Melanin predstavlja “Med” – pjesmu koja liječi, miriše na promjene i ostaje dugo nakon što utihne
Nakon što su nas prošle godine osvojili debitantskim albumom “Second Breakfast Club”, indie-rock trojac Melanin vraća se s novim singlom koji zvuči poput tople kapi svjetla u sivom danu. Njihova nova pjesma, “Med”, nije tek glazbeni desert, nego — kako sami kažu — “jelo o promjeni perspektive, o nijansama između dviju apsolutnih vrijednosti, o ispijanju ponosa u mnogo malih gutljaja”.
Na prvu, “Med” je nježna i melodična pjesma koja te uvlači u svoj ritam kao da si već odavno tu, u nekom paralelnom prostoru između sjećanja i sadašnjosti. Ali ispod te sanjive površine skriva se mnogo više: priča o transformaciji, o trenucima u kojima naučiš pronaći ljepotu u onome što ti je prije bilo teško. To je pjesma o pronalaženju svjetla u gorčini – i o tome kako ponekad upravo tuga ima najmekši refren.
Melanin i dalje ostaje vjeran svom prepoznatljivom indie-rock izrazu — onom koji spaja melankoliju i toplinu, sanjivost i snagu. Vokal Melani Krog u “Medu” sjaji svojom emotivnom preciznošću — njezin glas kao da te vodi kroz pjesmu, kroz sve te nijanse između gorčine i slatkoće. Ritam sekcija Marka Kuhara i gitaristički potpis Dejana Haluseka daju pjesmi backbone koji pulsira – minimalistički, ali s mnogo osjećaja.
Ono što je zanimljivo kod Melanina jest da dolaze iz potpuno drugačijeg glazbenog konteksta: članovi su već dokazani u bendovima Rens Argoa, Rodeo i Šiza, a Melani je surađivala s imenima poput Anne Moor, Ivana Grobenskog, Erika Vidovića i The Haze. No, u Melaninu su pronašli nešto novo – prostor između buke i tišine, mjesto gdje se emocije ne skrivaju nego odzvanjaju. Spot za “Med”, koji potpisuje Dinko Šimac, dodatno osnažuje priču. Vizualno jednostavan, ali sugestivan, ostavlja prostor za emociju — baš onako kako to i pjesma radi. U njemu je sve u nijansama: pokret, svjetlo, detalj, trenutak.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.