Žena mnogih talenata i interesa – mezzosopranistica, kantautorica, harfistica i vizionarka elektro-opere Raiven nastavlja istraživati nove smjerove i spajati različite glazbene stilove. U najnovijem singlu “Mama” odaje počast svojoj Eurovizijskoj obitelji te najavljuje sljedeće poglavlje u karijeri. Svojim prepoznatljivim spojem opere i elektroničkih elemenata, “Mama” je nastavak Sirena, koje je predstavila na EP-ju “Sirene, pt. 1. ” i postavlja temelje za europsku turneju koja će uslijediti 2024. godine.
Sada, s iznimno osobnim singlom “Mama”, Raiven se obraća široj publici diljem Balkana, reflektirajući kako obožavatelji izvan Slovenije drugačije doživljavaju njezinu glazbu. “Tijekom mojih nastupa na Dori, pred-Eurovizijskim događajima i samoj Euroviziji, primijetila sam da publika na Balkanu moju glazbu doživljava drugačije nego u Sloveniji. Zato se želim povezati s njima kroz singl ‘Mama’ i pokazati koliko cijenim njihovu podršku,” objašnjava Raiven.
Posebnu energiju pjesmi daje suradnja s srpskom repericom Mickom Lifom, poznatom po oštrim stihovima i utjecaju ’90-ih godina hip-hopa. Njihova suradnja donosi “Mami” poseban balkanski prizvuk, ističući Raiveninu sve veću povezanost s publikom izvan Slovenije.
U režiji Urše Premik, glazbeni video za “Mama” spaja visoku modu i ekspresivan ples. Raiven, odjevena u zapanjujuće kreacije hrvatskog dizajnera Juraja Zigmana (čije su haljine nosile Beyoncé i Nicki Minaj), kontrastira eteričnu ljepotu prirode s energijom studijskih setova. S koreografijom Lukasa Zuschlaga i uz članove ansambla SNG Opere i baleta, video istražuje teme ljepote, propadanja i samootkrivanja.
Raivenin novi singl također označava početak njezine europske turneje, na kojoj će nastupati u Hrvatskoj, Poljskoj, Češkoj i Srbiji.
Raiven – umjetnica, autorica i studentica psihoanalize spremna je napraviti svoj sljedeći hrabri korak na europskoj sceni: “Europska turneja je, uz Eurovision, najveći korak u mojoj karijeri. Jako sam uzbuđena što ću se ponovno povezati s fanovima diljem Europe i vidjeti kako će me ovo putovanje oblikovati kao umjetnicu.”
Hrvatska publika ju je imala prilike bolje upoznati na ovogodišnjoj Euroviziji gdje je predstavljala Sloveniju, ali svoje glazbeno putovanja je započela kao četverogodišnjakinja. Pohađala je Konzervatorij za glazbu i balet u Mariboru, a diplomirala je na Akademiji za glazbu u Ljubljani 2018. godine, gdje je nastavila s magistarskim studijem solo pjevanja. Za svoja postignuća u klasičnoj glazbi osvojila je brojne prestižne nagrade, a opernu karijeru započela je 2019. godine inovativnim elektro-opera projektom, kojeg je predstavila singlom “Habanera” u kojem je spojila klasičnu glazbu s modernim utjecajima.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.