Jedan od najupečatljivijih modnih lookova nosila je prva dama SAD-a Jackie Kennedy. Ružičasti kostim koji je nosila 22. studenog 1963. povezan je s tragedijom.
Kada je njezin suprug, predsjednik John F. Kennedy ubijen (a ubio ga je Lee Harvey Oswald), Jackie Kennedy nosila je kostim od ružičastog tweeda, ukrašen zlatnim gumbima i upotpunjen bijelim rukavicama i odgovarajućim “pillbox” šeširom koji je nosila iznad savršeno oblikovanih smeđih pramenova.
Predsjednik je upucan u otvorenom automobilu u Dallasu u Teksasu, dok je sjedio uz svoju suprugu. Ona je kasnije iz automobila izašla prekrivena njegovom krvlju. Odbijajući promijeniti odjeću ili se oprati, prva dama je poručila: “Neka vide što su učinili.”
Od prvih dama uvijek se očekuje da nose odjeću koju je dizajnirao neki američki brend, no ovaj kostim je replika Chanelovog kostima. Kako bi izbjegla kritike, a da pritom ne žrtvuje izgled, Jackie Kennedy je nabavila repliku dizajna iz kolekcije jesen/zima 1961. francuskog modnog brenda Chanel, koju je za nju prekrojio salon Chez Ninon iz Park Avenuea, poznat po tome što je prilagođavao mnogo odjeće za gospođu Kennedy.
Kostim Jackie Kennedy pojavljuje se i u hit filmu
Sličnost je bila nevjerojatna, a taj je kostim (koji je nosila mnogo puta prije tog kobnog dana) stručno rekreirala kostimografkinja Madeline Fontaine za film “Jackie” iz 2016. redatelja Pabla Larraína. Natalie Portman je tumačila naslovnu ulogu i rekla za USA Today: “Ludo je kad odjeća postane simbol, kad vidite nešto tako prepoznatljivo. Sam kostim priča priču. A s krvlju na njemu ima povijest Amerike na sebi.”
Madeline Fontaine rekla je: “Morali smo osigurati da outfit bude što sličniji originalu, da bude što je moguće povijesno točniji.”
Kostim se čuva u klimatiziranom trezoru Nacionalnog arhiva izvan Washingtona još od 1964. godine. Međutim, prema zahtjevu obitelji Kennedy, javnost ga neće vidjeti do 2103. godine. Kostim je u posjedu Nacionalnog arhiva od 1964. godine, ali zakonski je pripadao kćeri Jackie Kennedy, Caroline Kennedy, nakon smrti prve dame 1994. godine. 2003. godine je potpisan akt o darivanju uz uvjet da se javnosti ne prikaže još 100 godina.
Zanimljivo je da su ovo jedini artefakti koji podliježu toj specifičnoj odredbi. Kostim još uvijek ima tragove predsjednikove krvi, a obitelj se odlučila zadržati ove predmete toliko vremena kako bi izbjegli spekulacije o atentatu. Jedini dijelovi koji nedostaju su šešir “pillbox” i bijele rukavice, koji su izgubljeni u kaosu toga kobnoga dana.
Modna dizajnerica pokazala je zašto je jedna od najbolje odjevenih Hrvatica – maslinasti tonovi, teddy kaput i statement detalji stvorili su styling o kojem svi pričaju.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
Božićna HELLO! večera, održana u zagrebačkom restoranu Mime’s, i ove je godine okupila niz inspirativnih žena čiji stil i prisutnost stvaraju posebnu adventsku atmosferu. Među njima se istaknula i Nikolina Miletić Minovska, koja je svojim profinjenim modnim izričajem unijela dodatnu dozu glamura u jednu od najljepših predblagdanskih večeri u gradu.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.