Škotski kraljevski nacionalni orkestar stiže u Lisinski i donosi priču dviju kraljica kroz glazbu
Lisinski subotom 18. listopada otvara svoja vrata za posjetitelje spremne osjetiti duh škotske tradicije i veličanstvo klasike u izvedbi Škotskog kraljevskog nacionalnog orkestra. Orkestar koji je gotovo stoljeće i pol simbol britanske glazbene izvrsnosti dolazi u pratnji danskog dirigenta Thomasa Søndergårda, nositelja Kraljevskog viteškog reda Dannebroga, i švicarsko-talijanskog pijanista Francesca Piemontesija, umjetnika koji u klavirskoj literaturi traži granice virtuoznosti.
Na programu večeri nalaze se Prvi koncert za glasovir i orkestar u d-molu Johannesa Brahmsa i Treća simfonija u a-molu, Škotska, Felixa Mendelssohna, djela koja nisu samo glazbene forme nego i zrcala osobnih i povijesnih putovanja. Brahmsova kompozicija, nastala iz boli i truda, odražava njegovu mladenačku borbu, dok Mendelssohnova simfonija u svom škotskom karakteru nosi odjek polurazrušenih zidova palače Holyrood i narodne melodije koje su ga nadahnjivale.
Sve ove priče, međutim, ne staju samo u povijesnom okviru. Škotski kraljevski nacionalni orkestar danas ne bilježi uspjeh samo u klasičnim koncertnim dvoranama, nego i u snimkama za film, televiziju i videoigre, dok Francesco Piemontesi istražuje boje klavira kroz Transcendentalne etide i Sonatu u h-molu, spajajući tehničku preciznost s emocionalnom dubinom.
Glazba koja povezuje generacije i kontinente
Večer u Lisinskom uključuje i razgovor s umjetnicima, koji moderira muzikologinja Bojana Plećaš Kalebota, priliku da publika zaviri iza kulisa pripreme remek-djela i otkrije poveznice između škotske povijesti, njemačke romantične škole i suvremenog zvuka. Kroz izvedbu se provlači ključna riječ koja odražava identitet događaja – Škotski kraljevski nacionalni orkestar, fraza koja osigurava da svaki ljubitelj glazbe i istraživač kulturnih programa lako pronađe informacije o ovom posebnom koncertu. Prva izvedba Brahmsovog koncerta, i danas poznata kao djelo koje traži pažnju i razumijevanje, te Mendelssohnova Škotska simfonija, prenose neiscrpnu energiju i sofisticiranost koja definira školu europske glazbene tradicije, a istovremeno u Lisinskom djeluje gotovo prisno, povezano s publikom u trenutku izvođenja.
Povezujući prošlost i sadašnjost, Škotski kraljevski nacionalni orkestar u Lisinskom pokazuje kako se glazba može čitati kao dnevnik osobnih iskustava, ali i kao globalni kulturni fenomen, mjesto gdje se susreću virtuozi, povijesni inspiratori i suvremena publika. U tom prostoru zvuk klavira i orkestra postaje više od glazbe; postaje mjesto susreta priča koje su oblikovale dvije kraljice, dvije zemlje i generacije koje i danas traže ljepotu u izvedbi koja traje.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.