U Zagrebu je održan četvrti po redu MUZZA tjedan znanosti koji je djeci i mladima približio razne znanstvene discipline na jednostavan i zabavan način. Ovogodišnji se MUZZA tjedan znanosti održao od 10. do 13. travnja 2025. u zgradi Rektorata Sveučilišta u Zagrebu, a posjetilo ga je više od 15 tisuća djece, mladih i njihovih roditelja.
U suradnji s brojnim partnerima, IV. MUZZA tjedan znanosti je posjetiteljima ponudio više od 120 interaktivnih eksperimenata i 180 radionica prilagođenih različitim dobnim skupinama. Posjetitelji su mogli zaviriti u robotiku, otkriti zanimljivosti o ljudskom tijelu, prirodi, planetu Zemlji, svemiru i raznovrsnim naprednim tehnologijama.
Organizator MUZZA tjedna znanosti je udruga za popularizaciju znanosti MUZZA, uz partnerstvo i podršku Sveučilišta u Zagrebu, čija su 23 fakulteta aktivno sudjelovala u programu. Potporu MUZZA tjednu znanosti pružili su Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, Grad Zagreb, Turistička zajednica grada Zagreba te sufinancirala Europska unija kroz Europski socijalni fond +.
Veliki interes za znanost
Otvorenju ovogodišnjeg MUZZA tjedna znanosti prisustvovali su brojni ugledni gosti iz svijeta znanosti, obrazovanja i gospodarstva. Među njima je bio i rektor Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Stjepan Lakušić, zamjenik upraviteljice za programe Europske unije Luka Bogdan, izaslanik gradonačelnika Zagreba Darko Tot i državni tajnik prof. dr. sc. Nikola Mrvac.
Prilikom otvorenja, predsjednica udruge MUZZA Đurđica Protić je izjavila: „Već četiri godine udruga MUZZA se intenzivno, kroz različiti spektar događanja i aktivnosti bavi popularizacijom znanosti. Tisućama djece i mladih približili smo brojne znanstvene discipline i pomogli im zaroniti u uzbudljivi svijet znanstvenih istraživanja. Na početku smo bili skupina entuzijasta okupljenih u želji da znanost približimo mladima na njima razumljiv i zanimljiv način, a danas nam je strateški partner u tom poslu najveće hrvatsko sveučilište – Sveučilište u Zagrebu“.
„Na MUZZA tjednima znanosti ne okupljamo se samo da bismo dijelili znanje, već i inspiraciju, ideje i vizije za budućnost, jer znanost nije samo skup formula i laboratorijskih pokusa, ona je pokretačka snaga razvoja i temelj rješavanja izazova današnjice. Ona spaja ljude, nacije i generacije, jer je znanje univerzalni jezik čovječanstva“, izjavila je Mladenka Šarić, potpredsjednica udruge MUZZA.
Znanost prilagođena svim uzrastima
Na IV. MUZZA tjednu znanosti, svi su posjetitelji mogli pronaći nešto za sebe. Najmlađi i oni malo veći učili su osnove programiranja, istraživali su zvukove i sudjelovali u raznim tjelesnim aktivnostima. Pažnju su plijenile brojne zanimljive teme: Roboti među nama, Digitalna zona, Mozak i emocije, Bolja budućnost, Molekulandija, Gradovi budućnosti, Tajne Svemira i druge.
Radionice su, kao i obično, oduševile posjetitelje. Od već dobro znanih MUZZA LAB radionica pa sve do brojnih radionica fakulteta, svugdje se tražilo mjesto više. Osim programa u zgradi Rektorata, u dva popratna paviljona su se održale i dodatne manifestacije. Manifestacija Planet u ravnoteži bavila se temama života na Zemlji i održivim razvojem, a manifestacija Mali glazbenici, znanstvenici i sportaši bila je posebno namijenjena vrtićkoj djeci i učenicima nižih razreda osnovne škole.
Za maturante koji razmišljaju o svojim budućim zanimanjima održao se poseban program Zvanje i znanje u kojem su se kroz predavanja profesora s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Medicinskog fakulteta, Fakulteta političkih znanosti i Vojnog učilišta, maturanti upoznali s različitim strukama te doznati više o obrazovnim putevima i svakodnevici tih zanimanja.
Pobjednici MUZZAzova
Natjecatelji iz zagrebačkih škola Humanističke gimnazije, I. gimnazije i Osnovne škole Horvati, pod imenima Instagram profila hug.hr, p_sofic i cokoladic4, su osvojili prva tri mjesta u MUZZAzovu, nagradnom natjecanju koje su za srednjoškolce i učenike viših razreda osnovne škole organizirali MUZZA i Siemens Energy. Sudionici su trebali osmisliti i snimiti vlastiti znanstveni eksperiment koji prikazuje odgovor na neko od nagradnih pitanja te ga objaviti na Instagramu ili TikToku uz popratne heštegove. Stručni žiri je odabrao tri najkreativnija rada, a najbolji trojac je dobio i novčanu nagradu.
Više informacija o sadržaju MUZZA tjedna znanosti možete pronaći na www.muzzatjedanznanosti.hr, a više o projektima Udruge saznajte na www.muzza.hr. Udrugu MUZZA možete kontaktirati putem e-maila: contact@muzza.hr.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.