Top 10 američkih trendova koje još (nismo) prihvatili… ali hoćemo. Jer Europa više ne zna reći “ne”
Nakon što smo raščlanili baby showere, gender reveal partyje i engagement photoshoote, vrijeme je da zavirimo u mračnu budućnost. U nju nas, polako ali sigurno, vode društvene mreže, reality kultura i vječna potreba da budemo „u trendu“. Jer ako nešto postoji na TikToku, uskoro će postojati i u dnevnoj sobi tvoje prijateljice iz Rijeke, Pariza ili Osijeka.
Predstavljamo: Top 10 najbizarnijih američkih trendova koje još nismo posvojili – ali vrlo vjerojatno hoćemo.
1. Sip & See party
Varijacija baby showera za one koji vole produžiti show.
Dakle, baby shower ste imali prije poroda, ali što kad se beba rodi? Onda slijedi Sip & See – event na kojem prijatelji „piju i gledaju“ tvoju bebu. Ti još krvariš, imaš mastitis, nisi spavala tri dana, ali moraš posložiti stol s cupcakesima i ukrasiti dnevni boravak balonima s natpisom „Welcome little Leo“.
Poanta? Pokloni + Instagram content. Jer bebu nisi rodila, ti si je – lansirala.
2. Push present
Dijete je najljepši poklon. Ali ne toliko kao Cartier narukvica.
Ako tvoj partner misli da je to što si rodila herojski čin – super. Što ako to odluči obilježiti poklonom koji vrijedi više od dječjih kolica? Dobrodošla u američki svijet „push present“ darova! Dijamanti, satovi, dizajnerske torbice – jer ljubav je stvarna tek kad ima certifikat.
Zasad još nije masovno zaživjelo kod nas, ali samo pričekaj da jedna influencerica u regiji to objavi. Game over.
3. Bridal proposal box
Jer ni djeveruše više nisu sigurne od teatralnosti.
Nekoć si prijateljicu jednostavno pitala: „Hej, hoćeš mi biti kuma?“ Danas moraš naručiti personaliziranu kutiju s natpisom „Will you be my bridesmaid?“, u kojoj je mini šampanjac, svijeća, magnet, bilješke i personalizirana gumica za kosu.
I naravno – kutija mora biti esthetic. Jer inače si neosjetljiva i uopće se nisi potrudila.
4. Divorce party
Kad brak završi, vrijeme je za konfete.
Nekad se razvod događao u tišini i uz prijatelje koji bi ti donijeli vino i brisali tvoje suze. Danas se razvod slavi. Organiziraju se divorce partyji s tematskom dekoracijom („She said boy bye“), tortama u obliku slomljenog srca i fotokutkom s natpisom „Free at last“.
Ne čudi nas da ovo dolazi. Kad su svi aspekti života postali sadržaj, ni kraj braka više ne može biti iznimka.
5. Prom dress reveal video
Jer ne samo da ideš na maturalnu, moraš najaviti kako ćeš izgledati.
Trend koji se proširio među američkim tinejdžerima: objavljivanje videa u kojem se „otkriva“ haljina za maturalnu večer. Dramatična glazba, slow motion kadrovi, majka koja plače u pozadini.
Prva europska škola koja ovo prihvati – neka zna da više nikad neće biti mira. Jer što je maturalna večer bez tri tjedna predigre?
6. Potpisivanje prsnika
Doslovno – kolege iz škole ti se potpisuju po prsima (ili ortopedskom steznom oklopu nakon operacije).
Ovo je iz domene najčudnijih TikTok trendova: cure koje nakon povećanja grudi ili operacije kralježnice pozivaju prijatelje da im se „potpišu“ na ortopedski korzet. Uskoro bi se moglo proširiti i na Europu kao neka vrsta „body reveal“ partyja uz Sharpie markere.
Nismo tražili ovo. Nitko nije. Ipak – znamo da dolazi.
7. Mini photo session za sve: diplome, ispite, preseljenja…
Završila si faks? Bravo. Preselila si se? Super. Položila si ispit iz Statistike 2? Vrijeme je za profesionalnog fotografa, buket peonija i styling by Zara!
U Americi više ne postoji „običan dan“. Sve je pozornica. Europa polako kupuje stative.
