HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Program se sastoji od raznovrsnih kratkih informativno-edukativnih videa s praktičnim savjetima za korištenje umjetne inteligencije te interaktivnih webinara prilagođenih tome ulazi li osoba tek u svijet umjetne inteligencije ili već ima određeno iskustvo i razinu znanja u korištenju AI alata.

Kako bi otkrio koji je profil AI korisnika te tako pronašao edukaciju za sebe svatko može ispuniti zabavan kviz „Koji si AI tip?“ te prema tome istraživati sadržaje koji ga zanimaju, odgovaraju njegovim potrebama i birati individualni  tempo učenja.

U 12 informativno-edukativnih video epizoda poznati edukator Toni Milun kroz razne primjere pokazuje kako koristiti AI alate u svakodnevnom životu i poslu. Video sadržaji već su dostupni na „AI ti to možeš“ web stranici.

Onima koji žele naučiti više dostupni su interaktivni webinari, koje su HT-ovi stručnjaci za umjetnu inteligenciju razvili u suradnji s domaćom platformom za edukacije HalPet. Od danas su otvorene i prijave za webinare, a prvi počinju 5. studenoga. Teme prva tri webinara su: ‘AI pod povećalom: sigurnost, granice i odgovorno korištenje’, ‘AI u svakodnevici – vaš pametni saveznik’ te ‘AI i radni dan – kako raditi brže i pametnije’, a redovito će se dodavati novi.

„Umjetna inteligencija donosi najveću promjenu našeg vremena, mijenjajući način na koji učimo, radimo i živimo. No napredak ne dolazi sam od sebe, već ovisi o tome koliko smo spremni ulagati u znanje i ljude kojima će te tehnologije omogućiti stjecanje novih znanja, vještina i veću produktivnost na poslu. U Hrvatskom Telekomu smatramo kako tehnologija omogućava povezivanje i da mora biti inkluzivna, kako bi svi imali jednake prilike sudjelovati u digitalnom napretku. Upravo to želimo postići s „AI ti to možeš“ programom. Jer AI ne smije biti privilegija, već može i mora biti za svakoga“, istaknula je Nataša Rapaić, predsjednica Uprave Hrvatskog Telekoma, te je dodala kako gigabitne optičke i 5G infrastrukture, u koju je HT samo u prvoj polovici ove godine uložio više od 180 milijuna eura, a u proteklih pet godina više od 1,2 milijarde eura, te gotovo četvrtinu prihoda.

Vrijednost edukacijskih modula „AI ti to možeš“ koji uključuju sve webinare i edukativne sadržaje je 700 eura po osobi, ali HT ih omogućava besplatno svim građanima Hrvatske, čime uklanja jezične i financijske prepreke koje su do sada mnogima otežavale pristup učenju o umjetnoj inteligenciji.

„Prije više od 20 godina prepoznali smo važnost internet revolucije. Danas prepoznajemo važnost AI revolucije, kojom će AI alati stvoriti nove prilike za sve i na jednak način. Počevši od dostupnosti znanja i vještina, preko kreiranja novih ideja i koncepata u privatnoj i poslovnoj sferi, pa do brige o sebi, zajednici i društvu. I zato sustavno ulažemo u inovativna rješenja i primjenu umjetne inteligencije koju smo već integrirali u brojna područja poslovanja, a istodobno implementiramo rješenja koja transformiraju poslovanje i naših poslovnih korisnika. Naš je cilj učiniti umjetnu inteligenciju dostupnom svima te pomoći građanima da razumiju, savladaju i u svakodnevnom životu, poslu i pri učenju sigurno koriste alate temeljene na umjetnoj inteligenciji. I zato s istraživanjem koje smo proveli, nismo samo identificirali stanje, već smo ponudili i konkretno rješenje u vidu „AI ti to možeš“. Ovim programom i ulaganjima u znanje i digitalne vještine gradimo budućnost u kojoj tehnologija služi svima i donosi konkretne koristi na svim razinama društva. Umjetna inteligencija mora biti inkluzivna, a mi osjećamo odgovornost da je učinimo inkluzivnim i dostupnim svima. I zato nacionalni program edukacije AI ti to možeš“, dodao je Siniša Đuranović, član Uprave i glavni direktor za korporativne poslove.

