Mobiteli su postali neodvojiv dio naše svakodnevice, zamijenili su kalendar, budilicu, poštanski sandučić, telefon… Mobiteli su postali ekstenzija naših tijela u 21. stoljeću. S tolikom potražnjom, razne marke i brendovi svoje uređaje plasiraju kao one najbolje, najbrže ili najpametnije. Kako možemo saznati kvalitetu mobitela prije nego što na njih potrošimo više od tisuću eura?
Na mobitelu prvo gledamo veličinu i kameru
Prvo što vidimo na svakom mobitelu jest veličina, nekadašnji trendovi povećavanja zaslona sa svakom novom generacijom uređaja više se ne prakticiraju, a većina mobitela na današnjim policama ima dijagonalni presjek od 6,3 do 6,5 inča. Sve veće od 6,5 inča prestaje biti praktično jer se rubovi ekrana više ne mogu dodirnuti bez dodatnog napora.
Iduće vrijedno pogleda su kamera i baterija, elementi koji najviše variraju od modela do modela, pa tako najskuplji, flagship, modeli (Iphone Pro Max, Samsung Ultra…) dolaze s najpreciznijim kamerama i najdugovječnijim baterijama, ali su isto tako i ponekad dvostruko skuplji od standardnih modela.
Modernije funkcije kao Face ID (otključavanje mobitela preko lica) i ugrađena AI tehnologija pronalazimo kod dva najveća brenda mobilnih uređaja, Apple i Samsung, koji sa svojim Iphone i Samsung Galaxy serijama već godinama drže i dižu standard mobitela. Ipak, za najnoviji Iphone 16 i Samsung Galaxy S25, mora se izdvojiti pristojan iznos od minimalno 1200 €.
Ipak, brendovi koji nisu mainstream, kao što su Huawei, Oneplus i Redmi, pružaju napredne uređaje s možda malo slabijim kamerama, malo kraćim baterijskim životom i softwareom, ali po mnogo pristupačnijim cijenama, tako da je važno istražiti ponude prije nego što se odlučite na kupnju.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
Xiaomi je nedavno predstavio svoj najnapredniji robotski usisavač Robot Vacuum 5 Pro, inteligentnog kućnog asistenta koji svakodnevno održavanje doma podiže na razinu potpuno nove sofisticiranosti.
Zimski dani imaju neku posebnu čar, onu koja se ne može opisati samo svjetlucavim lampicama i mirisom cimeta. To je čar trenutaka provedenih s ljudima koje volimo, dok zajedno hodamo i istražujemo skrivene kutke gradova ili jednostavno uživamo u prirodi obasjanoj blagim zimskim suncem.
Kad se jutro polako razlije po Zagrebu, grad se budi u ritmu između snova i stvarnosti, a život postaje kolekcija trenutaka koji zaslužuju da ih zabilježimo. Upravo u tim prvim zrakama sunca, gdje svaka ulica skriva svoju priču, započinje mali dnevni ritual Dubravke i Donovana, spoj stila, slobode i elegancije. Njihova nova Fiat Grande Panda nije samo automobil; ona je pokretni dnevni boravak, svjedok svakog osmijeha, svakog pogleda i svakog mirisa grada koji se otkriva korak po korak. U HELLO! duhu, tu svakodnevicu pretvaramo u lifestyle, gdje moda, gastronomija, urbana avantura i elegancija vožnje postaju trenuci koji nadilaze običan dan i pretvaraju ga u priču koju vrijedi ispričati.
Luksuz je dugo bio sinonim za sjaj, visoki sjaj. Za komade koji blistaju pod reflektorima, za etikete koje se prepoznaju i prije nego što primijetiš sam proizvod. No posljednjih godina dogodila se tiha revolucija: ljudi su počeli otvarati prozore svojih života i dopuštati svježem zraku da promijeni pravila igre. Novi luksuz više nije ekskluzivan, nego uključiv. Nije bučan, nego smiren. Nije nešto što posjeduješ da bi impresionirao svijet, nego da bi olakšao život sebi. Jednostavnost je postala cool. I to ne kao trend, nego kao filozofija.
Internet je danas poput šarma na prvom spoju. Može djelovati očaravajuće, glatko i dotjerano izvana, ali čim shvatiš da je sve samo scenografija i prazna retorika, gubiš interes. Nema ništa privlačnije od veze u kojoj su stvari jasne, u kojoj je sve izrečeno bez muljanja, bez “vidjet ćemo”, bez šarenih fraza koje zvuče lijepo, ali ne znače baš ništa.
Savršeno izbrušeni smijeh na Instagramu, nedjeljni stol pun avokada koji se u stvarnosti već pretvorio u mrzovoljnu smeđu pastu, te “spontana” fotografija s plaže iza koje stoji dvadesetak pokušaja i jedan izgorjeli nos. Čini se da smo svi zajedno odigrali jednu dugačku predstavu idealnog života, ali publika se polako razilazi. Danas je u modi nešto sasvim drugačije. Novi luksuz je kada se više ne trudimo izgledati luksuzno.
U svijetu u kojem su marketinške parole ponekad jednako glasne kao sportski komentatori koji prenose finale, generacija Z i milenijalci mirno su podigli ruku i rekli: dosta nam je buke. Prestali su se paliti na prazna obećanja i „sjajne“ kampanje koje sjaje samo do trenutka kada otvoriš kutiju i vidiš da unutra zapravo nema ničega osim puno plastike i još više razočaranja.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.