Zadar je sinoć pokazao lice Europe kakvo želimo vidjeti
U Providurovoj palači, prostoru koji već stoljećima čuva priče o susretima, sinoć je započelo devetnaesto izdanje Festivala tolerancije Zadar 2025. Nije to samo još jedno kulturno događanje u nizu, nego trenutak u kojem grad postaje ogledalo svijeta koji bismo mogli imati – svijeta u kojem razlike nisu prijetnja, nego poziv na razumijevanje. Na otvorenju se osjećala tiha ozbiljnost, ali i ona vrsta topline koja dolazi kad se ljudi okupe s istom namjerom: biti bolji jedni prema drugima.
U povijesnom prostoru, gdje se kameni zidovi i danas sjećaju svih onih koji su ovuda prolazili tijekom stoljeća, ponovno se govorilo o onome što čovjeka čini čovjekom. Redatelji, umjetnici, diplomati i oni koji su preživjeli Holokaust dijelili su prostor sa zadarskom publikom, stvarajući dijalog koji ne poznaje granice. Riječi Nataše Popović, direktorice festivala, odzvanjale su kao tihi manifest: Festival tolerancije nije samo događaj, nego prostor zajedničke odgovornosti. U vremenu kad je svijet sve podjeljeniji, upravo takvi prostori postaju rijetkost.
Festival tolerancije Zadar 2025. – prostor u kojem razlike govore istim jezikom
Zadar je ovih dana više od grada – postao je pozornica dijaloga, mjesto gdje umjetnost, film i sjećanje stvaraju mostove. Kroz program Sound of Diversity, povezuje se s europskim gradovima koji vjeruju da različitost nije slabost, nego snaga. Na istom platnu susreću se generacije i iskustva, a svaka projekcija postaje prilika za razumijevanje.
Ove godine festival okuplja više od pedeset gostiju iz petnaest zemalja, ali ono što se broji nisu brojke nego tišina u dvorani kad film završi i publika ostane zamišljena. U tom trenutku Zadar diše kao jedno, podsjećajući da umjetnost ima moć zaustaviti nas na sekundu – dovoljno dugo da pogledamo svijet očima drugoga.
Boško Picula, član selektorskog tima, rekao je da svaki film nosi poruku tolerancije i podsjetnik na ono što bismo mogli biti. U publici se mogla osjetiti i nada i tuga, ali ponajviše osjećaj da je važno biti prisutan. I možda je upravo to najveća vrijednost Festivala tolerancije Zadar 2025. – što nas podsjeća da empatija nije samo riječ, nego čin.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.