ne prašta — isušuje, zateže, gubi sjaj. No, ako postoji savršen trenutak da obnovite svoju rutinu i priuštite svojoj koži tretman dostojan spa centra, to je sada. Jer FOREO, švedski beauty-tech brend koji je revolucionirao njegu kože, ovog Black Fridayja donosi ponude koje se jednostavno ne propuštaju.
U ovogodišnjem izdanju akcije „Kad se naše šape slože“ dm je donirao 8.447 konzervi hrane za napuštene i nezbrinute životinje, čime je osigurano više od 3,4 tone hrane za štićenike četiri udruge i skloništa: Društvu za zaštitu životinja Mali Lošinj, Udruzi Pobjede – Azil Osijek, Udruzi Vau Vau (Bjelovar) te Udruzi SOS Cat (Zagreb).
Sinoć je u prepunom klubu SAX! održana nova epizoda popularnog talk-showa Ženska priča pod vodstvom Marijane Perinić. Tema večeri bila je „Muška strana priče“, a četvorica gostiju – Robert Ferlin, Mario Lipovšek Battifiaca, Dušan Bućan i Ante Gelo – na svoj su duhovit i iskren način pokazali kako izgleda razgovor kad se o životu, ženama i svakodnevici progovori iz muške perspektive.
United Group, vodeći pružatelj telekomunikacijskih i medijskih usluga u jugoistočnoj Europi, imenovao je dr. Kima Kyllesbecha Larsena glavnim direktorom za tehnologiju i informacijske sustave (CTIO), sa službenim preuzimanjem pozicije 1. studenog 2025. godine. Dr. Larsen, iskusni stručnjak za telekomunikacije i tehno-ekonomske strategije, s više od 25 godina međunarodnog liderskog iskustva, pridonijet će kompaniji bogatim znanjem u području planiranja, izgradnje i upravljanja telekomunikacijskim mrežama širom svijeta.
Niko Čuturić jedno je od najprepoznatljivijih imena nove generacije hrvatskih influencera – kreator sadržaja koji je svojom autentičnošću i toplinom osvojio publiku na društvenim mrežama. Pod korisničkim imenom @kojeniko stvorio je prepoznatljiv svijet kratkih, duhovitih videa u kojima često utjelovljuje lik svoje majke, spajajući humor, emociju i svakodnevne situacije u formu koja je istodobno bliska i zarazna. Njegovi su skečevi postali viralni, a prirodnost i iskrenost koje donosi u svaki kadar izdvojile su ga iz mora sličnih kreatora. Osim što se istaknuo kao lice koje nasmijava tisuće ljudi, Niko je i netko tko otvoreno govori o osobnim temama – od iskustava vršnjačkog nasilja do zdravstvenih izazova koje je prošao. Upravo ta ranjivost i spremnost da progovori o stvarima koje mnogi skrivaju čine ga posebnim i važnim glasom u digitalnom prostoru. U svojoj kreativnosti kombinira humor i refleksiju, zabavu i emociju, stvarajući sadržaj koji prelazi granice običnog “influencanja”. Njegova estetika je čista, promišljena i uvijek iskreno njegova – bez pretvaranja, s dozom ironije i topline koja ga čini voljenim među publikom svih generacija.Danas Niko Čuturić broji više od sto tisuća pratitelja na TikToku i Instagramu, surađuje s brojnim brendovima i sudjeluje u javnim projektima koji promoviraju pozitivne društvene poruke. Ipak, unatoč rastućem uspjehu, ostaje dosljedan sebi – onaj koji voli nasmijati, potaknuti na razmišljanje i pokazati da je u redu biti stvaran.Niko ne gradi samo karijeru influencera, nego priču o mladom čovjeku koji svojim radom i pristupom redefinira što znači biti “javna osoba” u digitalnom dobu – s dozom šarma, iskrenosti i neupitnog talenta.
U mjesecu u kojem se širom svijeta ponovno otvara razgovor o muškom zdravlju, Movember se nametnuo kao više od simboličnog uzgoja brkova. Postao je ritual introspekcije, podsjetnik da briga o sebi nije luksuz nego nužnost, i trenutak u kojem se mnogi vraćaju osnovama – onim tihim, svakodnevnim odlukama koje oblikuju našu rutinu, ali i našu dobrobit. U tom se ozračju prirodno nameće i pitanje osobne njege, koje L’Occitane godinama tretira s posebnom ozbiljnošću, razvijajući proizvode koji poštuju kožu jednako kao i prirodu iz koje crpe inspiraciju. Ove jeseni upravo se ta filozofija otkriva u novom svjetlu, zahvaljujući opsežnom rebrandingu koji je brendu dao pročišćen, luksuzniji izraz, bez odricanja od onog po čemu je uvijek bio prepoznat, autentične kvalitete i promišljene nježnosti prema okolišu.
Glumica je otkrila koliko joj je teško, ali i oslobađajuće bilo izgraditi život ispočetka te ispričala emotivan trenutak kada je prvi put ušla u svoj dom kao slobodna žena.