Zagreb zauvijek mlad: Alphaville prvi put u Hrvatskoj rasplesali publiku svih generacija
Zagreb je sinoć disao u ritmu nostalgije i elektronskih beatova, pretvarajući se u pulsirajuću pozornicu na kojoj su se spojile prošlost i sadašnjost. Legendarni njemački bend Alphaville, ikone svjetskog synth-popa, prvi je put zakoračio pred hrvatsku publiku i podario joj večer koja će se dugo pamtiti. Zagrebački velesajam bio je preplavljen uzbuđenjem, a publika, sastavljena od nekoliko generacija, okupila se kako bi zajedno otpjevala stihove koji već četiri desetljeća ne gube na snazi.
Koncert je otvorila eksplozivna izvedba pjesme „The Jet Set“, trenutak u kojem je prostorom zavladala euforija i u kojem su mnogi shvatili – ovo nije tek koncert, ovo je povijesni susret. Frontmen Marian Gold, karizmatičan i besprijekorno energičan, u svom obraćanju podsjetio je na putovanje koje traje već četrdeset godina: „Večeras vas vodimo na glazbeno putovanje kroz povijest Alphavillea. Možete li vjerovati da je prošlo toliko vremena?“ Publika je odgovorila pljeskom koji se pretvorio u zajedničku pjesmu, a Zagreb je na tren postao Berlin osamdesetih.
Kad su zazvučali prvi taktovi „Big in Japan“, vrijeme je stalo. Ruke su bile u zraku, a tisuće glasova stopilo se u jedan, podsjećajući da glazba doista briše sve granice. Slijedili su „Romeos“, „Summer in Berlin“ i „Sounds Like a Melody“, no prava kulminacija večeri došla je uz bezvremensku „Forever Young“. Himna koja je nadživjela generacije, pjesma koja je pronašla put i do TikToka i ponovno osvojila svijet, ispunila je zagrebačku dvoranu poput molitve. Publika ju je otpjevala od prvog do posljednjeg stiha, dok je Gold tek simbolično vodio melodiju. Bio je to trenutak zajedništva koji će ostati urezan u kolektivno pamćenje.
Set lista vodila je publiku kroz sve faze Alphavilleova stvaralaštva – od ranih hitova poput „Dance With Me“ i „A Victory of Love“ do emotivnog iznenađenja kada je Goldu na sceni pridružila njegova kći Lily Becker, otpjevavši s njim dirljivu „Red Rose“. Bilo je to ne samo glazbeno, već i obiteljsko svjedočanstvo o tome kako pjesme mogu prelaziti s generacije na generaciju.
Osnovani 1982., Alphaville su se upisali u povijest kao pioniri synth-popa, umjetnici koji su bili ispred svog vremena. Njihov debitantski album Forever Young postao je simbol jedne ere, a danas, četiri desetljeća kasnije, njihovi su hitovi ponovno na vrhovima ljestvica. Njihova suradnja s Njemačkim filmskim orkestrom Babelsberg na albumu Eternally Yours ili remasterirana kompilacija Forever! Best of 40 years potvrđuju – Alphaville su i dalje neumorni, aktualni i vječno mladi.
S više od 20 milijuna slušatelja mjesečno na Spotifyju i pjesmama koje su preslušane više od 1,8 milijardi puta, Alphaville nisu tek bend koji evocira uspomene, već fenomen koji spaja generacije i inspirira nove umjetnike. To potvrđuje i činjenica da su David Guetta i Ava Max prošle godine objavili novu verziju „Forever Young“, donijevši pjesmi moderno ruho, ali ostavljajući joj dušu kakvu joj je Alphaville udahnuo još davne 1984.
Sinoćnji koncert bio je dokaz da prava glazba ne stari. Zagrebački velesajam bio je prepun pjesme, plesa, emocija i zajedničkog sjećanja na to kako je izgledala mladost – i kako, zahvaljujući ovakvim večerima, i dalje može izgledati. Alphaville je prvi put u Hrvatskoj, a čini se da će taj trenutak ostati zauvijek mlad.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.