8. First day of school sign
Ispred kuće. Uz ploču. S natpisom.
Roditelji u SAD-u imaju običaj da dijete prvog dana škole fotografiraju s pločom na kojoj piše ime, razred i omiljena hrana. Slatko? Možda. Ali kad svi počnu raditi iste fotke svake godine, pitanje je tko to radi zbog djeteta, a tko zbog pratitelja?
Već se pojavljuje i kod nas. Zasad u digitalnom obliku – uskoro i s personaliziranim rekvizitima.
9. Dog birthday party
Tvoja kujica ima rođendan? Vrijeme je za tulum. Kapice, torta bez šećera, bone-shaped keksići, a gosti – naravno – druge pseće princeze.
U Americi je ovo već odavno norma. U Europi? Pa… ako nisi još bio na rođendanu labradora s foto-kutkom i goody bagovima za goste, samo pričekaj.
10. Retirement party s temom
Odlazak u mirovinu više nije odlazak u mir. U Americi je to zadnja prilika za veliku zabavu. Tema? Wild West, Hawaii, 80’s disco – ovisno o karakteru umirovljenika. A sve s DJ-em, koktelima, kostimima i tortom u obliku – birokratskog ormara.
Zvuči daleko? Pitaj HR odjel većih korporacija u Europi. Spoiler alert: razmišljaju o tome.
Kad zabava postane pritisak
Upozorenje na kraju? Svi ovi trendovi dolaze sa slatkim imenom i šarenim balonima, ali u pozadini se krije – pritisak. Jer više ništa nije dovoljno. Ni beba, ni zaruke, ni preseljenje, ni završena škola. Sve mora biti show. S publikom. I hashtagom.
Pitanje za nas, Europu, koja je nekad znala reći: „Ma samo dođi na kavu.“ Hoćemo li znati reći ne?
Nekad smo s pomalo superiornim osmijehom gledali američke filmove i mislili: „Aww, kako slatko, ali to kod nas nikad ne bi prošlo.“ Danas? Danas Europom paradiraju kolone automobila okićenih ružičastim i plavim balonima, dok mladi par u Zagrebu, Pragu ili Milanu pritišće tipku koja će – uz dim, konfete i svjetlosne efekte vrijedne polufinala Eurosonga – otkriti je li njihova beba on ili ona.
Čim otvorite oči, ruke se već refleksno pružaju prema telefonu. Alarm utihne, a vi, napola još sanjivi, već kucate po ekranu. Provjeravate poruke, pregledavate Instagram, skrolate TikTok – a da i ne ustanete iz kreveta. Možda mislite: „Samo malo, brzo ću pogledati...“ No, što ako vam kažemo da upravo taj ‘mali trenutak’ može upropastiti cijelo jutro?
Petra Pinjuh danas je ime koje izaziva znatiželju i divljenje, ali njezin put do coacha za partnerske veze i seksulanost nije bio klasičan, niti očekivan. Iza nje stoji uspješna korporativna karijera, godine vođenja timova i postizanja ciljeva u svijetu prodaje, ali i duboka spoznaja da „savršeno“ izvana ne znači ispunjeno iznutra. Upravo to nezadovoljstvo, pomiješano s intuicijom i strašću za ljudskim odnosima, dovelo ju je do odluke da napusti siguran posao i zakorači u svijet koji mnogi još uvijek smatraju tabuom.
Ako ste milenijalac – osoba rođena između 1981. i 1996. godine – možda ćete se osjećati prozvano jer postoji fenomen koji je upravo vas stavio pod lupu: millennial pause.
Postoji trenutak na internetu koji otkriva više o našoj dobi nego sve ankete zajedno. Nije to filter, ni emoji, ni traper kroj iz ormara – nego način na koji pritišćemo “record” i kako se izgledamo u prvih par sekundi videa.
Ghosting, gaslighting, negging… kao da popis toksičnih ljubavnih trendova nije već dovoljno dug, na scenu je stigao još jedan – quiet dumping. Najkraće rečeno, riječ je o ljubavnom ponašanju koje kombinira pasivnu agresiju quiet quittinga iz poslovnog svijeta i emocionalnu okrutnost ghostinga, ali uz daleko suptilniju, dugotrajniju i često bolniju metodu prekida.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.