The National su bez sumnje miljenici hrvatske koncertne publike koja svoju dugu i vjernu ljubav prema bendu aktivno demonstrira od njihovog prvog i već mitskog nastupa u KSET-u 2004. godine. Zahvaljujući Žednom uhu i opetovanim gostovanjima The Nationala u proteklih dvadesetak godina, bend je u Hrvatskoj izgradio čvrstu bazu fanova koja sa svakim idućim gostovanjem još više raste.
Od posljednjeg nastupa na zagrebačkoj Šalati u ljeto 2018. godine i promocije dugoočekivanog i nagradama ovjenčanog sedmog albuma ‘Sleep Well Beast’ mnogo toga se promijenilo za The National – od razvitka vlastitog zvuka i naracije kroz glazbene suradnje sa Sharon van Etten, Justinom Vernonom, Lisom Hannigan i mnogim drugima, do privatnih poteškoća i suočavanja s post-pandemijskim stanjem duha.
Iako je pred dvije godine budućnost The Nationala prema riječima samog benda bila upitna uslijed kreativne i osobne krize, The National je svoju stvaralačku i ljudsku koheziju ponovno pronašao i obnovio kroz njima jedinstveni glazbeni sentiment i međusobnu podršku.
Nova era The National na INmusic festivalu
O kreativnoj snazi post-pandemijskog Tha Nationala najbolje svjedoči činjenica da su nakon četverogodišnje izdavačke pauze, u 2023. izdali ne jedan, već dva studijska albuma – ‘First Two Pages of Frankenstein’ u travnju te ‘Laugh Track’ u rujnu.
Nova era The Nationala započinje ponovnom izgradnjom povjerenja među članovima benda kroz svojevrsnu emotivnu inventuru na albumu ‘First Two Pages of Frankenstein’ na kojemu gostuju Phoebe Bridgers, Sufjan Stevens i Taylor Swift, a svoje zaokruženje ostvaruje u istraživačkom i vibrantnom duhu u rujnu iznenadno objavljenog albuma ‘Laugh Track’.
Na krilima jedinstvene sinergije devetog i desetog studijskog albuma The National se pred hrvatsku publiku vraća s novim kreativnim žarom i posebnim naglaskom upravo na izvedbu uživo te sve sretne neizvjesnosti koje interakcija s publikom uživo nosi.
U posebnom dvosatnom nastupu na INmusic festivalu #16 i dugoočekivanom povratku u Hrvatsku The National će nesumnjivo još jednom oduševiti i dokazati zašto su jedan od najomiljenijih bendova domaće publike.
INmusic festival vraća se na jarunske otoke od 24. do 26. lipnja 2024. u svom šesnaestom izdanju kao najdugovječniji i najveći hrvatski međunarodni glazbeni festival svjetske reputacije. Festivalske ulaznice za INmusic festival #16 dostupne su putem službenog festivalskog webshopa.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.