Od metalnih vezica do perja – Kimi Bičanić stvara modne komade koje nitko nije očekivao

U svijetu mode često nailazimo na kreativce čiji rad nadilazi estetsku vrijednost i postaje priča sama za sebe. Kimi Bičanić, mlada dizajnerica i studentica diplomskog studija Modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, upravo je jedna od tih osoba. Svoju umjetničku avanturu započela je kroz glazbu i suvremeni ples, a umjetnost joj je od malih nogu bila neizostavan dio svakodnevnog života. Inspirirana obiteljskim naslijeđem kreativnosti, još kao dijete istraživala je različite forme izražavanja, od vizualnih umjetnosti do vlastitih modnih kreacija. Moda joj se svidjela jer spaja estetiku, osobni izraz i eksperimentiranje s materijalima.

08 rujna 2025

kimi
HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Kimi je poznata po svojoj hrabrosti u spajanju nespojivog – od gipsanih korzeta do suknji od metalnih vezica – a u procesu stvaranja nju pokreće znatiželja i želja za istraživanjem granica vlastitih ideja. Svaki njezin projekt rezultat je pomnog balansiranja emocije, forme i materijala, a osobni rukopis u njezinim radovima jasno je prepoznatljiv. Njezina filozofija dizajna temelji se na eksperimentiranju, a nepredvidivost, odvažnost i eksperimentalnost tri su riječi koje najbolje opisuju njezin rad.

Sudjelovanje u projektu uz renomirani brend eNVy room bila je za Kimi emotivna potvrda dosadašnjeg rada i prilika da poveže akademsko znanje s profesionalnim iskustvom. Reinterpretacija odabrane vjenčanice rezultirala je suvremenim komadom “White Noise” – bomber jaknom i hlačama – u kojem se jasno prepoznaje njezina estetika, ali i poštovanje sofisticiranog identiteta brenda. Posebno je ponosna na inovativno kombiniranje materijala, poput samta i perja, čime je postigla vizualnu dinamiku i neočekivanu eleganciju.

Za Kimi izlaganje u Muzeju suvremene umjetnosti predstavlja priznanje, ali i odgovornost – potvrdu da mladi dizajneri mogu ostaviti trag u hrvatskoj modnoj sceni. Ona ističe važnost obrazovanja na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, ali i suradnje s brendovima, kao ključnih koraka u profesionalnom razvoju. Kimi vjeruje da budućnost nosi brojne izazove i suradnje, ali i priliku za stvaranje kolekcija koje komuniciraju priču, emociju i inovaciju. S vizijom da jednog dana vodi vlastiti atelje i oblikuje hrvatsku i međunarodnu modnu scenu, Kimi Bičanić postaje simbol nove generacije dizajnera koji hrabro spajaju kreativnost, tehniku i osobni izraz.

kimi

Možete li se ukratko predstaviti i reći nam što Vas je dovelo do svijeta mode?

Zovem se Kimi Bičanić, imam 23 godine te sam studentica druge godine diplomskog studija Modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu. Dolazim iz obitelji kreativaca, stoga je umjetnost oduvijek bila prisutna u mojoj svakodnevici. Moja umjetnička avantura započela je vrlo rano – odrastajući u Zagrebu, završila sam glazbenu školu te školu suvremenog plesa, što mi je dalo snažnu osnovu za razumijevanje ritma, forme i izraza. Kroz glazbu i pokret naučila sam kako umjetnost može pričati priče i izazivati emocije, što me prirodno privuklo i drugim oblicima kreativnog izražavanja, uključujući vizualnu umjetnost i dizajn. Još kao dijete voljela sam stvarati vlastite kreacije. S ponosom sam nosila svoje prve rukotvorine i uživala u tome da moja ideja može postati opipljiva. Rani kontakt s modom i eksperimentiranje s materijalima učvrstio je moju ljubav prema dizajnu. Moda mi je način da spojim sve ono što volim – estetiku, umjetnost i osobni izraz. Sve što stvaram prožeto je strašću za umjetnosti i znatiželjom. Svakim novim projektom nastojim istraživati vlastite granice kreativnosti i spretnosti te dokazati samoj sebi da ništa nije nemoguće.

Što Vas najviše pokreće u procesu stvaranja – emocija, forma, materijal ili nešto drugo?

