Ritam koji budi savjest: Tacoor novim spotom “Kud si poš’o” pleše na rubu sukoba i mira
U vremenu kad su nam svakodnevne slike nasilja postale gotovo banalne, a unutarnji mir luksuz rezerviran za rijetke, istarski glazbeni kolektiv Tacoor odlučio je stvari nazvati pravim imenom – ali u svom prepoznatljivom stilu: kroz groove, kroz stih, kroz pokret.
Novi videospot za pjesmu “Kud si poš’o” nije samo još jedna glazbena razglednica iz njihova žanrovski slobodnog svijeta. To je vizualno snažna, emotivno nabijena priča koja postavlja pitanje koje se, u ovom ili onom obliku, provlači kroz sve nas: kamo ideš kad ideš protiv sebe, protiv drugoga, protiv smisla?
Glazba Tacoor kolektiva već godinama izaziva i budi. Njihov aktualni album “Ćemo ben”, kojim plove kroz funk, jazz, hip-hop i nešto što je samo njihovo, već je prepoznat kao rijedak dragulj domaće alternativne scene. Svaki spot s ovog albuma pažljivo je oblikovan, i “Kud si poš’o” – jedanaesti po redu – ide korak dalje.
Režiju potpisuje Luka Bešlić, a lokacije snimanja – legendarni riječki Palach i porečki Byblos – dodatno učvršćuju narativ o kontrastima. Urbanost i intima, prošlost i sadašnjost, ples i sukob – sve se u ovom videu prepliće kroz tri glavna lika, koje tumače Alen Lorenzin, Ivan Dragnić i Ivan Laus. I dok njihovi putevi plešu između tame i svjetla, publika ostaje s pitanjem: Što je jače – udarac ili pogled?
Estetika videa, ritmička montaža, ali i suptilne simbolike upisane u svaku scenu, podsjećaju nas da je glazba i dalje moćan alat društvene refleksije. Tacoor to zna. I ne boji se reći. Ili odsvirati. Ili prikazati.
Jer njihov svijet nije bijeg od stvarnosti, već poziv da je prepoznamo i proživimo – drugačije, dublje, hrabrije.
Spot “Kud si poš’o” nije tu da vam uljepša dan – nego da vas, možda, malo prodrma. U ritmu koji ne zaboravlja ni srce ni um. A bend, kao i uvijek, poručuje:
“Ćemo ben ide dalje, a s njim i mi.”
I možda je upravo to sve što trebamo – ritam koji nas vodi naprijed, ali budne.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.