Ritam koji budi savjest: Tacoor novim spotom “Kud si poš’o” pleše na rubu sukoba i mira
U vremenu kad su nam svakodnevne slike nasilja postale gotovo banalne, a unutarnji mir luksuz rezerviran za rijetke, istarski glazbeni kolektiv Tacoor odlučio je stvari nazvati pravim imenom – ali u svom prepoznatljivom stilu: kroz groove, kroz stih, kroz pokret.
Novi videospot za pjesmu “Kud si poš’o” nije samo još jedna glazbena razglednica iz njihova žanrovski slobodnog svijeta. To je vizualno snažna, emotivno nabijena priča koja postavlja pitanje koje se, u ovom ili onom obliku, provlači kroz sve nas: kamo ideš kad ideš protiv sebe, protiv drugoga, protiv smisla?
Glazba Tacoor kolektiva već godinama izaziva i budi. Njihov aktualni album “Ćemo ben”, kojim plove kroz funk, jazz, hip-hop i nešto što je samo njihovo, već je prepoznat kao rijedak dragulj domaće alternativne scene. Svaki spot s ovog albuma pažljivo je oblikovan, i “Kud si poš’o” – jedanaesti po redu – ide korak dalje.
Režiju potpisuje Luka Bešlić, a lokacije snimanja – legendarni riječki Palach i porečki Byblos – dodatno učvršćuju narativ o kontrastima. Urbanost i intima, prošlost i sadašnjost, ples i sukob – sve se u ovom videu prepliće kroz tri glavna lika, koje tumače Alen Lorenzin, Ivan Dragnić i Ivan Laus. I dok njihovi putevi plešu između tame i svjetla, publika ostaje s pitanjem: Što je jače – udarac ili pogled?
Estetika videa, ritmička montaža, ali i suptilne simbolike upisane u svaku scenu, podsjećaju nas da je glazba i dalje moćan alat društvene refleksije. Tacoor to zna. I ne boji se reći. Ili odsvirati. Ili prikazati.
Jer njihov svijet nije bijeg od stvarnosti, već poziv da je prepoznamo i proživimo – drugačije, dublje, hrabrije.
Spot “Kud si poš’o” nije tu da vam uljepša dan – nego da vas, možda, malo prodrma. U ritmu koji ne zaboravlja ni srce ni um. A bend, kao i uvijek, poručuje:
“Ćemo ben ide dalje, a s njim i mi.”
I možda je upravo to sve što trebamo – ritam koji nas vodi naprijed, ali budne.
Postoji nešto gotovo mitsko u ljetnim koncertima pod zvijezdama – osobito kada se zvjezdano nebo nad pulskom Arenom spoji s umjetnicima koji mijenjaju pravila, brišu granice i oblikuju glazbu po svojoj mjeri. Ove godine, 8. kolovoza, u jedinstvenom ozračju tog antičkog amfiteatra, čeka nas večer kakva se ne događa često. U sklopu Adria Summer Festivala, pozornicu će najprije preuzeti enigmatični hrvatski elektropop duo Nipplepeople, a potom i neponovljiva Grace Jones – žena, mit, pokret.
Kada umjetnost progovori hrabro, originalno i sa stavom – nagrade ne izostaju. Upravo se to dogodilo s dokumentarno-igranim filmom Fiume o morte! redatelja Igora Bezinovića, koji je na netom završenom 72. Pulskom filmskom festivalu osvojio nevjerojatnih šest Zlatnih Arena, uključujući onu za najbolju režiju – i time se učvrstio kao filmski highlight ljeta.
Nakon što je splitski Park Mladeži ponovno bio epicentar elektroničke euforije, ULTRA Europe se preselio na more – doslovno. Festival koji već godinama nadmašuje sam sebe, ovoga je tjedna spojio hedonizam, glazbu i čisti mediteranski luksuz kroz svoj jedinstveni koncept Destination ULTRA. A Brač i Vis? Ovih su dana više nalikovali Ibizi nego mirnim jadranskim otocima koje poznajemo iz razglednica.
Tamo gdje se klasika i šljokice susreću, nastaje – magija. A u slučaju glazbenog spektakla “Disco Opera 2025”, riječ je o čistoj eksploziji ritma, emocije i neodoljive nostalgije. Nakon serije rasprodanih koncerata i oduševljenih reakcija diljem regije, ova glazbena senzacija vraća se na veliku pozornicu Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog – i to 25. listopada, u još glamuroznijem i produkcijski raskošnijem izdanju.
Ako ljeto ima svoj soundtrack, Maja Šuput upravo ga je napisala. U svom prepoznatljivom stilu koji spaja dozu drskosti, ženstvenosti i čiste zabave, nova pjesma Nisam ja za male stvari ušla je na scenu na velika vrata — s prvom pozicijom u trendingu i gotovo 200.000 pregleda u samo tri dana. Maja još jednom pokazuje zašto je kraljica ljetnih partyja i neprikosnovena diva domaće pop scene.
Kad prvi taktovi prođu kroz zrak iznad Dunava, a sunce zalazi iza impozantnih bedema Petrovaradinske tvrđave, znaš da si na mjestu gdje prestaje svakodnevica, a počinje nešto više – doživljaj. Exit 2025 nije bio samo još jedan festival – bio je trenutak koji te uhvati, preplavi i ostane s tobom.
Split nije spavao. Tri dana, tisuće ritmova, deseci tisuća duša – sve je kulminiralo u jednom trenutku: završnoj večeri ULTRA Europe 2025, kad su Afrojack, Martin Garrix i Hardwell tresli Park Mladeži kao da se Zemlja okreće oko njihove glazbe. I možda se i okreće – barem za sve one koji znaju da ULTRA nije samo glazba, već životni stil.
Drugi dan ULTRA Europe festivala 2025. bio je sve što smo sanjali – i više od toga. Split je ponovno pulsirao kao jedno od najvažnijih mjesta elektroničke glazbene karte, a Park Mladeži pretvoren je u vibrantnu oazu neonskog sjaja, zvuka koji vibrira pod kožom i emocije koju može probuditi samo glazba. Glazba koju ne slušaš – već osjećaš.