U procesu stvaranja najviše me pokreće sve ono u čemu vidim prostor za istraživanje i razvijanje. To može biti emocija, forma, boja ili tekstura – često se radi o kombinaciji različitih elemenata. Volim istraživati ideje koje na prvi pogled djeluju nespojivo i pronalaziti način da ih povežem. Posebno me intrigira proces pretvaranja zamisli u djelo, kada ideja polako poprima oblik u stvarnom svijetu. Uživam u eksperimentiranju s materijalima, uključujući ponovnu upotrebu materijala koji su inicijalno imali drugu namjenu te pronalaženju novih, neočekivanih namjena za njih. Igra s neobičnim kombinacijama materijala često rezultira neočekivanim rješenjima, poput korzeta od gipsa, suknje od metalnih vezica, jakne od metalnih ringova za ključeve ili prsluka od tenisica. Najuzbudljiviji dio stvaranja je kada ideja počne živjeti i kada stvaranje postaje interakcija između mene i materijala. Za mene poanta stvaranja nije samo krajnji rezultat, već proces otkrivanja, eksperimentiranja i stjecanja novih znanja.

kimi

Kada biste morali svoj dosadašnji rad opisati u tri riječi, koje bi to bile?

Nepredvidiv, eksperimentalan, odvažan.

Kako ste reagirali kada ste saznali da ste odabrani da budete dio ovog projekta uz eNVy room?

Kada sam saznala da ću biti dio ovog projekta uz eNVy room, bila sam zahvalna i uzbuđena što mogu biti dio tima koji cijeni inovativnost. Trenutak je bio i emotivan, jer sam shvatila koliko je prethodni rad mojih kolega i mene prepoznat i cijenjen. Posebno mi je značajno što nam kao studentima projekt pruža jedinstvenu priliku da radimo uz renomirani hrvatski brend, upoznamo način rada u industriji i steknemo iskustvo ključno za naš daljnji profesionalni razvoj. Također me u tom trenutku ispunila znatiželja –  da istražim nove ideje i pokažem svoj osobni stil u ovom kontekstu. Odmah sam počela zamišljati kako mogu najbolje izraziti sebe s pomoću materijala, forme i detalja. Osjećaj zadovoljstva bio je isprepleten s energijom i motivacijom za stvaranje nečeg posebnog. Za mene je to bio trenutak potvrde da su se dosadašnji trud i rad isplatili. Vjerujem da je ovaj projekt izvrsna prilika da se istaknemo kao mladi hrvatski dizajneri i izgradimo temelje za vlastitu karijeru.

kimi

Koja je bila Vaša početna ideja pri odabiru bridal modela i što Vas je u njemu privuklo?

Moja početna ideja bila je pronaći model koji je svojim krojem ili materijalom odmaknut od klasičnog poimanja vjenčanice, ali u sebi nosi dovoljno prostora za reinterpretaciju. Privukla me jasnoća linija i dinamičnost korištenog materijala. Osjetila sam da takav model nudi čvrstu osnovu, a istovremeno dopušta igru s detaljima. Posebno me inspirirala čistoća forme jer daje mogućnost naglašavanja osobnog rukopisa. U toj jednostavnosti vidjela sam veliku snagu i priliku za eksperiment. Kada sam prvi put ugledala bridal model koji sam odabrala za interpretaciju, bilo je jasno da je to model za mene jer se svojom pojavom jasno izdvaja od ostalih modela. Zato sam odlučila da je taj model savršena polazna točka za moj rad.

Na koji ste način reinterpretirali odabranu vjenčanicu i koliko ste u nju unijeli svog osobnog rukopisa?

Bomber jakna s predimenzioniranom kapuljačom i hlače, pod nazivom “White Noise”, predstavljaju suvremenu reinterpretaciju eNVy room vjenčanice, čija je osnovna inspiracija bogata tekstura i voluminozni izgled. Prilikom reinterpretacije vjenčanice pokušala sam izdvojiti nekoliko elemenata koje želim koristiti pri stvaranju vlastite kreacije, poput siluete suknje i teksture materijala. Htjela sam zadržati prepoznatljiv efekt odabranog bridal modela, ali ga nadograditi suvremenim elementima. U interpretaciju sam unijela detalje koji odražavaju moj osobni estetski senzibilitet. Koristila sam kontrast materijala kako bih stvorila dinamiku i dodatnu dimenziju. Posebnu pažnju posvetila sam teksturi jer smatram da ona kreaciji daje karakter. Ovim dizajnom pokušala sam prikazati i vlastito shvaćanje ženstvenosti, koje kombinira snagu i nježnost. Korišteni materijali ostali su bijele boje, poput vjenčanice, jer sam htjela jasnu poveznicu s izvornim modelom. Oba komada izrađena su od bijelog samta, koji svojom mekom površinom daje vizualnu i taktilnu privlačnost, dok je preko njega našiveno perje koje unosi dinamiku i trodimenzionalnost. Korištenje krojeva karakterističnih za svakodnevnu odjeću, poput bomber jakne i ravnih hlača, stvara kontrast s dekorativnim materijalima. Time sam htjela prikazati kako se elementi svečane odjeće mogu prenijeti u nove oblike kroz inovativnu upotrebu tkanina i tekstura.

