Prošle srijede navečer katedrala Svetoga Pavla, jedna od najpoznatijih građevina Londona, izgledala je kao i uvijek – taman je završavala večernja misa. A samo sat vremena kasnije, gotovo 350 godina stara katedrala Anglikanske crkve bila je spremna za nešto novo – svoju prvu tehno večer.
Katedrala koja je bila poprište brojnih povijesnih događaja, od pogreba Winstona Churchilla do vjenčanja Charlesa i Diane, prošloga je tjedna ugostila australskog techno-rock glazbenika Rya Cuminga, poznatijeg pod umjetničkim imenom Ry X, koji je nastupio uz pratnju London Contemporary Orchestra, a uz suradnju grada Londona i poznatog noćnog kluba Fabric.
Slavni techno glazbenik održao je koncert u crkvi u Londonu
“Željeli smo vratiti ljude u grad“, rekao je Jorge Nieto, kreativni direktor Fabrica, samo nekoliko sati prije događaja. Područje koje okružuje katedralu donekle je izgubljeno zbog obilja uredskih zgrada i mjesta za korporativne ručke, rekao je Nieto. “Radi se o ponovnom povezivanju mlađe publike s gradom i rekonceptualizaciji prostora“.
Reakcija javnosti na događaj bila je odlična. Prema Fabricu, 95% karata za događaj prodano je već u pretprodaji, a ostatak je prodan unutar nekoliko minuta nakon početka prodaje.
Ry X jedan je od najpoznatijih techno glazbenika i nominiran je za Grammy.FOTO: Profimedia
Kupolom crkve iz 17. stoljeća odjekivali su zvuci električnih gitara, bubnjeva i sintesajzera. Za razliku od tipičnog techno koncerta, ovdje nije bilo šanka.
Za Ry Xa — 35-godišnjeg umjetnika i producenta nominiranog za Grammyja koji je doletio iz Kalifornije posebno za nastup — prava lokacija je izuzetno važna za uspješan koncert.
A katedrala Sv. Pavla u Londonu, rekao je u intervjuu za CNN, je prava lokacija. “Ako imate prostor koji već ima poštovanje, ljepotu i veličanstvenost, kad ljudi (u njega) uđu, već su se promijenili. Pola posla je već obavljeno”.
Techno koncert u crkvi oduševio je publiku
Održavanje techno-rock koncerta unutar zaštićenog spomenika kulture, naravno, dolazi sa svojim izazovima. Jedinstvena arhitektura katedrale i obilje prostora pokazali su se posebnim izazovom za Rya. “Mislim da se u ovoj zgradi prije nije svirao sintesajzer“, rekao je. “Pa sam razmišljao: ‘Kako će ovo ići? Hoće li nešto zveckati?’” Računao je i na značajnu reverberaciju — svaki zvuk proizvodi lančanu reakciju odjeka koji lebde u prostoru 11 sekundi; ako svirate prebrzo riskirate gomilanje zvuka. “Svirat ću na način na koji ne bih nigdje drugdje, upravo za ovaj prostor“, rekao je.
Katedrala je bila u aktivnoj službi do sat vremena prije nastupa, tako da je Ryjev tim imao samo jednu generalnu probu noć prije kako bi sve bilo kako treba.
Ry X održao je koncert s londonskom filharmonijom.FOTO: Profimedia
Možda je to bila impozantna ikonografija katedrale ili jednostavno snaga žive glazbe, ali tijekom izvedbe osjećao se određeni žar, piše CNN.
Kad je Ry zapovjedio publici da ustane sa sjedala tijekom završne izvedbe, to su i učinili urlajući. Gosti su napustili svoja mjesta kako bi pristupili propovjedaonici, a neki su i stali na svoje stolice. “Tko je rekao da ne možete svirati tehno u crkvi?”Ry je viknuo publici, uz gromoglasni pljesak. Time je njegov koncert u crkvi završio.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.