Znate li što je kanadski smoking? Možda ga upravo sada nosite
Celebrityji ga obožavaju nositi u slobodnim trenucima.
20 ožujka 2024
PROFIMEDIA
20 ožujka 202417:00
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Svi ljubitelji trapera dobro se sjećaju trenutka kad su se na dodjeli glazbenih nagrada MTV-a Britney Spears i Justin Timberlake pojavili u traperu od glave do pete. Ideja nošenja trapera uz traper svakih se sedam do osam godina vraća u modu, a ako je vjerovati brojnim celebrityjima – omiljene traperice kombinirat ćemo s traper košuljama i jaknama i ove sezone. Takozvani kanadski smoking ovih je dana prošetala Bella Hadid, a samo nekoliko tjedana prije nje, u sličnim su kombinacijama snimljeni Justin Timberlake, Katie Holmes, Irina Shayk i mnoge druge poznate osobe.
Bella HadidPROFIMEDIA
Što je to kanadski smoking?
Ako još niste upoznati s terminom kanadski smoking, vrijeme je da doznate što je to. Tko zna, možda ga upravo nosite.
Kanadski smoking (Canadian tuxedo), podrazumijeva nošenje trapera na traper, a taj je izraz skovan davne 1951. godine te je nastao zahvaljujući velikoj američkoj zvijezdi Bingu Crosbyju.
Justin TimberlakePROFIMEDIA
Nakon dugog dana provedenog u lovu Bing Crosby pokušao se prijaviti u jedan hotel u Vancouveru odjeven u traper, no hotel ga je odbio jer nije bio dovoljno elegantno odjeven.
Tvrtka Levi’s prepoznala je priliku i za Crosbyja izradila smoking od trapera koji je spojila sa svojim slavnim modelom traperica 501 i taj komplet duhovito nazvala kanadski smoking. Fantastičan PR potez svidio se mnogima i od tada je ideja nošenja traper jakne ili košulje uz traperice poznata pod tim nazivom.
U svijetu preplavljenom trendovima koji dolaze i odlaze gotovo preko noći, često je izazov pronaći osobni stil koji nije tek preslika nečijeg Instagram profila ili trenutnog hypea.
U vremenu kada je svaka Instagram objava potencijalni trend, a svaka priča u shopping aplikaciji obećava instant modni makeover, lako je izgubiti vlastiti identitet i zamijeniti ga uniformiranim kombinacijama koje možda lijepo izgledaju na ekranu, ali ne odražavaju nas.
Postoji jedno nepisano pravilo u modnom svijetu koje je generacijama muškarce držalo pod strogim režimom boja i nijansi, pravilo koje je uporno tvrdilo da plava i crna nikada ne smiju hodati rame uz rame u muškom stilu jer bi kombinacija tih dvaju tonova mogla narušiti sklad i stvoriti vizualni nesklad, no vrijeme neumoljivo prolazi, a moda neumorno pomiče granice i mijenja pravila, pokazujući da ono što je nekad bilo greška, danas može postati izraz suptilne elegancije i modne sofisticiranosti.
Iako je ljeto iza nas i sunčeve zrake više ne griju s takvom neumoljivom energijom, uspomene na dane provedene na plaži još uvijek odjekuju u svježini kasnog poslijepodneva i mirisu soli u zraku, a zajedno s njima ostaju i tragovi modnih pogrešaka koje su, svjesno ili ne, mnogi muškarci činili dok su se kretali uz obalu ili se pokušavali pokazati u svojoj najbolje odmjerenoj verziji ljetnog stila.
Odjeća nije samo funkcionalna potreba; ona je tiha poruka koju šaljemo svijetu, način na koji govorimo o svojoj osobnosti, samopouzdanju i stilu, a da pritom ne izgovorimo niti jednu riječ.
Postoji tanka, gotovo nevidljiva linija između zrelog, elegantnog stila i onog koji neprimjetno sklizne u zastarjelost. Muškarci koji su u određenom trenutku života pronašli “svoj način odijevanja” često ostanu zarobljeni u njemu, nesvjesni da se moda – i kontekst u kojemu se odijevamo – neprestano mijenjaju.
Dugo je vremena sako bio simbol formalnosti – komad koji se iz ormara vadi samo kada prigoda zahtijeva „bolji dojam“. Vjenčanja, poslovni sastanci, večere s dres-kodom.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.