Ovaj tjedan bio je prilično kaotičan kada je riječ o vijestima o klimi. Od požara u Turskoj i Grčkoj do oluja nad Švicarskom, Italijom, Francuskom i uragana nad Karibima, jasno je da klimatska kriza utječe na naše vrijeme. Ali nije sve tako crno i vjetrovito – bilo je i pozitivnih vijesti o klimi ovog tjedna.
Naime, Vatikan će uskoro proizvoditi 100 posto svoje električne energije iz obnovljivih izvora, s planom pape Franje za izgradnju solarne elektrane.
Solarna elektrana će se nalaziti izvan Rima na terenu od 424 hektara koji je u vlasništvu Vatikana, a dodat će kapacitet postojećim solarnim panelima unutar talijanske prijestolnice. Kada radovi budu dovršeni, Vatikan će postati najmanja zemlja (po površini) koja je potpuno energetski neovisna.
Obnovljivi izvori energije postaju hit među sve više zemalja
Vatikan će se pridružiti sedam drugih zemalja u svijetu koje proizvode najmanje 99,7 posto svoje energije iz obnovljivih izvora. To su: Albanija, Butan, Nepal, Paragvaj, Island, Etiopija i Demokratska Republika Kongo.
Štoviše, 40 zemalja je proizvodilo najmanje 50 posto svoje električne energije iz obnovljivih izvora između 2021. i 2022. godine, a 11 od tih zemalja je u Europi. Njemačka je sposobna kratko vrijeme raditi 100 posto iz obnovljivih izvora, a udio zelene električne energije u Ujedinjenom Kraljevstvu skočio je za 10,5 posto između 2021. i 2022. godine.
U Škotskoj, tehnologija obnovljivih izvora energije generirala je ekvivalent od 113 posto potrošnje električne energije u 2022. godini. Iako je većina ove energije bila iz vjetra, predviđa se prelazak na solarnu energiju u narednim desetljećima.
Obnovljivi izvori energije postati će glavni izvori energije u svijetu do 2050. godine.
„Zbog tehnoloških smjerova koje su postavili prošli zakoni, možda smo prešli nepovratnu točku preokreta za solarnu energiju. Solarna energija postupno dolazi dominirati globalnim tržištima električne energije, bez daljnjih klimatskih politika,” rekli su istraživači koji su objavili studiju u časopisu Nature Communications.
Prema Independentu, „Solarna energija je najrasprostranjeniji energetski resurs na Zemlji, a njezina ekonomska privlačnost brzo raste u ciklusu sve većih ulaganja.”
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
Xiaomi je nedavno predstavio svoj najnapredniji robotski usisavač Robot Vacuum 5 Pro, inteligentnog kućnog asistenta koji svakodnevno održavanje doma podiže na razinu potpuno nove sofisticiranosti.
Zimski dani imaju neku posebnu čar, onu koja se ne može opisati samo svjetlucavim lampicama i mirisom cimeta. To je čar trenutaka provedenih s ljudima koje volimo, dok zajedno hodamo i istražujemo skrivene kutke gradova ili jednostavno uživamo u prirodi obasjanoj blagim zimskim suncem.
Kad se jutro polako razlije po Zagrebu, grad se budi u ritmu između snova i stvarnosti, a život postaje kolekcija trenutaka koji zaslužuju da ih zabilježimo. Upravo u tim prvim zrakama sunca, gdje svaka ulica skriva svoju priču, započinje mali dnevni ritual Dubravke i Donovana, spoj stila, slobode i elegancije. Njihova nova Fiat Grande Panda nije samo automobil; ona je pokretni dnevni boravak, svjedok svakog osmijeha, svakog pogleda i svakog mirisa grada koji se otkriva korak po korak. U HELLO! duhu, tu svakodnevicu pretvaramo u lifestyle, gdje moda, gastronomija, urbana avantura i elegancija vožnje postaju trenuci koji nadilaze običan dan i pretvaraju ga u priču koju vrijedi ispričati.
Luksuz je dugo bio sinonim za sjaj, visoki sjaj. Za komade koji blistaju pod reflektorima, za etikete koje se prepoznaju i prije nego što primijetiš sam proizvod. No posljednjih godina dogodila se tiha revolucija: ljudi su počeli otvarati prozore svojih života i dopuštati svježem zraku da promijeni pravila igre. Novi luksuz više nije ekskluzivan, nego uključiv. Nije bučan, nego smiren. Nije nešto što posjeduješ da bi impresionirao svijet, nego da bi olakšao život sebi. Jednostavnost je postala cool. I to ne kao trend, nego kao filozofija.
Internet je danas poput šarma na prvom spoju. Može djelovati očaravajuće, glatko i dotjerano izvana, ali čim shvatiš da je sve samo scenografija i prazna retorika, gubiš interes. Nema ništa privlačnije od veze u kojoj su stvari jasne, u kojoj je sve izrečeno bez muljanja, bez “vidjet ćemo”, bez šarenih fraza koje zvuče lijepo, ali ne znače baš ništa.
Savršeno izbrušeni smijeh na Instagramu, nedjeljni stol pun avokada koji se u stvarnosti već pretvorio u mrzovoljnu smeđu pastu, te “spontana” fotografija s plaže iza koje stoji dvadesetak pokušaja i jedan izgorjeli nos. Čini se da smo svi zajedno odigrali jednu dugačku predstavu idealnog života, ali publika se polako razilazi. Danas je u modi nešto sasvim drugačije. Novi luksuz je kada se više ne trudimo izgledati luksuzno.
U svijetu u kojem su marketinške parole ponekad jednako glasne kao sportski komentatori koji prenose finale, generacija Z i milenijalci mirno su podigli ruku i rekli: dosta nam je buke. Prestali su se paliti na prazna obećanja i „sjajne“ kampanje koje sjaje samo do trenutka kada otvoriš kutiju i vidiš da unutra zapravo nema ničega osim puno plastike i još više razočaranja.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.