Opći bojkot: usporedba cijena kozmetičkih proizvoda u Njemačkoj i Hrvatskoj ponovno nas je šokirala
Ruku na srce, hrvatski građani vole kukati, no rijetko poduzimaju konkretne korake u borbi protiv onoga što im smeta, odnosno narušava kvalitetu života. Međutim, 24. siječnja održan je prvi bojkot koji je urodio plodom jer su podaci Porezne uprave pokazali da je broj izdanih računa u trgovinama pao za 44 % te je ukupan iznos računa smanjen za 53 %.
Platforma “Halo, inspektore” koja stoji iza cijele inicijative, sada poziva na novi bojkot koji je krenuo još jučer, no uključuje i sljedeće dane. S obzirom na to da internetom kolaju različite informacije te su mnogi zbunjeni time što se i kada bojkotira, izdvajamo precizne datume i smjernice kako postupati.
Usporedba cijena kozmetičkih proizvoda u Njemačkoj i Hrvatskoj
Od 30. siječnja do 5. veljače – ne kupujemo u LIDLU, DM-U i EUROSPINU,
Od 30. siječnja do 5. veljače ne kupujemo: COCA-COLU i druga gazirana pića, FLAŠIRANU VODU i DETERDŽENTE,
Petak, 31. siječnja – OPĆI BOJKOT I NE KUPUJEMO NIŠTA, NE IDEMO NI U JEDNU VRSTU TRGOVINE ILI USLUŽNE DJELATNOSTI (drogerije, shopping centri, kafići, benzinske crpke, online kupnja itd.).
Kako bismo se podsjetili, premda je teško zaboraviti, zašto su bojkoti toliko aktualni i važni, usporedili smo cijene nekoliko kozmetičkih proizvoda iz online ponude njemačkog Amazona i hrvatskog d&m-a. Iako smo već znali da su razlike značajne, rezultati su nas uspjeli šokirati.
Primjerice, pakiranje o.b. ProComfort tampona (54 komada) u Njemačkoj košta 5,79 eura, dok se u Hrvatskoj manje pakiranje od 33 komada prodaje za 6,40 eura.
Cijena Gillette Blue 3 jednokratnih britvica (8 komada) u Hrvatskoj iznosi 8,25 eura, dok je u Njemačkoj gotovo upola niža – 4,15 eura. Još veća razlika vidljiva je kod Gillette Fusion Power britvica (4 komada) – u Hrvatskoj se prodaju za 22,55 eura, dok je u Njemačkoj cijena 15,60 eura. Gillette Venus Breeze britvice (4 komada) također su skuplje kod nas – 19,90 eura, dok ih u Njemačkoj možete kupiti za 16,75 eura.
Velika razlika u cijeni vidi se i kod proizvoda za pranje rublja. Lenorov omekšivač (1,5 l) u Hrvatskoj košta 5,95 eura, dok je u Njemačkoj veće pakiranje od 1,7 l 3,94 eura. Arielov tekući deterdžent (4 l) u Njemačkoj košta 19,43 eura, dok se u Hrvatskoj 2,15 l prodaje za 16,95 eura.
Slična situacija je i kod proizvoda za osobnu njegu. Nivea Soft Cream gel za tuširanje (250 ml) u Hrvatskoj košta 2,60 eura, dok isti proizvod u Njemačkoj iznosi 1,56 eura. L’Oréal Hyaluron Plump šampon (1 l) u Njemačkoj se može kupiti za 7,83 eura, dok u Hrvatskoj bočica od 0,4 l stoji 5,75 eura. Još jedan značajan primjer je Garnierova micelarna voda, koja u Hrvatskoj košta 8,75 eura, dok je u Njemačkoj cijena znatno niža – 3,73 eura.
Kada bismo usporedili ukupnu cijenu obje košarice ovih proizvoda, razlika bi iznosila oko 20 eura što je u kontekstu razlike u standardu između Njemačke i Hrvatske – itekako zabrinjavajuće. U zemlji s višim primanjima i jačom kupovnom moći, osnovni proizvodi su značajno jeftiniji, dok se u Hrvatskoj, gdje su prosječne plaće osjetno niže, za iste artikle mora izdvojiti mnogo više, a gdje su tek hrana i ostale potrepštine!
Nekad smo s pomalo superiornim osmijehom gledali američke filmove i mislili: „Aww, kako slatko, ali to kod nas nikad ne bi prošlo.“ Danas? Danas Europom paradiraju kolone automobila okićenih ružičastim i plavim balonima, dok mladi par u Zagrebu, Pragu ili Milanu pritišće tipku koja će – uz dim, konfete i svjetlosne efekte vrijedne polufinala Eurosonga – otkriti je li njihova beba on ili ona.
Čim otvorite oči, ruke se već refleksno pružaju prema telefonu. Alarm utihne, a vi, napola još sanjivi, već kucate po ekranu. Provjeravate poruke, pregledavate Instagram, skrolate TikTok – a da i ne ustanete iz kreveta. Možda mislite: „Samo malo, brzo ću pogledati...“ No, što ako vam kažemo da upravo taj ‘mali trenutak’ može upropastiti cijelo jutro?
Petra Pinjuh danas je ime koje izaziva znatiželju i divljenje, ali njezin put do coacha za partnerske veze i seksulanost nije bio klasičan, niti očekivan. Iza nje stoji uspješna korporativna karijera, godine vođenja timova i postizanja ciljeva u svijetu prodaje, ali i duboka spoznaja da „savršeno“ izvana ne znači ispunjeno iznutra. Upravo to nezadovoljstvo, pomiješano s intuicijom i strašću za ljudskim odnosima, dovelo ju je do odluke da napusti siguran posao i zakorači u svijet koji mnogi još uvijek smatraju tabuom.
Ako ste milenijalac – osoba rođena između 1981. i 1996. godine – možda ćete se osjećati prozvano jer postoji fenomen koji je upravo vas stavio pod lupu: millennial pause.
Postoji trenutak na internetu koji otkriva više o našoj dobi nego sve ankete zajedno. Nije to filter, ni emoji, ni traper kroj iz ormara – nego način na koji pritišćemo “record” i kako se izgledamo u prvih par sekundi videa.
Ghosting, gaslighting, negging… kao da popis toksičnih ljubavnih trendova nije već dovoljno dug, na scenu je stigao još jedan – quiet dumping. Najkraće rečeno, riječ je o ljubavnom ponašanju koje kombinira pasivnu agresiju quiet quittinga iz poslovnog svijeta i emocionalnu okrutnost ghostinga, ali uz daleko suptilniju, dugotrajniju i često bolniju metodu prekida.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.