Kako je Zagreb tri dana postao grad otvorenih vrata i zašto ga više nećete gledati istim očima?
Treći Open House Zagreb završio je u večernjim satima obilaskom ZET-ove Remize, ali atmosfera koja je protekla kroz sve tri festivalske dane nije nestala s izlaskom posjetitelja iz zgrada, trgova i parkova. Grad je tih dana govorio vlastitim jezikom, a oni koji su ga slušali, mogli su osjetiti kako arhitektura ne pripada samo crtama na papiru nego svima koji njome prolaze i pod njom žive.
Svaka zgrada, svaka fasada i svaki trg otkrivali su skrivene priče koje dugo stoje neispričane i čekaju da ih netko primijeti, dok stručni vodiči poput Darka Užarevića otvaraju vrata razumijevanja i otkrivanja gradskih slojeva. Taj spoj povijesti, suvremenog urbanog ritma i svakodnevnog života potaknuo je posjetitelje da se zagledaju u Zagreb drugačijim očima i da arhitekturu dožive kao dijalog između prostora i ljudi ističući kako festival nije samo skup događaja, nego iskustvo koje spaja građane s gradom i njegovim pričama.
Nasljeđe budućnosti koje se otvara u razgovoru sa svakim kutkom grada
Tema ovogodišnjeg festivala, „Nasljeđe budućnosti“, nudila je putovanje kroz povijest i modernost istovremeno, otkrivajući kako se prošlost i budućnost arhitekture isprepliću u svakodnevnom urbanom tkivu Zagreba. Posjetitelji su u tri dana imali priliku proći kroz više od četrdeset lokacija i osjetiti grad u svom stvarnom ritmu, ali i u onom zamišljenom, koji arhitekti oblikuju i prilagođavaju potrebama ljudi.
Kroz stručno vođene ture i razgovore s vodičima, otkrivala se povezanost svakog prostora sa životima onih koji ga nastanjuju, stvarajući osjećaj da grad postaje blizak i razumljiv, da arhitektura postaje razgovor, a ne samo materijal i konstrukcija. Open House Zagreb u svom trećem izdanju potvrdio je da suvremeni urbani festivali mogu biti više od običnog obilaska – oni su prostor dijaloga, mjesto gdje se prepoznaje važnost svakog kutka grada i gdje građani otkrivaju bogatstvo vlastitog okruženja.
Ulaz na sve lokacije bio je otvoren za tisuće posjetitelja, a stručni vodiči, umjetnička ravnateljica Dubravka Vrgoč i izvršna ravnateljica Tomislava Blatnik stvorili su iskustvo koje ostaje u sjećanju ne zbog svečanosti, nego zbog stvarnog susreta s gradom i njegovim slojevima. Taj susret pokazuje da arhitektura ne završava kad zatvorimo vrata zgrade, već traje kroz naše promišljanje, osjećaj i razgovor sa svakim kutkom grada.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.