ELECTRAW Session objedinjuje odabrane pjesme Ivana Grobenskog s njegovih albuma ‘Apocalipstick’ i ‘Kink’, ali u potpuno novom ruhu – bez elektronike, loopova i studijskih trikova. Iako su ove pjesme izvorno nastale i snimljene na računalu, Grobenski ih sada izvodi uživo, ogoljeno i sirovo, s bendom uz koji im je udahnuo novi karakter.
Ivan Grobenski vraća se organskom zvuku
– To je na neki način moj povratak organskom zvuku, zato se album i zove simbolično ‘Electraw’ – objašnjava Grobenski. – Snimali smo uživo, doslovno bez ikakvog naknadnog editinga. Uštekali smo se u struju i odsvirali kako bi to zvučalo na probi ili koncertu, bez ikakvih ustupaka. Zanimljivo je da je moj posljednji album ‘Kink’ nastao na računalu, a izvodimo ga isključivo bez računala. Svi aranžmani su nastali na koncertima i kroz međusobna druženja, a za taj fusion zvuk su najzaslužniji glazbenici iz benda – Marin Hraščanec na klavijaturama koji je ujedno tonski snimatelj i audio producent albuma, zatim Luka Osrečak na gitari i saksofonu, Lovro Kocijan koji svira bas i synth bas te Davorin Car na bubnjevima. Za sve one koji nas još nisu uspjeli uhvatiti negdje na koncertu, sad mogu vidjeti i čuti kako zvučimo live – dodaje Grobenski.
Electraw Session snimljen je u kultnom koprivničkom klubu Kugla, koji je godinama bio epicentar urbane glazbe.
– Osim što smo htjeli Kugli ponovo udahnuti taj klupski duh, željeli smo snimati u prostoru koji ima zvučni karakter. Mislim da se to i čuje u snimkama. Taj session je mogao zvučati i drugačije, ali onda uopće ne bi bilo bitno gdje smo ga snimali – kaže Grobenski.
Uz album je objavljen i video session koji donosi autentičnu atmosferu live izvedbe. Video snimatelj Dinko Šimac, poznat po radu na mnogim vizualno upečatljivim glazbenim projektima, uhvatio je sirovu, nefiltriranu energiju benda, dajući publici osjećaj kao da su u samom klubu s glazbenicima.
Kamerom su kroz one – take snimku zabilježeni trenuci spontanosti i improvizacije, a vizualni stil dodatno pojačava karakterističnu estetiku Grobenskog – iskrenu, pomalo mračnu, ali uvijek prožetu nepredvidljivošću i njegovom snažnom osobnošću.
Tko je Ivan Grobenski?
Ivan Grobenski jedan je od najsvestranijih i najinovativnijih glazbenika regionalne scene. Njegova karijera proteže se od eksperimentalnog rocka s bendom Moskau, preko solo albuma inspiriranih podravskom tradicijskom glazbom, do hvaljenih indie/blues/soul eksperimenata koji su mu donijeli pažnju i izvan Hrvatske. S albumom Siromahi i Lazari (2021.) modernizirao je zvuk podravske tradicijske glazbe, a ‘Apocalipstick’ (2023.) je bio nominiran za novinarsku nagradu Rock&Off u kategorijama ‘Album godine’ i ‘Pjesma godine’ te za nagradu Porin u kategoriji ‘Najboljeg albuma alternativne glazbe’. Također je bio uvršten na IMPALIN popis ‘YouTube 100 Artists To Watch 2023. godine. Album ‘Kink’ (2024.) donio je još veći iskorak kojim je Grobenski odvažno raskrstio s tradicijom i uplovio u hip-hop/rap/soul vode. Njegova pjesma ‘Houdini’ osvojila je nominaciju za najbolju alternativnu izvedbu na ovogodišnjoj nagradi ELECTOR.
‘Electraw Session’ objavljen je digitalno u izdanju Intek Musica na svim glazbenim streaming servisima, a popratni video sadržaj možete gledati na YouTubeu.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Doktorica Vivian Jurković iz Matulja jedna je od onih stručnjakinja čiji profesionalni put odiše mirnom sigurnošću osobe koja točno zna što želi postići — spojiti medicinsku preciznost, estetsku suptilnost i duboko poštovanje prema prirodnoj ljepoti. Već pri prvom susretu s njenim radom jasno je da je riječ o liječnici koja ne pristupa licu kao površini, nego kao priči koju treba razumjeti, njegovati i pažljivo oblikovati. U ordinaciji koju je izgradila s istančanim osjećajem za detalj stvorila je okruženje u kojem se pacijenti osjećaju sigurno, saslušano i istinski zbrinuto. Godine usavršavanja u području neinvazivnih estetskih tretmana donijele su joj reputaciju jedne od najpouzdanijih stručnjakinja za suptilne, prirodne transformacije koje ističu, a ne mijenjaju osobu.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.