Hrvatski Telekom pokreće nacionalni program besplatnih edukacija o umjetnoj inteligenciji na hrvatskom jeziku - AI ti to možeš

Osmišljavanju i pokretanju programa prethodilo je nacionalno istraživanje o stavovima i navikama korištenja alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji koje je HT proveo na reprezentativnom uzorku ispitanika u dobi od 16 do 65 godina, čime je dobiven uvid koliko građani uistinu koriste umjetnu inteligenciju, kako je doživljavaju te što ih potiče, a što sprječava u njezinu korištenju.

Na temelju dobivenih podataka među građanima Hrvatske su prepoznata četiri tipa korisnika umjetne inteligencije, od onih koji prema njoj imaju rezerve do onih koji je aktivno koriste i razumiju njezine mogućnosti: Oprezni promatrači (33 %), Snalažljivi praktičari (28 %), AI avanturisti (32 %) i AI entuzijasti (7 %). Uz njih, identificirana je i manja, vrlo napredna skupina nazvana AI gurui.

Istraživanje je pokazalo kako prevladava otvorenost prema AI-ju jer pozitivan stav prema umjetnoj inteligenciji ima 45 % ispitanika, neutralan njih 40 %, a negativan 15 %. Najveći udio ispitanika (34 %) koristi AI alate nekoliko puta mjesečno, dok ih petina (21 %) to čini nekoliko puta tjedno, a 18 % rjeđe od jednom mjesečno. Najmanje je onih koji alate koriste svakodnevno (12 %).

Pritom 51 % ispitanika očekuje kako će umjetna inteligencija u idućih pet godina imati značajan utjecaj na njihov život, a najviša su očekivanja vezana upravo uz primjenu u obrazovanju, edukacije i osobni razvoj (64 %), što je iznad prosjeka korištenja.

Zanimljivo je kako 76 % smatra da bi edukaciju o umjetnoj inteligenciji trebalo uvesti i u osnovne škole. Čak i među Opreznim promatračima dvije trećine njih (63 %) podržava tu ideju, što pokazuje široko prepoznavanje važnosti ranog upoznavanja djece s umjetnom inteligencijom.

Program „AI ti to možeš“ dio je šireg nastojanja HT-a da potakne primjenu umjetne inteligencije u svakodnevnom životu. U suradnji s jednom od najinovativnijih AI kompanija na svijetu, Perplexity AI, HT je svim građanima u Hrvatskoj već omogućio besplatan pristup za Perplexity Pro kojeg danas koristi više od 2 % stanovništva. Suradnja je dodatno proširena zajedničkim razvojem Magenta AI, pametnog virtualnog asistenta integriranog u aplikaciju Moj Telekom, a 200 poslovnih korisnika već je uključeno u program Poslovni START koji se fokusira na povećanje produktivnosti i učinkovitosti kroz primjenu modernih i AI rješenja.

Tipovi AI korisnika

Oprezni promatrači AI alate koriste rjeđe od jednom mjesečno ili ih uopće ne koriste. Uglavnom imaju neutralan stav, ne očekuju veliki utjecaj umjetne inteligencije na svoj život, a dio njih je doživljava i kao prijetnju.

Snalažljivi praktičari AI koriste nekoliko puta mjesečno, najčešće za jednostavne upite i brže rješavanje svakodnevnih zadataka. Prema AI-ju imaju neutralan, ali oprezan stav – prepoznaju koristi, no još uvijek imaju dosta nepovjerenja.

AI avanturisti znatiželjni su i vole istraživati mogućnosti umjetne inteligencije. Koriste AI alate od nekoliko puta mjesečno do nekoliko puta tjedno za zabavu, učenje i u poslu. Prema AI-ju imaju pozitivan stav, uz tek manju dozu opreza.

AI entuzijasti su rani usvajači i napredni korisnici. AI alate koriste gotovo svakodnevno ili nekoliko puta tjedno, u poslu i privatno. Pozitivnog su stava i vide umjetnu inteligenciju kao izvor produktivnosti i napretka, ali i provjeravaju njezinu pouzdanost.

AI gurui tehnološki su znalci koji ne samo da koriste, nego i razvijaju AI rješenja. Aktivno dijele znanje, oblikuju smjer razvoja i potiču druge na odgovornu i inovativnu primjenu umjetne inteligencije.


