Znate li što je kanadski smoking? Možda ga upravo sada nosite
Celebrityji ga obožavaju nositi u slobodnim trenucima.
20 ožujka 2024
PROFIMEDIA
20 ožujka 202417:00
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Svi ljubitelji trapera dobro se sjećaju trenutka kad su se na dodjeli glazbenih nagrada MTV-a Britney Spears i Justin Timberlake pojavili u traperu od glave do pete. Ideja nošenja trapera uz traper svakih se sedam do osam godina vraća u modu, a ako je vjerovati brojnim celebrityjima – omiljene traperice kombinirat ćemo s traper košuljama i jaknama i ove sezone. Takozvani kanadski smoking ovih je dana prošetala Bella Hadid, a samo nekoliko tjedana prije nje, u sličnim su kombinacijama snimljeni Justin Timberlake, Katie Holmes, Irina Shayk i mnoge druge poznate osobe.
Bella HadidPROFIMEDIA
Što je to kanadski smoking?
Ako još niste upoznati s terminom kanadski smoking, vrijeme je da doznate što je to. Tko zna, možda ga upravo nosite.
Kanadski smoking (Canadian tuxedo), podrazumijeva nošenje trapera na traper, a taj je izraz skovan davne 1951. godine te je nastao zahvaljujući velikoj američkoj zvijezdi Bingu Crosbyju.
Justin TimberlakePROFIMEDIA
Nakon dugog dana provedenog u lovu Bing Crosby pokušao se prijaviti u jedan hotel u Vancouveru odjeven u traper, no hotel ga je odbio jer nije bio dovoljno elegantno odjeven.
Tvrtka Levi’s prepoznala je priliku i za Crosbyja izradila smoking od trapera koji je spojila sa svojim slavnim modelom traperica 501 i taj komplet duhovito nazvala kanadski smoking. Fantastičan PR potez svidio se mnogima i od tada je ideja nošenja traper jakne ili košulje uz traperice poznata pod tim nazivom.
U svijetu preplavljenom trendovima koji dolaze i odlaze gotovo preko noći, često je izazov pronaći osobni stil koji nije tek preslika nečijeg Instagram profila ili trenutnog hypea.
U vremenu kada je svaka Instagram objava potencijalni trend, a svaka priča u shopping aplikaciji obećava instant modni makeover, lako je izgubiti vlastiti identitet i zamijeniti ga uniformiranim kombinacijama koje možda lijepo izgledaju na ekranu, ali ne odražavaju nas.
Postoji jedno nepisano pravilo u modnom svijetu koje je generacijama muškarce držalo pod strogim režimom boja i nijansi, pravilo koje je uporno tvrdilo da plava i crna nikada ne smiju biti prisutne rame uz rame u muškom stilu jer bi kombinacija tih dvaju tonova mogla stvoriti vizualni nesklad. No, vrijeme prolazi, a moda neumorno pomiče granice i mijenja pravila, pokazujući da ono što je nekad bilo greška, danas može postati izraz suptilne elegancije i modne sofisticiranosti.
Iako je ljeto iza nas i sunčeve zrake više ne griju s takvom neumoljivom energijom, uspomene na dane provedene na plaži još uvijek odjekuju u svježini kasnog poslijepodneva i mirisu soli u zraku, a zajedno s njima ostaju i tragovi modnih pogrešaka koje su, svjesno ili ne, mnogi muškarci činili dok su šetali uz obalu ili se pokušavali pokazati u svojoj najbolje odmjerenoj verziji ljetnog stila.
Odjeća nije samo funkcionalna potreba; ona je tiha poruka koju šaljemo svijetu, način na koji govorimo o svojoj osobnosti, samopouzdanju i stilu, a da pritom ne izgovorimo niti jednu riječ.
Postoji tanka, gotovo nevidljiva linija između zrelog, elegantnog stila i onog koji neprimjetno sklizne u zastarjelost. Muškarci koji su u određenom trenutku života pronašli “svoj način odijevanja” često ostanu zarobljeni u njemu, nesvjesni da se moda – i kontekst u kojemu se odijevamo – neprestano mijenjaju.
Sako je dugo bio simbol formalnosti – komad koji se iz ormara vadi samo kada prigoda zahtijeva „bolji dojam“: vjenčanja, poslovni sastanci, večere s dres-kodom.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.