Bio je predmet tužbe nakon što je model rekao da mu je fotografiranje uzrokovalo „ekstremnu i trajnu emocionalnu patnju“ – ali to nije spriječilo Nirvanin Nevermind da bude proglašen za najbolji omot nekog albuma u povijesti.
Najbolji omot albuma ima… Nirvana!
Album iz 1991., s upečatljivom slikom golog dječaka koji pliva pod vodom s novčanicom američkog dolara na udici, u anketi je osvojio 44 posto glasova.
Nevermind je proglašen najboljim omotom albuma u povijesti.FOTO: PROFIMEDIA
Ideju za omot navodno je osmislio frontmen Nirvane Kurt Cobain dok je gledao TV prilog o porođajima u vodi.
Beba, Spencer Elden, koji sada ima 32 godine, tužio je grupu 2021., tvrdeći da je fotografija bila seksualno iskorištavanje koje mu je uzrokovalo „ekstremnu i trajnu emocionalnu patnju“. Bend je odbacio tvrdnje, a sudac u Kaliforniji odbacio je slučaj.
U konkurenciji za najbolji omot albuma su i drugi slavni izvođači
Drugi je na listi The Dark Side Of The Moon Pink Floyda (36 posto), koji ove godine slavi 50 godina od izlaska.
Dark Side of the Moon je drugi.FOTO: PROFIMEDIA
Kultna naslovnica, koju je osmislio dizajnerski duo Hipgnosis, fokusira se na prizmu koja lomi zraku svjetlosti. Pitanje koje značenje stoji iza dizajna izazvalo je mnoge rasprave među obožavateljima, a neki sugeriraju da je to simbol osobne i psihološke tame, dok drugi misle da predstavlja intelektualnu misao i ambiciju.
David Bowie je treći u anketi sa svojim albumom Aladdin Sane iz 1973. (34 posto). Naslovnica prikazuje Bowieja zatvorenih očiju, našminkanog mrtvački blijedo, s crveno-plavom munjom preko lica.
Aladdin Sane Davida Bowieja, treći na listi, svojedobno se našao čak i na poštanskim markama.FOTO: PROFIMEDIA
Zadatak je bio jednostavan, Bowie je želio bljesak, nešto što podsjeća na logo Taking Care of Business koji je koristio Elvis nakon povratka na koncerte 1969. Fotografija koju je snimio Brian Duffy postala je ikona u svijetu glazbe, mode i umjetnosti te se pojavljuje na odjeći, zidovima, u galerijama pa čak i na kućnom posuđu i poštanskim markama.
Na četvrtom mjestu je Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band (27 posto) legendarnih Beatlesa koji je objavljen 1967. godine. Izvorno ga je osmislio Paul McCartney. Konačni dizajn britanskog pop-art umjetnika Petera Blakea i njegove tadašnje supruge Jann Haworth blistav je prikaz moderne umjetnosti koja definira svoje doba.
Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band završio je na četvrtom mjestu.FOTO: PROFIMEDIA
Top pet zaokružuje Rumors Fleetwood Maca iz 1977, a na listi se još nalaze albumi Rolling Stonesa,Beyonce, Amy Winehouse i drugih legendarnih izvođača.
Advent u Zagrebu i ove godine potvrđuje status jednog od najuzbudljivijih glazbenih programa u regiji. Rijetke su prilike da se karizmatični umjetnici čuju u intimnom, blagdanskom okruženju, a upravo takvo iskustvo priređuje EU Advent. Nakon velikog koncerta u zagrebačkoj Areni, na Europski trg stiže Damir Urban, u petak, 27. prosinca, u ambijent obasjan toplim adventskim svjetlima.
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog bila je ispunjena do posljednjeg mjesta na božićnom koncertu Marije Husar Rimac i Ivane Husar Mlinac. Ulaznice su rasprodane mjesec i pol dana unaprijed, a publika je očito prepoznala da ih očekuje glazbeni događaj izvan uobičajenog. Sestre Husar ponudile su potpuno novo iskustvo zahvaljujući svježim aranžmanima i vrhunskoj produkciji producenta Filipa Gjuda.
Riječ je o prvom ovakvom konceptu izvan Austrije, a na zagrebačku pozornicu dolazi izvorni bečki orkestar Strauss Capelle Vienna pod umjetničkim vodstvom Francisca Supina.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.