Barcaffè Barista Cup 2025: Regionalni spektakl kave koji je spojio strast, znanje i umjetnost u jednoj šalici
U zagrebačkoj Barcaffè Akademiji, Business Park 1A, ovog je tjedna miris svježe mljevene kave bio intenzivniji nego ikad. Na velikom finalu Barcaffè Barista Cupa 2025., održanom 7. listopada, okupilo se osam najboljih barista iz cijele regije — ljudi koji kavu ne pripremaju, već stvaraju. Atmosfera je bila ispunjena napetošću, preciznošću i kreativnom energijom, dok su natjecatelji u tri zahtjevne discipline pokazivali zašto je priprema savršene šalice kave prava umjetnost.
Finale je započelo klasičnom disciplinom – espresso. U tih nekoliko sekundi ekstrakcije sadržano je sve što barista jest: tehnička preciznost, razumijevanje balansa, snaga fokusa i osjećaj za trenutak. Slijedila je disciplina mliječnog napitka, gdje se svaka krema, linija i kontrast pretvaraju u estetski doživljaj — latte art koji odražava osobnost i kontrolu nad svakim detaljem.
No najuzbudljiviji trenutak bio je, očekivano, signature drink – autorski napitak s potpisom. U toj disciplini baristi su spajali znanje i intuiciju, mirise i teksture, tradiciju i inovaciju. Svaka šalica postala je mala scena, a svaka prezentacija – priča.
Publika, ispunjena ljubiteljima kave i profesionalcima iz industrije, pratila je svaki potez s iskrenim uzbuđenjem, dok je žiri odmjeravao svaki aspekt – od arome i balansa okusa do tehničke izvedbe i prezentacije.
Nakon napetog finala, titulu najboljeg bariste regije ponovno je osvojio Karlo Purić iz Hrvatske – nositelj prošlogodišnje titule. Njegov autorski napitak oduševio je žiri svojom tehničkom preciznošću, elegancijom i profinjenim razumijevanjem okusa. Drugo mjesto pripalo je Lejli Krasnić iz Bosne i Hercegovine, dok je treće mjesto zauzeo Jasmin Husić iz Slovenije. Uz prestižnu titulu, pobjednik je kući ponio i novčanu nagradu od 5.000 eura, ali još vrjednije – priznanje zajednice koja njeguje izvrsnost.
O pobjednicima je odlučivao šesteročlani stručni žiri sastavljen od vodećih imena regionalne barista scene: Nik Oroši, Matija Matijaško, Filip Lipnik, Peter Šević, Toni Matas i Aleš Gorenc, koji je ujedno bio i glavni sudac. Njihova stručnost i pažljivo promišljanje o svakom detalju činili su natjecanje ne samo fer, nego i inspirativnim.
Barcaffè Barista Cup nije samo natjecanje – to je regionalna platforma koja povezuje bariste, potiče razmjenu znanja i podiže svijest o kulturi kave. Kako je istaknula Tihana Vujčić, direktorica marketinga Barcaffèa: „Ovaj događaj utjelovljuje srž naše filozofije – predanost edukaciji, dijeljenju znanja i stvaranju prostora gdje se rađaju novi prvaci. Kava je ovdje više od pića, ona je emocija, ritual i poveznica među ljudima.“
Lejla Krasnić, Karlo Purić, Jasmin Husić (foto: D. Kokorić/ Kabinet portret)
Posjetitelji su, osim natjecateljskog dijela, imali priliku uživati u degustacijama Barcaffè Espressa i Java specialty kave, kao i u koktelima inspiriranima kavom. Atraktivan nastup brazilskih plesačica dodatno je oživio poveznicu s Brazilom – zemljom iz koje potječe duh kave, ritam i energija koju su natjecatelji prenijeli u svaku kapu svog napitka.
Slaven Romac, glavni direktor Strateškog poslovnog područja Pića, Emil Jr. Tedeschi, rukovoditelj prodaje za specialty kave, Mate Štetić, potpredsjednik Atlantic Grupe za Strateško poslovno područje Kava te Strateško poslovno područje Slatko i slano, Tihana Vujčić, direktorica marketinga i razvoja Barcaffèa, Tomislav Krpina, komercijalni direktor Barcaffèa
Iza cijelog događaja stoji Barcaffè tim – Slaven Romac, Emil Jr. Tedeschi, Mate Štetić, Tihana Vujčić i Tomislav Krpina – koji već godinama oblikuju regionalnu kava-kulturu i pomiču granice kvalitete. Barcaffè Barista Cup 2025. potvrdio je svoj status vodećeg regionalnog događaja posvećenog baristima i ljubiteljima kave. Riječ je o projektu koji istodobno slavi znanje, tehniku, estetiku i emociju, podsjećajući nas da prava kava nikad nije samo piće – ona je doživljaj.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.