Nakon ove rečenice, jasno vam je da je Severina ponovno zavrtjela naš svijet, našla puls trenutka i – zapumpala. Ali ovaj put jače, drskije i s više poruke nego ikad prije.
Na vruć kolovoški dan, točno u podne, Severina je lansirala pjesmu “Pumpaj, Seve brate” – i nije to samo još jedan hit. To je društveni komentar s ritmom, glazbeni gif u trajanju od 3 minute i 24 sekunde, koji se može poslati svakome tko misli da žena ne zna što hoće. Spoiler alert: zna. I to glasno, jasno i – s ritmom koji udara ravno u srce stvari.
Spot koji potpisuje Fabrika Sarajevo nije ni nalik ničemu na domaćoj glazbenoj sceni – koristi arhivske filmske kadrove iz starih crno-bijelih filmova, koji u kombinaciji sa suvremenim beatom stvaraju bizaran, šarmantan i totalno out-of-the-box vizualni doživljaj.
U tom filmskom kolažu, vidimo žene u suknjama, za strojevima, u borbi i u plesnom zanosu – kao simbol snage, izdržljivosti i nezaustavljive ženske energije. A Severina? Ona je glas te energije. I kao što sama kaže – “kad vam frajer digne živce, vi njemu pritisak.”
Tema pjesme? Muške laži, svilena obećanja, “budi strpljiva” faze, frajeri u ghost modu i čuvena rečenica: “Ma nije ti on loš, samo nije spreman.” E pa više ne – poručuje Seve. Dosta je bajki i pasivnih partnera. Vrijeme je za pumpanje – sebe, energije, granica.
U tekstu se provlače duhoviti, ali britki stihovi, koji će zacijelo zaživjeti i izvan pjesme – na majicama, captionima i u svakodnevnim razgovorima. Jer svaka žena zna barem jednog “legendu” iz pjesme – i svaki stih ima svoje lice u stvarnosti.
Riječ “pumpaj” u ovoj pjesmi nije samo refren. Ona je poziv na akciju. Na zabavu. Na bunt. Na pokret. Na reset.
Koristi se u teretani, na partyju, u kolima kad podižeš atmosferu, ali i kao mentalna poruka: “Guraj dalje.” Severina joj daje još jednu dimenziju – ona postaje poklič za sve žene koje su se umorile od nedoraslih, neodgovornih i nestabilnih veza. Ili kako bi to Seve rekla – “Da si me lagao, varao pa prodao…”
Glazbu i tekst potpisuje sama Severina, a aranžman Zvonimir Horvat, poznat po svom modernom, produkcijski čistom zvuku. Pjesma je brza, dinamična, idealna za plesne podije, vožnje do mora i kućne partyje.
Ali najvažnije – ne ostavlja te ravnodušnim. Imaš potrebu poslušati je ponovno. I ponovno. I poslati prijateljici s opisom: “Ona o onom tvom.”
Nije prvi put da Severina ruši očekivanja. Od legendarnih stilskih izleta, preko hrabrih društvenih komentara i iskrenih intervjua – ona je uvijek korak ispred vremena. I baš zato, “Pumpaj, Seve brate” nije samo pjesma. To je kulturni trenutak. Satirična oda modernim ženama i njihovim (ne)sretnim ljubavnim pričama.
U eri TikToka, viralnih trendova i ispraznih refrena, Seve servira ono što znamo da smo čekali – pametan tekst, hrabar stav i ritam koji diže tlak… svima koji su to zaslužili.
Jer ako nisi barem jednom do sada rekla “Sljedeći!” – jesi li uopće bila Seve brate?
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.