kimi

Koliko je za Vas izazovno bilo balansirati između poštovanja estetike eNVy rooma i stvaranja nečeg potpuno novog?

Balansiranje između poštovanja estetike eNVy rooma i stvaranja vlastitog izraza bilo je jedno od najvećih izazova ovog projekta. Njihova estetika je vrlo prepoznatljiva, sofisticirana i ženstvena, pa sam znala da je važno ne narušiti taj identitet. U isto vrijeme, željela sam unijeti svoj potpis kako bih pokazala da u radu postoji i moja vizija. Najteže je bilo pronaći mjeru između toga da ne idem predaleko i da ne ostanem previše unutar sigurnih granica. Analizirala sam njihove modele i pokušala razumjeti što je srž njihove estetike. Potom sam razmišljala o načinima kako te elemente reinterpretirati, a ne kopirati. U dizajnu sam se oslanjala na čistoću linija i efektne detalje, ali sam ih prilagodila svom stilu. Taj proces mi je pomogao da razvijem osjećaj za suradnju i prilagodbu. Shvatila sam da se poštovanje može izraziti kroz inovaciju, a ne samo kroz imitaciju. Ponosna sam jer smatram da sam uspjela zadržati duh eNVy rooma, a ipak stvoriti nešto što nosi moj rukopis.

Možete li nam otkriti neki detalj ili tehnički postupak u radu na koji ste posebno ponosni?

Posebno sam ponosna na kombinaciju materijala koja na prvi pogled djeluje nespojivo, poput samta i perja. Spojila sam njihovu različitu teksturu kako bih stvorila osjećaj dinamike i sofisticiranosti. Rad s takvim materijalima zahtijevao je preciznost i pažljivo planiranje kako bi kompozicija ostala skladna. Svaki element sam pozicionirala tako da naglašava formu i istovremeno zadržava prozračnost i lepršavost. Smatram da ta kombinacija materijala daje jakni i hlačama neočekivanu eleganciju i suvremenost. Posebno sam ponosna što sam uspjela postići sklad ova dva materijala bez narušavanja cjelokupnog izgleda kreacije. Taj postupak omogućava igru svjetla i sjene, što dodatno ističe detalje kroja. Vjerujem da je upravo ta hrabrost u kombiniranju kontrasta ono što čini moj rad osobitim. Rad na ovoj kreaciji naučio me mnogo o balansiranju estetike i eksperimentiranju s materijalima. Osjećam veliko zadovoljstvo jer je rezultat vizualno dojmljiv i nosi moj prepoznatljiv rukopis.

kimi

Što za Vas znači činjenica da će Vaši radovi biti prikazani u Muzeju suvremene umjetnosti, pred publikom i industrijom?

Za mene je to ogroman čin priznanja koji potvrđuje da moj rad ima svoje mjesto u ozbiljnom kulturnom kontekstu. Osjećam veliku čast što će moja kreativnost biti predstavljena pred stručnom i širokom publikom. To je motivacija da nastavim razvijati svoj stil i usavršavati tehniku. Istovremeno, takva prilika donosi i veliku odgovornost jer moj rad postaje vidljiv široj industriji. Smatram da je izlaganje u muzeju potvrda ozbiljnosti i profesionalnosti projekta. To je također prilika za povezivanje s ljudima iz modne i umjetničke scene. Osjećam ponos što moj rukopis može komunicirati s publikom na visokom estetskom nivou. Takva scena omogućuje i refleksiju o vlastitom radu i njegovoj umjetničkoj vrijednosti. Vjerujem da će ovo iskustvo oblikovati moj daljnji profesionalni razvoj. Konačno, to je i potvrda da mladi dizajneri mogu doprinijeti modnoj sceni Hrvatske.

Kako gledate na ulogu Tekstilno-tehnološkog fakulteta u formiranju mladih dizajnera u Hrvatskoj?

