Toma osvaja ljeto pjesmom “5 minuta”: nova himna zaljubljenih koja se ne skida s repeata
Nakon što su pjesme “Kriva procjena” i “Tamo” pronašle svoje čvrsto mjesto među slušanijim regionalnim singlovima i najavile snažan povratak emotivne pop glazbe s potpisom, Toma zakoračuje u ljeto s glazbenom poslasticom koja ne samo da poziva na ples, nego otvara srce i vraća nas u ono poznato uzbuđenje – onu prvu, ranjivu, zanesenu zaljubljenost. Njegov novi singl “5 minuta” pjesma je koja dolazi poput toplog povjetarca u sparno predvečerje – osvježava, raznježuje i ostaje.
Pjesma “5 minuta” nije nastala kao dio plana, već kao iznenadni kreativni susret – onaj koji se dogodi kad se prava energija poklopi u pravom trenutku. Dečki iz Oryng World studija javili su se s idejom lepršave, lagane, ali emocionalno nabijene pjesme, koja je, kako Toma kaže, odmah “sjela”. U glazbenom smislu, to je bio klik koji se ne događa često – trenutak kad beat, vokal i priča postanu jedno.
“‘5 minuta’ je jedna ‘slučajna’ pjesma koja mi se dogodila prije nekoliko mjeseci. Zajedno s Frankom Štrbcem napisao sam tekst i glazbu, a produkciju smo prepustili Borni Lediću i Marinu Benji. Volim nenadane suradnje i ljude koji su nenametljivo, ali snažno ušli u moj kreativni svijet,” otkriva Toma.
I zaista, cijela pjesma odiše upravo tom spontanošću – zarazni refren, prozračni beat i pitka, ali duboko osjećajna melodija čine “5 minuta” pjesmom koju želite ponavljati u autu, na plaži, u slušalicama dok čekate poruku ili dogovor za kavu s osobom na koju mislite više nego što biste to možda priznali. I to je njezina moć – ona ne glumi ništa, već pjeva točno ono što osjećamo kad nas pogodi zaljubljenost: nesigurnost, iščekivanje, leptiriće i nestrpljenje koje mjeri vrijeme do idućeg susreta.
Glazbu i tekst potpisuju Tomislav Marić i Franko Štrbac, dok produkcijski potpis dolazi iz ruku provjerenog tandema – Borne Ledića i Marina Benje, koji je također zaslužan za miks i master. Rezultat je pjesma modernog pop groovea, s toplinom i iskrenošću koju Toma njeguje još od svojih ranih radova.
Loading ...
A ono što dodatno obogaćuje ovu glazbenu priču je i vizualni svijet koji je izgradio redatelj Dorian Domiter, uz asistenciju fotografa Dorijana Jurinjaka i model Tamare Čes u glavnoj ulozi. Spot je vizualno snažan, ali suptilan – baš poput same pjesme. Svjetlo, prostor, boje – sve je tu da dodatno izrazi ono što riječi i glazba već sugeriraju.
“Stvorili smo doslovnu i metaforičku granicu između dvoje ljudi koji su blizu, ali emocionalno udaljeni. Tirkizno i narančasto svjetlo, spotlight scena – sve su to elementi koji su pojačali introspektivni karakter pjesme, unatoč njezinoj lakoći,” objašnjava redatelj Domiter.
“5 minuta” nije samo pjesma – to je osjećaj. To je ona poruka koju ne dobiješ, ali stalno provjeravaš mobitel. To je pogled kroz prozor i brojanje minuta. To je tišina između dvoje ljudi koji još ne znaju gdje ih vodi ovo što osjećaju, ali žele otkriti.
S ovim singlom, Toma ne samo da potvrđuje svoj glazbeni identitet – iskren, emocionalan i moderan – nego i još jednom pokazuje kako pop može biti i lijep i dubok, i radiofoničan i osoban. “5 minuta” je treći službeni singl s njegovog nadolazećeg drugog studijskog albuma koji bi, prema najavama, trebao izaći krajem 2025. godine.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.