Sedmero virtuoza i oprečna djela Schumanna i Brahmsa
U Lisinskom 1. veljače nastupaju Monika Leskovar, Martina Filjak, Marija Andrejaš i Dunja Bontek uz goste Katarinu Kutnar, Dagmar Korbar i Branimira Pustičkog.
„Od kvarteta do seksteta“ naziv je novog koncerta u komornom ciklusu Lisinski da camera na kojem će u subotu, 1. veljače u 19 sati kvartet naših vrhunskih umjetnica – violončelistice Monike Leskovar, pijanistice Martine Filjak, violinistice Dunje Bontek i violistice Marije Andrejaš – nastupiti u Maloj dvorani Lisinski. Pridružit će im se i gosti: Katarina Kutnar na violini, Dagmar Korbar na violi i Branimir Pustički na violončelu.
Umjetnici će izvesti poznati Glasovirski kvintet u Es-duru, op. 44Roberta Schumanna i Gudački sekstet u B-duru, br. 1, op. 18Johannesa Brahmsa. Bit će to, istaknula je Monika Leskovar, dva karakterom potpuno drukčija djela, iako su ih skladala dva suvremenika i prijatelja.
„U Schumannovom kvintetu osjeća se cijela njegova osobnost. Tu su prekrasne teme, u kojima svaki instrument dolazi do izražaja. I dok je Schumannova skladba energičnija i u njoj se prepliću dva lica njegova karaktera, Brahmsov sekstet pun je idiličnih trenutaka, svi gudači također dolaze do punog izražaja i čitava se skladba može usporediti s njegovim simfonijama“, rekla nam je Monika Leskovar.
S Brahmsom je duboko prijateljstvo njegovala i Schumannova supruga, skladateljica i pijanistica Clara Schumann. Nakon Robertove smrti, Brahms je Clari u teškoj situaciji postao još veća podrška.
Dugo prijateljstvo i suradnja traje i između Monike Leskovar i Martine Filjak, koje često nastupaju zajedno.
„Glasovir i violončelo su prekrasna kombinacija. Počele smo svirati zajedno još vrlo mlade, zatim smo otišle na usavršavanje u inozemstvo svaka u svom smjeru, a zadnjih gotovo deset godina ponovno intenzivno surađujemo. Drago mi je da su nam Dvorana Lisinski i njezina ravnateljica Nina Čalopek omogućile ovaj komorni ciklus, kakvi postoje u svim velikim koncertnim dvoranama Europe i Amerike“, nastavila je glasovita čelistica.
Dodala je da jako voli Malu dvoranu Lisinski, njezinu posebnu atmosferu i publiku.
„Nikad dovoljno komornih koncerata! Lijepo je nastupati s mnogim krasnim hrvatskim glazbenicima“, zaključila je i otkrila dio svojih sljedećih obveza:
„Nastupam, naravno, i s orkestrima ali idućih mjeseci čeka me i mnogo komornih koncerata. Imam nove nastupe s Martinom, u Splitu i Zagrebu, a 24. svibnja, također u ciklusu Lisinski da camera, s gitarističkim Triom Elogio Petrita Çekua. Prije toga, u ožujku, bit ću u žiriju natjecanja u Latviji, a tu su i redovne obveze s mojim studentima na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Uglavnom, aktivnosti ne manjka.“
Dobro došli na još jedan vrhunski doživljaj komorne glazbe u Lisinskom!
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Više od deset godina nakon preventivne operacije koja joj je spasila život, slavna glumica otvoreno govori o tijelu, solidarnosti i pravu žena na informirane zdravstvene odluke.