Tekstilno-tehnološki fakultet igra ključnu ulogu u obrazovanju mladih dizajnera jer pruža temeljno znanje i praktične vještine. Studenti tamo uče kako spojiti kreativnost i tehniku, što je osnova za profesionalni razvoj. Fakultet nudi priliku za istraživanje različitih materijala i tehnologija, što je neprocjenjivo u modnom dizajnu. Mentori i profesori pružaju stručnu podršku i smjernice koje oblikuju dizajnerski rukopis. Važno je i što studenti imaju priliku raditi na projektima koji simuliraju profesionalni rad. Fakultet također potiče inovativnost i kritičko razmišljanje. Kroz suradnju s industrijom studenti dobivaju iskustvo koje kasnije mogu prenijeti u stvarni posao. Smatram da je obrazovanje na fakultetu temelj za samopouzdanje i sposobnost samostalnog dizajniranja. Također, fakultet promiče hrvatsku modnu kulturu i pomaže mladima da ju aktivno oblikuju. Na kraju, njegov utjecaj na formiranje mladih dizajnera je dugoročan i presudan za budućnost domaće modne scene.

kimi

Koji je, po Vašem mišljenju, najveći doprinos brenda eNVy room hrvatskoj modi i koliko Vas je njihova estetika inspirirala?

Najveći doprinos eNVy rooma je u tome što su uspjeli povezati vlastitu estetiku i prepoznatljiv dizajn s hrvatskom modnom scenom. Njihov rad pokazuje da sofisticiranost i ženstvenost mogu biti glavne odlike domaćih brendova. Inspirirala me njihova sposobnost da svaki komad nosi priču i emociju. Posebno me fascinirala njihova preciznost u krojevima i pažnja na detalje. Njihova estetika mi je bila vodič i izvor ideja, ali uvijek sam se trudila unijeti vlastiti rukopis. Smatram da su postavili standard za kvalitetu i profesionalnost u domaćoj modi. Njihove kolekcije pokazuju da moda može biti umjetnička, ali i nosiva. Njihov rad naglašava važnost skladanja estetike i funkcionalnosti. Njihova posvećenost detalju i eleganciji potaknula me da budem ambicioznija u svom radu. Zahvaljujući njima, i mladi dizajneri imaju jasan uzor i inspiraciju.

Kako biste opisali aktualnu modnu scenu u Hrvatskoj – što je ono što Vas veseli, a gdje vidite prostor za napredak?

Modna scena u Hrvatskoj je danas vrlo raznolika i kreativna, što me jako veseli. Sve više mladih dizajnera pokazuje hrabrost i inovativnost u svojim kolekcijama. Veseli me i činjenica da publika sve više prepoznaje lokalne brendove i prati ih. Istovremeno, vidim prostor za napredak u međunarodnoj prezentaciji naših dizajnera. Nedostaje jača povezanost s globalnim modnim tržištima i platformama. Smatram da bi promocija putem digitalnih kanala mogla biti bolja i češća. Također, važna je bolja podrška industrije u smislu proizvodnje i distribucije. Veseli me što scena postaje inkluzivnija i otvorenija za nove eksperimente mladih dizajnera. S druge strane, i dalje postoji prostor za edukaciju o brend menadžmentu i poslovnim strategijama. Sve u svemu, vidim mnogo potencijala koji tek treba u potpunosti biti iskorišten.

kimi

Što mislite da je presudilo da baš Vi budete izabrani među studente koji će sudjelovati u ovom projektu?

Vjerujem da je presudila kombinacija kreativne ideje i tehničke preciznosti koju je cijela moja generacija pokazala u svojim dosadašnjim radovima. Kao generacija, moji kolege i ja imamo vrlo raznolike stilove te izvrsnu sposobnost da prenesemo osobni rukopis u odjevni predmet. Osobno, važna je bila motivacija i strast prema modi koju uvijek nastojim pokazati. Osim toga, bitne uloge imale su sposobnost samostalnog rada. Možda je presudila i hrabrost da eksperimentiram s materijalima i tehnikama. Svojim pristupom sam uspjela pokazati zrelost i profesionalnost unatoč mladosti. Također, mislim da je važna bila i sposobnost da kombiniram tradiciju i inovaciju. Vjerujem da su prepoznali i entuzijazam kojim pristupam projektu. Svi ovi faktori zajedno su oblikovali odluku da baš ja sudjelujem. Na kraju, osjećam veliku zahvalnost i motivaciju da opravdam to povjerenje.

Na koji način vidite svoju buduću suradnju s modnim brendovima i koliko Vam je važna ta poveznica između akademskog i profesionalnog svijeta?