Oznake:

AI alati AI alati za posao AI alati za svakoga AI avanturisti AI dostupno svima AI edukacija AI edukacija Hrvatski Telekom AI edukacija online AI edukacije online AI edukacijski program AI entuzijasti AI gurui AI i digitalna sigurnost AI i djeca AI i društvo AI i karijera AI i osobni razvoj AI i produktivnost AI i sigurnost podataka AI inovacije AI inovatori AI inspiracija AI integracija AI istraživanje AI korisnici AI kviz AI obuka AI praktičari AI prilike AI pristupačnost AI program AI promatrači AI revolucija AI rješenja AI rješenja za građane AI sadržaji AI sigurnost AI tečajevi Hrvatska AI tehnologija AI tehnologije budućnosti AI ti to možeš AI transformacija AI trendovi AI u Hrvatskoj AI u obrazovanju AI u obrazovnom sustavu AI u poslovanju AI u poslu AI u svakodnevnom životu AI učenje AI vještine budućnosti AI webinari AI za male poduzetnike AI za napredne korisnike AI za početnike AI za posao AI za život AI zajednica AI znanja i vještine AI znanje besplatna edukacija besplatni AI tečaj budućnost rada digitalna budućnost digitalna edukacija digitalna ekonomija digitalna inkluzija digitalna pismenost digitalna transformacija digitalna transformacija Hrvatske digitalne vještine edukacija o umjetnoj inteligenciji edukativni video AI etika umjetne inteligencije HalPet edukacije Hrvatski Telekom HT AI program HT edukacija HT istraživanje inkluzivna tehnologija interaktivni webinar kako koristiti umjetnu inteligenciju kako naučiti AI koji si AI tip kratki AI video Magenta AI Moj Telekom aplikacija nacionalni AI program nacionalni program edukacije odgovorna umjetna inteligencija odgovorno korištenje AI online edukacija pametni AI alati pametno korištenje AI Perplexity AI Hrvatska Perplexity Pro Hrvatska tipovi AI korisnika Toni Milun ulaganje u znanje umjetna inteligencija edukacija Hrvatska umjetna inteligencija Hrvatska umjetna inteligencija i budućnost umjetna inteligencija tečaj umjetna inteligencija u praksi umjetna inteligencija u školama umjetna inteligencija u svakodnevici umjetna inteligencija za sve

druge vijesti

baš naš festival, baš naš bundek, baš naš at the lake, baš naš zagreb, bundek festival, zagreb događanja rujan, zagreb koncerti 2025, zagreb festival rujan, događanja zagreb rujan 2025, što raditi u zagrebu rujan, najbolji festivali u zagrebu, zagreb nightlife, zagreb street food, street food festival zagreb, glazbeni festival zagreb, zagreb party, gdje izaći u zagrebu, zagreb rujan 2025 događanja, hrvatski festivali 2025, najbolji festivali hrvatska, cubismo koncert zagreb, indira forza koncert, abba tribute zagreb, cro dance party, senna m koncert, et zagreb nastup, kpp zagreb, dj party bundek, bundek koncerti, bundek događanja, zagreb otvoreni prostor događanja, open air festival zagreb, ljeto u zagrebu, jesen u zagrebu, lifestyle zagreb, gastro ponuda zagreb, zagreb burgeri, azijska hrana zagreb, zagreb foodie, gdje jesti u zagrebu, zagreb zalazak sunca, najbolja zabava u zagrebu, večernji izlazak zagreb, festivali hrvatska rujan, događanja hrvatska rujan 2025, festival u prirodi, festival kraj jezera, zagreb vikend događanja, zagreb vodič rujan, zagreb noćni život, gdje na piće u zagrebu, zagreb kokteli, zagreb lounge barovi, zagreb eventi 2025, koncerti hrvatska rujan, zagreb gastro scena, zagreb glazbena scena, najbolji događaji zagreb, vikend u zagrebu, zagreb kulturna događanja, zagreb jesenski festival, gdje u zagrebu 2025, zagreb festivalska atmosfera, zagreb ljetni festivali, zagreb top mjesta, zagreb izlasci, zagreb društveni život, zagreb društvena događanja, zagreb open air koncerti, festival za mlade zagreb, zagreb glazbeni događaji, zagreb restoran ulična hrana, zagreb street food zona, burger festival zagreb, bundek street food, gdje jesti na bundeku, zagreb latino koncert, zagreb ples na otvorenom, zagreb koncert na otvorenom, zagreb događanja kraj ljeta, zagreb festival na jezeru, zagreb party vikend, najbolja mjesta za izlazak u zagrebu, zagreb što raditi vikendom, zagreb druženje na otvorenom, zagreb foodie vodič, najbolja glazba zagreb, zagreb večernji provod, zagreb rujan festival, gdje ići u zagrebu rujan, zagreb jesen događanja, zagreb gastro festival, zagreb glazbeni festival 2025, zagreb social life, zagreb live music, zagreb najbolji koncerti, zagreb must visit mjesta, zagreb festival scena

