ELECTRAW Session objedinjuje odabrane pjesme Ivana Grobenskog s njegovih albuma ‘Apocalipstick’ i ‘Kink’, ali u potpuno novom ruhu – bez elektronike, loopova i studijskih trikova. Iako su ove pjesme izvorno nastale i snimljene na računalu, Grobenski ih sada izvodi uživo, ogoljeno i sirovo, s bendom uz koji im je udahnuo novi karakter.
Ivan Grobenski vraća se organskom zvuku
– To je na neki način moj povratak organskom zvuku, zato se album i zove simbolično ‘Electraw’ – objašnjava Grobenski. – Snimali smo uživo, doslovno bez ikakvog naknadnog editinga. Uštekali smo se u struju i odsvirali kako bi to zvučalo na probi ili koncertu, bez ikakvih ustupaka. Zanimljivo je da je moj posljednji album ‘Kink’ nastao na računalu, a izvodimo ga isključivo bez računala. Svi aranžmani su nastali na koncertima i kroz međusobna druženja, a za taj fusion zvuk su najzaslužniji glazbenici iz benda – Marin Hraščanec na klavijaturama koji je ujedno tonski snimatelj i audio producent albuma, zatim Luka Osrečak na gitari i saksofonu, Lovro Kocijan koji svira bas i synth bas te Davorin Car na bubnjevima. Za sve one koji nas još nisu uspjeli uhvatiti negdje na koncertu, sad mogu vidjeti i čuti kako zvučimo live – dodaje Grobenski.
Electraw Session snimljen je u kultnom koprivničkom klubu Kugla, koji je godinama bio epicentar urbane glazbe.
– Osim što smo htjeli Kugli ponovo udahnuti taj klupski duh, željeli smo snimati u prostoru koji ima zvučni karakter. Mislim da se to i čuje u snimkama. Taj session je mogao zvučati i drugačije, ali onda uopće ne bi bilo bitno gdje smo ga snimali – kaže Grobenski.
Uz album je objavljen i video session koji donosi autentičnu atmosferu live izvedbe. Video snimatelj Dinko Šimac, poznat po radu na mnogim vizualno upečatljivim glazbenim projektima, uhvatio je sirovu, nefiltriranu energiju benda, dajući publici osjećaj kao da su u samom klubu s glazbenicima.
Kamerom su kroz one – take snimku zabilježeni trenuci spontanosti i improvizacije, a vizualni stil dodatno pojačava karakterističnu estetiku Grobenskog – iskrenu, pomalo mračnu, ali uvijek prožetu nepredvidljivošću i njegovom snažnom osobnošću.
Tko je Ivan Grobenski?
Ivan Grobenski jedan je od najsvestranijih i najinovativnijih glazbenika regionalne scene. Njegova karijera proteže se od eksperimentalnog rocka s bendom Moskau, preko solo albuma inspiriranih podravskom tradicijskom glazbom, do hvaljenih indie/blues/soul eksperimenata koji su mu donijeli pažnju i izvan Hrvatske. S albumom Siromahi i Lazari (2021.) modernizirao je zvuk podravske tradicijske glazbe, a ‘Apocalipstick’ (2023.) je bio nominiran za novinarsku nagradu Rock&Off u kategorijama ‘Album godine’ i ‘Pjesma godine’ te za nagradu Porin u kategoriji ‘Najboljeg albuma alternativne glazbe’. Također je bio uvršten na IMPALIN popis ‘YouTube 100 Artists To Watch 2023. godine. Album ‘Kink’ (2024.) donio je još veći iskorak kojim je Grobenski odvažno raskrstio s tradicijom i uplovio u hip-hop/rap/soul vode. Njegova pjesma ‘Houdini’ osvojila je nominaciju za najbolju alternativnu izvedbu na ovogodišnjoj nagradi ELECTOR.
‘Electraw Session’ objavljen je digitalno u izdanju Intek Musica na svim glazbenim streaming servisima, a popratni video sadržaj možete gledati na YouTubeu.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.