Suradnju s modnim brendovima vidim kao odličnu priliku za primjenu svega što sam naučila tijekom studija. Takva poveznica omogućava da teorija i praksa postanu jedno i da se razvije stvarni profesionalni identitet. Važna mi je jer pomaže u razumijevanju tržišnih zahtjeva i očekivanja industrije. Istovremeno, omogućuje i dijalog između mladih dizajnera i etabliranih profesionalaca. Suradnja otvara prostor za mentorstvo, razmjenu iskustava i nove ideje. Također, mislim da je korisna za izgradnju reputacije. Želim razvijati projekte koji kombiniraju umjetničku viziju i komercijalnu primjenjivost. Smatram da takva iskustva ubrzavaju profesionalni rast i kreativni razvoj. Poveznica između akademskog i profesionalnog svijeta ključna je za kvalitetan početak karijere. Na kraju, vjerujem da će takve suradnje omogućiti i dugoročnu održivost i prepoznatljivost mog dizajnerskog rada.

kimi

Kad zamislite sebe za deset godina, gdje biste voljeli biti – na kojoj modnoj pisti, u kojem ateljeu ili s kakvim projektom?

Još uvijek se pronalazim i razvijam kao modni dizajner, stoga ne mogu sa sigurnošću reći gdje bih voljela biti za deset godina. Nadam se da mi budućnost nosi mnoge uzbudljive projekte i suradnje s hrvatskim i svjetski poznatim dizajnerima i brendovima. U budućnosti bih voljela imati vlastiti atelje u kojem stvaram kolekcije koje odražavaju moj stil i osobni identitet. Također bih voljela dobiti priliku izlagati svoje radove na međunarodno poznatim modnim pistama, čak i svjetskim. Želim razvijati inovativne materijale i tehnike koji postavljaju nove standarde u modi. Važno mi je da moji projekti komuniciraju priču i emociju. Voljela bih surađivati s renominiranim brendovima i mentorirati mlađe dizajnere. Smatram da bih za deset godina trebala biti u poziciji da oblikujem i utječem na modnu industriju.

kimi


Oznake:

bomber jakna dizajn i emocije dizajn i funkcionalnost dizajn i inovacija dizajn i tehnologija dizajn odjevnih predmeta dizajn vjenčanica dizajn za muzeje dizajnerska inovacija dizajnerski proces dizajnerski rukopis eksperiment s tkaninama eksperimentalan rad eksperimentalna moda eksperimentalni dizajn eksperimentalni modni komadi eksperimentiranje u modi eNVy room estetika brenda estetika u modi hlače hrvatska modna scena hrvatski dizajneri hrvatski modni brend hrvatski modni talent inovativna moda inovativne kombinacije materijala inovativni dizajn inovativni materijali intervju izlaganje mode Kimi Bičanić kombinacija materijala kreativan dizajn kreativna inspiracija kreativne kolekcije kreativni izazovi kreativni pristup teksturama kreativni proces kreativno stvaranje kreativnost u modi krojevi i siluete materijali u dizajnu mentorstvo u modi mladi dizajneri mladi kreativci mladi modni inovatori mladi talenti u modi moda i emocija moda i osobni izraz moda i profesionalni razvoj moda i trendovi moda i trodimenzionalnost moda i umjetnost moda i znatiželja moderni modni izrazi modna edukacija modna estetika modna industrija modna inspiracija modna preciznost modna scena hrvatske modna vizija modne kolekcije modni atelje modni brendovi modni detalji modni dizajn modni eksperimenti modni fakultet modni identitet modni izazovi modni projekt modni stil modni umjetnik Muzej suvremene umjetnosti nepredvidiv dizajn odjeća i emocija odjeća i umjetnost odjevni predmeti s karakterom odvažni dizajn osobni rukopis prepoznatljiv modni stil profesionalna moda profesionalni razvoj dizajnera reinterpretacija klasične vjenčanice reinterpretacija mode reinterpretacija tradicionalne mode reinterpretacija vjenčanice samta i perje sofisticirani dizajn stil i estetika student dizajna student modnog dizajna suvremena moda suvremena odjeća suvremene modne tehnike suvremeni modni izrazi tekstilni dizajn Tekstilno-tehnološki fakultet tekstura u modi trendovi u modi umjetnički pristup modi umjetnost i moda vizualna dinamika vizualni identitet vizualni izrazi u modi White Noise kolekcija ženska moda

druge vijesti