Kad se moda pretvori u priču – Mate Rončević oživio je jedan od najkultnijih komada svih vremena
U vremenu u kojem se moda često svodi na brze geste i prolazne trendove, rijetki su trenuci kada se odjevni komad pretvori u priču. Upravo se to dogodilo kad je Mate Rončević, jedan od najpoznatijih domaćih PR-ovaca, na događanju portala Buro247, posvećenom omiljenom piću urbane generacije – espresso martiniju – iz svog modnog fundusa izvukao jaknu koja nije tek odjevni predmet, nego kultni simbol jedne modne ere.
Radi se o kožnatoj jakni iz legendarne suradnje Maison Martin Margiela i H&M-a, predstavljene u studenom 2012. godine, u trenutku kad je modni svijet još uvijek vjerovao u ideju da se visoka moda i mainstream mogu spojiti u zajedničku viziju. Suradnja je tada predstavljala pravu modnu revoluciju: Margielina dekonstrukcija i konceptualnost ušla je u trgovine koje su dotad bile rezervirane za masovnu proizvodnju. Jakna koju danas nosi Mate postala je jedan od najprepoznatljivijih komada cijele kolekcije, a njezina se vrijednost mjeri ne samo u cijeni, nego i u statusu koji donosi svakome tko je nosi.
Ta jakna, poznata pod nazivom belt jacket, izrađena je gotovo u potpunosti od remenja različitih nijansi kože. Složena je poput mozaika, u kojem se isprepliću tonovi karamele, konjaka, tamne čokolade i crne, a svaka traka nosi trag teksture, patine i vremena. Kopče, šavovi i metalni elementi nisu skriveni; oni su istaknuti, naglašeni, vidljivi – kao da svaka priča koju je Margiela ispričao svojom dekonstrukcijom dobiva svoj nastavak u svakom zavoju remena. Jakna se ne podvrgava pravilima kroja. Ona ih ruši. Njezina linija nije simetrična, njezin kraj nije čist. Ona izgleda kao da je već živjela, kao da ima prošlost, i upravo u tome leži njezina moć.
Kada Mate Rončević uđe u prostor obasjan toplim svjetlima, u kojem se miješaju mirisi kave i koktela, ta jakna ne ulazi s njim – ona ga najavljuje. Ona privlači poglede, ali ne zato što je upadljiva, nego zato što nosi značenje. U svijetu u kojem se modni status često mjeri brendom, ova jakna pripada rijetkoj vrsti komada koji nose priču, ne logotip. Na njemu izgleda potpuno prirodno, kao da je oduvijek bila njegova. On je nosi s lakoćom, bez potrebe za objašnjenjem, bez ijedne riječi koja bi potvrdila ono što je očito: da razumije modu na razini koja prelazi estetiku.
Margielina filozofija uvijek je bila usmjerena na reinterpretaciju, na igru između vidljivog i skrivenog, na ironiju i distanciju od mode kao spektakla. H&M je tom suradnjom tu filozofiju približio javnosti, a belt jacket postala je njezina najzornija materijalizacija. Danas, više od desetljeća kasnije, taj komad ima gotovo muzejski status. Nositi ga znači prizvati vrijeme kada je moda još imala težinu, kada je dizajn bio komentar, a ne samo proizvod.
Mate Rončević to razumije. Kada odjene taj komad, on ne pokušava oživjeti prošlost, nego potvrditi sadašnjost. Njegov modni odabir nije nostalgičan, nego svjestan. U trenutku kad se većina trendova rađa i nestaje na društvenim mrežama, on odabire trajnost. Njegov modni instinkt prepoznaje vrijednost u onome što ima priču, teksturu, sloj i smisao.
Tako se na večeri ispunjenoj smijehom, svjetlima i ritmom razgovora o stilu, espresso martini pretvorio u metaforu za atmosferu – sofisticiranu, ali s dozom provokacije. I dok su drugi birali jednostavnost, Mate je odabrao složenost. Njegova jakna nije bila samo outfit večeri, nego podsjetnik da se pravi stil ne može kupiti. On se gradi, nosi i čuva.
Modna dizajnerica pokazala je zašto je jedna od najbolje odjevenih Hrvatica – maslinasti tonovi, teddy kaput i statement detalji stvorili su styling o kojem svi pričaju.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
Božićna HELLO! večera, održana u zagrebačkom restoranu Mime’s, i ove je godine okupila niz inspirativnih žena čiji stil i prisutnost stvaraju posebnu adventsku atmosferu. Među njima se istaknula i Nikolina Miletić Minovska, koja je svojim profinjenim modnim izričajem unijela dodatnu dozu glamura u jednu od najljepših predblagdanskih večeri u gradu.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.