Niko Čuturić za HELLO! Movember:”Mislio sam da je hrabrost ignorirati strah, dok nisam shvatio da brinut o sebi nije sebičnost — nego minimum”

Niko Čuturić jedno je od najprepoznatljivijih imena nove generacije hrvatskih influencera – kreator sadržaja koji je svojom autentičnošću i toplinom osvojio publiku na društvenim mrežama. Pod korisničkim imenom @kojeniko stvorio je prepoznatljiv svijet kratkih, duhovitih videa u kojima često utjelovljuje lik svoje majke, spajajući humor, emociju i svakodnevne situacije u formu koja je istodobno bliska i zarazna. Njegovi su skečevi postali viralni, a prirodnost i iskrenost koje donosi u svaki kadar izdvojile su ga iz mora sličnih kreatora. Osim što se istaknuo kao lice koje nasmijava tisuće ljudi, Niko je i netko tko otvoreno govori o osobnim temama – od iskustava vršnjačkog nasilja do zdravstvenih izazova koje je prošao. Upravo ta ranjivost i spremnost da progovori o stvarima koje mnogi skrivaju čine ga posebnim i važnim glasom u digitalnom prostoru. U svojoj kreativnosti kombinira humor i refleksiju, zabavu i emociju, stvarajući sadržaj koji prelazi granice običnog “influencanja”. Njegova estetika je čista, promišljena i uvijek iskreno njegova – bez pretvaranja, s dozom ironije i topline koja ga čini voljenim među publikom svih generacija.Danas Niko Čuturić broji više od sto tisuća pratitelja na TikToku i Instagramu, surađuje s brojnim brendovima i sudjeluje u javnim projektima koji promoviraju pozitivne društvene poruke. Ipak, unatoč rastućem uspjehu, ostaje dosljedan sebi – onaj koji voli nasmijati, potaknuti na razmišljanje i pokazati da je u redu biti stvaran.Niko ne gradi samo karijeru influencera, nego priču o mladom čovjeku koji svojim radom i pristupom redefinira što znači biti “javna osoba” u digitalnom dobu – s dozom šarma, iskrenosti i neupitnog talenta.

Celebrity News

15 studenoga 2025

L'Occitane

Jesam li ja promijenio rutinu ili je Movember promijenio mene? I zašto o ovim beauty novitetima pričaju baš svi

U mjesecu u kojem se širom svijeta ponovno otvara razgovor o muškom zdravlju, Movember se nametnuo kao više od simboličnog uzgoja brkova. Postao je ritual introspekcije, podsjetnik da briga o sebi nije luksuz nego nužnost, i trenutak u kojem se mnogi vraćaju osnovama – onim tihim, svakodnevnim odlukama koje oblikuju našu rutinu, ali i našu dobrobit. U tom se ozračju prirodno nameće i pitanje osobne njege, koje L’Occitane godinama tretira s posebnom ozbiljnošću, razvijajući proizvode koji poštuju kožu jednako kao i prirodu iz koje crpe inspiraciju. Ove jeseni upravo se ta filozofija otkriva u novom svjetlu, zahvaljujući opsežnom rebrandingu koji je brendu dao pročišćen, luksuzniji izraz, bez odricanja od onog po čemu je uvijek bio prepoznat, autentične kvalitete i promišljene nježnosti prema okolišu.

Beauty News

14 studenoga 2025